Gisteren toevallig het 4Tv programma gezien "rijker dan je denkt"
Daar had iemand een PP bij.
Wachttijd van 7 jaar, aankoopprijs 30.000 euro.
Hij kon het horloge verkopen voor 44.000 euro…
De koper zei dat als je met nieuwe wagen uit de garage rijdt, die direct een pak minder waard is, maar als je het “geluk” hebt om bij een juwelier met zo’n gegeerde PP buiten te wandelen, je al onmiddellijk geld aan het verdienen bent…
Tsja, zo belangrijk is het allemaal niet natuurlijk. Ik zit overigens momenteel in een fase waarin ik me afvroeg waarom ik de Nautilus eigenlijk ooit zo prachtig vond. Ben nu meer een Royal Oak type . Maar goed, op de buis je rijkdom tentoonspreiden en daarbij de tweedehandsprijs van je polssieraad proclameren is natuurlijk wel een beetje sneu.
Bel 0900-1450. Da’s stichting korrelatie. Ik zie namelijk dat je aan het afgleiden bent. Dit is een interventie. Brrrr. De royal oak. Brrrrrrrrrrr.
En dan hebben we het nog niet over wat het Instagram tijdperk met de psyche van mensen doet. Ik vraag mij echt af wanneer we tot de conclusie komen dat dat type social media wellicht ontwrichtend werkt op zowel onze eigen geest alswel de maatschappij. Want wat ik tot nu toe allemaal zie is niet gezond.
Het is dat ik nogal risico-avers ben en ik ze eigenlijk ook niet mooi vind, anders zou ik het nog overwegen in zo’n ding te investeren. Wie zegt dat die dingen binnen 7 jaar nog even populair zijn ?
Want, zoals hierboven gezegd, een spaarrekening brengt geen gebenedijde reet meer op. Risico moet je sowieso nemen voor wat rendement, dus waarom niet in zoiets ??