Patina Go en No-Go, waar liggen je grenzen?

Mooi! Maar waar is de bezel?

Yay to all!!! Behalve die eerste voorbeeld Tissot van TS. Dikke nay voor mij

Super overdreven natuurlijk, maar ergens vind ik het wel vet. Mooie leren band erop en de blits maken :smiley:

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xtf1/t51.2885-15/s320x320/e15/11111551_1426910437605620_1534969383_n.jpg

2 likes

Creamy lume vind ik ook erg mooi bij een ouder horloge.

Deze zitten momenteel in de verzameling:

Dit is een ex:

En deze is van een vriend:

6 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Maar die is mooi, nauwelijks patina, zou ik ook wel van 1956 willen (mijn geboortejaar)

Patina op m’n Valkyr:

2 likes

Wat heb je daar nou mee uitgespookt dat hij groen is uitgeslagen? (Wel cool trouwens, maar is dat niet giftig? Of is dat alleen bij koper?)

Brons is voor grofweg tweederde koper, dus dat het groen oxideert is niet zo raar.

Wat heb je ermee gedaan?
Boeiend resultaat :slight_smile:
Lijkt wat om een aantal van mijn Vostok mods.
Vieze mods…

Zag deze te koop , vind hem wel mooi , weet niet of het een plus of een min is voor de waarde

patina, ik weet het niet, ik hou mijn spullen graag netjes en schoon, oxidatie, roest e. d. zie ik als een teken van verval en slecht onderhoud, dan maar niet origineel

2 likes

Ik hou zielsveel van patina… nix mooier dan een oud geleefd klokje met een verhaal. Ik hou net niet van nieuw en steriel.

Lelijke patina nee, mooie patina, zeker wel.

1 like

Patina geeft een horloge vaak wel karakter :thumbsup:

2 likes

Marc welke band moet er op die Welsbro? Lijkt hard op m’n Tollet en daar moet 21mm op?

Op de Welsbro zit een 21mm Kaufmann :+1:

1 like

Bedankt :slight_smile: goede kwaliteit?

Patina, ja. Roest, waterschade, vuil etc, nee. Donker geworden en vuile lume vind ik vaak ook wel een afknapper.

Na 62 jaar hoort een beetje patina er ook gewoon bij, tegen de tijd dat ik zo oud ben zullen er ook wel slijtage sporen te zien zijn maar dat noemen we dan "karakter en levenservaring " :slight_smile:
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/zvezda_zpsuk7ievp5.jpg.html][/URL]