Patek philippe voor 3600 of toch niet?

http://sieraden.tweedehands.net/horloges/patek-philippe-2005-rare-3600euro.html

vertel het maar

Lekker taalgebruik in die advertentie. Voor het gemak ga ik er vanuit dat dit niet echt is…

kloppen ook een paar dingen niet

text is een (letterlijke)vertaling

http://www.86watches.net/goods.php?id=8866

gevonden!!! :smiley:

Hoe is het mogelijk?
Goed speurwerk trouwens.:~ maar wat een lef

Die foto’s zijn volgens mij wel degelijk van echte Pateks. Ik neem aan dat je dan iets anders thuis gestuurd krijgt.

Was het maar waar, dan was het je aankoop van de eeuw :wink:

Ik zie weinig verschil tussen de horloges op 86watches.net en deze (afgezien van de markers op 3, 9 en 12, maar dat heeft met het metaal te maken, de g heeft cijfers en de p streepjes).

86watches:

de aanbieder bied ook echt een nepper aan kijk maar naar de achterdeksel deze heeft inhammen voor een kastopener terwijl de orginele een enkel lipje heeft

ook heeft het orginele uurwerk(een cal240) een genferschlif patroon die de replica niet heeft(zie foto)

ook het geneve zegel mis ik op de foto,kijk maar goed.

ook de subdials staan te ver uit elkaar

en zo zijn er nog een paar punten die niet kloppen.

Ik had bij de eerste aanblik al het gevoel dat het niet klopte.
Vind het wel lef hebben dat de aanbieder een nepper aanbied voor 3600,-.

Dat het zegel ontbreekt is een beetje gek idd. Misschien valt het weg onder de rand. Dat de Geneefse strepen niet te zien zijn kan met belichting te maken hebben. Verder heeft deze foto de look and feel van een echte PP. En Gyromax en kogellagers zijn m.i. niet haalbaar binnen een budget van een paar honderd dollar zelfs niet in China. Mijn conclusie is 1) dat het horloge in de foto’s gestolen is of 2) dat als je het koopt je niet het horloge in de foto’s krijgt.

Ter vergelijking.

En die achterdeksel dan? ik heb alle modellen nagekeken met het zelfde refnr
allemaal hadden ze een deksel zonder die inhammen.

ben bang dat je gelijk hebt Rainer.
http://www.timetunnel-jp.com/pp_5136_1a_used.html
hier nog een echte

Ik kan helaas geen goede plaatjes vinden, alleen deze en die lijkt te wijzen op een schroefdeksel.

Edit: bericht heeft dat van jou gekruist.

Moeten we dit niet ergens melden. Tenzij ik iets over het hoofd zie, is hier sprake van een misdrijf.

Ik laat het aan jou over Rainer jij bent de pp kenner ik niet.

tis wel en mooi horloge.

Als ik weet waar doe ik het wel

edit
ik heb een mail gestuurd naar de verkoper met de vraag of deze orgineel is ,zoja of deze dan ook met alle juiste papieren en toebehoren geleverd wordt.

Geeft zij toe dan zijn we weer een stap verder:DB)-

Ik ben heel benieuwd naar haar reactie.

Naast fraude is er altijd nog de mogelijkheid van verkopersdwaling of van een typefout, i.e. een nul te weinig (bij vintage dealer kosten ze geen 3.600 maar ongeveer 36.000).

mss gezamelijke inkoopactie houden dan en de winst verdelen lol

Aangezien ik absoluut geen kenner ben, mijn redenen (behalve alleen al de prijs) om een dergelijke aanschaf nooit te doen:
-Het belachelijke taalgebruik (waarschijnlijk 1 op 1 via vertaalprogramma)
-De subdials/wijzertjes zien er nogal nepperig uit
-Mensen met die achternaam plegen nogal eens te wonen in zgn"mobiele woningen met van die hele kleine wieltjes eronder" (geldt natuurlijk niet per defenitie voor mensen met die achternaam)