Ik hou van vintage, ook imperfecties accepteer ik. Slecht oplapwerk niet. Ik heb geen 11 miljoen voor een oude Patek.
Om toch nog even te reageren. Bedoel vooral te zeggen dat het argument over intrinsieke waarde en rationaliteit in de horloge hobby uberhaupt ver te zoeken is. De koper van dit horloge word hier nu voor gek verklaart maar een buitenstaander zou ons hier ook voor gek verklaren als je ziet wat voor klokken mensen hier hebben. Ieder zo zn eigen ding! En als de eigenaar hier 11 miljoen voor over had was dit horloge dat voor hem wel waard
Deze zou wel mooi op een NATO-strap staan.
Voor dat geld kun je ook een mooie gerenoveerde kerktoren kopen met 12-klankig liederenklokkenspel.
En hoef je geen horloge meer om zolang je in een zichtafstand van je toren bent, kun je altijd zien of horen hoe laat het is.
En het geeft grappige gespreksstof ;
"Wat? Jouw horloge piept 2x op het hele uur? Luister maar eens naar die van mij danā¦
Pieter.
Prachtig horloge.
Voor de prijs zullen veel mensen hem gek verklaren, maar het zal me niets verbazen als er over 10-15 jaar 25-30 miljoen voor wordt betaald. Een Patek Philippe + Ingewikkelde uurwerk + Eerste moonphase, prep calendar + chronograaf + maar 4 exemplaren = ā¬ā¬ā¬ā¬
Ik hoop dat ik ooit mijn grail VC Overseas Chrono kan bemachtigen, dat zou mij meer voldoening en blijdschap geven dan deze PP. Voor 11 miljoen interesseert het je geen flikker meerā¦
Het mag iets kostenā¦
Hij is mooi, en daar blijft het bij.
Er wordt op Hodinkee ook nog een link verschaft naar het āuitgebreideā verhaal⦠van de 4 (5?) exemplaren die nu bekend zijn, en dat er bepaalde figuren (most important vintage watch resellers in the world) bij al die klokjes betrokken zijn geweest. Leuke achtergrond info !
Ik denk dat het wel origineel is,maar dat de wijzerplateninelkaarknutselaar nog niet helemaal wakker was.
Kijk maar naar de bevestigingspootjes waarmee de markers vast zitten .