Patek PIJN

Ik durf t bijna niet te vertellen. Het is in mijn ogen namelijk ongelooflijk en onbestaanbaar. Na een zeer angstig verdwaalavontuur deze zomer in de jungle in Azië (in mijn eentje 26 uur vd radar en moeten overnachten aan de oever vd rivier) waar ik voor mijn leven gevreesd heb, werd mij door een vd NL dealers een nwe PP aquanaut aangeboden. Omdat zij onthouden hadden dat ik interesse had. Super natuurlijk want horloge is bijna niet te krijgen. Al 1,5 jr wikte ik over aankoop want geen grapje. Als er ooit een reden en moment zou zijn was t nu. Lang verhaal. Ik heb t gedaan. Emotioneel en beladen dat was de koop. Binnen een week condens onder t glas. Hij is nu terug naar CH. Een nieuwe zou mndn duren…hij wordt volledig geserviced. Ik vind er veel van. Maar ben ook zo benieuwd naar jullie mening, ervaring en evt advies. Een betovering is verbroken. Een droom uiteengespat. Ook al besef ik als geen ander juist door mijn avontuur én de daarbij opgelopen Ziekte van Weil dat “t maar een horloge is”.

Pffffff. Ik zou een Breitling Emergency kopen na dat verhaal. En een Patek met condens onder het glas dat is niet netjes. Ik hoop dat het goedkomt. Misschien is het ook een reality check. Ik ben aan het verbouwen en heb mijn. “dure” horloges even opgeborgen. Ik pak iedere dag een G-Shock en het rare is dat ik de automaatjes totaal niet mis. Ik begin steeds meer liefde voor het praktische nut van digitale horloges te krijgen. Echt een verademing om een horloge te hebben wat altijd loopt en dan ook nog eens exact op tijd. Geen vrees voor beschadigingen. Ik voel me eigenlijk heerlijk vrij de laatste tijd. Het kan natuurlijk zijn dat de verfdampen op mijn hersenen zijn geslagen maar ik heb steeds minder behoefte aan nog een horloge…

1 like

Wow, ja wat een verhaal… je zal in ieder geval geleerd hebben dat soms niet alles is wat het lijkt, en ook dat als het mis gaat het niet verloren hoeft te zijn. Houd hoop, zou ik zeggen :wink:

Zo dat is wel heftig zeg, dan sla je wel aan het relativeren. Neemt niet weg dat condens onder het glas niet kan.
Succes toegewenst.

Mvrgr, Andre

Wow, ja wat een verhaal… je zal in ieder geval geleerd hebben dat soms niet alles is wat het lijkt, en ook dat als het mis gaat het niet verloren hoeft te zijn. Houd hoop, zou ik zeggen :wink:

En sterkte!

dreski Schreef:

Pffffff. Ik zou een Breitling Emergency kopen na
dat verhaal. En een Patek met condens onder het
glas dat is niet netjes. Ik hoop dat het goedkomt.
Misschien is het ook een reality check. Ik ben aan
het verbouwen en heb mijn. “dure” horloges even
opgeborgen. Ik pak iedere dag een G-Shock en het
rare is dat ik de automaatjes totaal niet mis. Ik
begin steeds meer liefde voor het praktische nut
van digitale horloges te krijgen. Echt een
verademing om een horloge te hebben wat altijd
loopt en dan ook nog eens exact op tijd. Geen
vrees voor beschadigingen. Ik voel me eigenlijk
heerlijk vrij de laatste tijd. Het kan natuurlijk
zijn dat de verfdampen op mijn hersenen zijn
geslagen maar ik heb steeds minder behoefte aan
nog een horloge…

Dat had ik ook met mijn verbouwing. De eerste keer mijn Seiko om was weer wennen.

Maak je niet druk om je Patek, dat is maar materie. Denk aan jezelf.

+1, maar denk dat hij als geen ander dat wel beseft.

Wat een ongelooflijk verhaal! Goed dat je nog het “Patek Probleem” kunt meemaken en navertellen.
Met de service en imago van Patek, moet het wel goed komen met je klokje.

dreski Schreef:

nog een horloge…

Hahaha, weet je… ik zou op zo een trip/tocht waarschijnlijk eerder een G-shock dragen dan een Emergency :smiley:

Goed dat je na de barre omstandigheden heelhuids thuis bent gekomen.

En wat betreft de Patek, dat er condens onder het glas zit is natuurlijk een domper.

Misschien is het een kwestie van hoge luchtvochtigheid i.c.m.hoge temperaturen.

En verder zou ik voor zulke trips toch wel een daily beater aanraden.

Hoop dat het intussen goed met je gaat na dit avontuur.

Sterkte gewenst.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Mocht er verwarring zijn over wat .ik in de jungle droeg :slight_smile: ik droeg een Steinhart ocean vintage military. En wat ben ik daar blij mee en tevreden over. De PP kwam later en zal nooit (en hopelijk ik ook niet meer:->)zoiets meemaken.
http://www.google.nl/search?q=ocean+vintage+military&hl=nl&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Vi5lUJO_MYOe0QWs-4DAAw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672#biv=i|0;d|JNnIERvoja97jM:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dat klinkt als een heikele situatie waar je in hebt gezeten. Waar in Azië was je? Heb je veel klachten van die Ziekte van Weil (ik kende het niet)? Beterschap in ieder geval.

Vervelend dat de betovering is verbroken! Ik weet niet of ik het echt als een probleem zou ervaren. De charme van mechanische horloges zit hem voor mij deels juist in het mechanische, in het relatief kwetsbare, in het niet perfect zijnde (maar wel zo goed mogelijk proberen te evenaren). Ik zou je mooie Aquanaut nog lekker een tweede kans geven. Dat verdienen jullie! :wink:

Ik denk dat ik als ik jou was toch een nieuwe zou willen, als PP dat aanbiedt. Okay, het duurt maanden maar ik zou dat wachten er voor over hebben.

Voor mij zou de lol van dit exemplaar er af zijn. Voor zo veel geld mag je absolute perfectie verwachten. En ongetwijfeld wordt het horloge door PP meer dan adequaat hersteld, maar mijn enthousiasme bij dit exemplaar zou onherstelbaar verminderd zijn.

Uiteraard is dit geheel persoonlijk. Als jij prima kan leven met een gerepareerd exemplaar is er geen enkel probleem uiteraard.

ha Eddy,

Was in Maleisie, Taman Negara jungle, 4343 vierkante km groot. Ziekte van Weil is vervelend, je lever en je nieren raken aangetast, je eiwitten worden opgegeten (spierweefsel! - ben 6 kg verloren). Symptomen divers maar bij mij heftige koortsaanvallen, voortdurend zeurende hoofdpijn, verlies van eetlust, pijn in spieren en gewrichten m.n. knie en elleboog. Algeheel onwelbevinden. Heb nu geen klachten meer. Bloedtest wijst uit dat lever ook hersteld is. Dat duurt altijd even maar is bij mij rap gegaan. V.w.b. PP… zeker ga ik de aquanaut een tweede kans geven maar ik ben wel van mening dat Patek haar uiterste, uiterste best mag doen om de betovering te herstellen…

Zo fijn dit forum. Snooker (Thanks again!) raakt een gevoelige snaar die ik wel al voelde maar waar ik onvoldoende gehoor aan gaf. Ik heb net de distributeur gebeld dat ik een nieuwe wil.

offtopic: ik zou volgende keer een compacte GPS meenemen, en een solar oplader.

Jaegersk Schreef:

Zo fijn dit forum. Snooker (Thanks again!) raakt
een gevoelige snaar die ik wel al voelde maar waar
ik onvoldoende gehoor aan gaf. Ik heb net de
distributeur gebeld dat ik een nieuwe wil.

Mwah… wil je niet aan het twijfelen brengen, maar met een nieuwe moet je het ook maar weer afwachten…

Fijn te lezen dat je er geen lichamelijke klachten meer van over hebt gehouden!

dreski Schreef:

nog een horloge…

Leuk om dit te lezen.
Ik heb ook al een tijdje dezelde ervaringen. Loop de laatste tijd met een Swatch Gents om de pols en merk hoe prettig het is niet meer extreem voorzichtig te zijn met ‘stoten’, tijdens het klussen, in de tuin bezig zijn, handen wassen (en druppels vermijden op je dure klok) etc.
Tuurlijk vind ik het nog steeds heerlijk om een mooi horloge om te hebben, maar de nadelen die ik er soms van ondervind zijn blijkbaar ook bij anderen herkenbaar.
V.w.b. de PP:ja dat verwacht je toch niet van zo’n extreem dure klok. Eigenlijk onbegrijpelijk dat zoiets door de controle komt…
Maar goed, het zal ongetwijfeld opgelost worden.

ha die Brutus,

Zeker fijn dat ik er niks lichamelijks aan over heb gehouden. Geestelijk is het inmiddels ook goed voor elkaar dankzij 1x EMDR sessie. Waanzinnig effectief.

Je brengt me niet aan het twijfelen hoewel je natuurlijk helemaal gelijk hebt. Ik moet je bekennen dat ik heel eenvoudigweg een nieuwe start wil maken met Patek. Zo simpel ligt het eigenlijk. Dat kan enkel met een nieuwe. We zullen zien hoe het uitpakt. Ik hou jou / jullie op de hoogte.