Patricia stelt zich voor

Welkom!

Van harte welkom

Welkom!

Mooi cadeau voor je zus :ok_hand: Je gaat zeker geĂŻnspireerd raken hier.

Veel leesplezier!

Welkom Patricia! Succes met je zoektocht!

Je zult zien dat als je er ruim de tijd voor neemt, en je dus vanzelf meer kennis vergaart, je zult merken dat er veel meer is dan je denkt! Er is zoveel moois om uit te kiezen!!

Zo heb ik in het begin geen handopwinder gekocht, omdat ik ervan overtuigd was dat ik een automaat wilde. Met de kennis van nu zou ik dat waarschijnlijk anders doen. (Inmiddels heb ik een automaat Ă©n handopwinder :wink:).

Is het een verrassing voor je zus of kun je haar nog wensen vragen? Vooral maat is belangrijk, zoals sommigen hier al gezegd hebben is het niet vanzelfsprekend om voor dames een klein horloge (26mm bv) te kopen. Vraag maar aan HF-legend @Nathalie1.

Nogmaals succes! :+1:

1 like

Patricia, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Succes met de zoektocht.

Welkom op HF!

Een paar dingen die nog niet genoemd zijn:

  1. Vintage is leuk, maar kan doorgaans slecht tegen water. In mijn familie zijn dames boven de 80 die horloges dragen uit de jaren vijftig, maar die weten daar mee om te gaan. (ze zijn zelf met die horloges vintage geworden :slightly_smiling_face: )
    Ik ken daarnaast een jonge vrouw die al 2 vintage horlges “gemold” heeft met water. (draagt de band los en dan plonst het
    water zo over de kroon met handen wasssen).
    Specifiek Rolex Oysters zijn van huis uit goed waterdicht, en een vintage Oyster in goede staat vaak ook nog waterdicht te krijgen.

  2. Verdiep je een beetje in welke maten je zus mooi zou vinden. Rolex vind je in 24, 26, 28, 29, 31mm, maar een 36mm is voor veel dames prima draagbaar. Hoe kleiner hoe goedkoper, maar ze moet het wel leuk vinden.

  3. Neem de tijd en laat gerust hier even zien welke horloges je specifiek overweegt in de loop van de tijd.

Welkom maar waarom doos en papieren?

Welkom @Patricia1, op dit leerzame forum der horloge-liefhebbers.

Ik kan je slechts ‘aanraden’ om een Lady Rolex DateJust 31 mm.
in staal te overwegen, omdat dit een mooi ogend horloge is op
smallere en iets bredere damespolsen.

Bovendien is het de keuze voor en van een ietwat ‘normalere’
aanschafprijs van net onder de € 5.000,-- .

Toevoeging: 34mm
 (o.a airking, geweldig!)

2 likes

Welkom Patricia en succes naar je zoektocht!

Hallo Patricia,

Mijn vrouw draagt regelmatig mijn Constelation.
Mooie maat en witte wijzerplaat.

Welkom hier

Beste Patricia, welkom op dit forum.

Afhankelijk van wat je voorkeur heeft, dresser of sportief, zou ik een damesmodel van de Omega Constellation of Seamaster 300m aanraden. Van die laatste staat er volgens mij Ă©Ă©n in het blauwe gedeelte.

Bedankt voor jullie reacties en tips. Qua damesformaat draagt mijn zus alle daarbijbehorende maten 26 tm 36 mm. Ze heeft horloges in diverse maten. Een dames Rolex valt helaas buiten het budget. De Omega Seamaster 300m zal ik ook bekijken als die binnen budget valt.

Mijn zus heeft een voorkeur voor horloges compleet met origineel doos en papierwerk, maar dat is dus overbodig dan?

Vooral afhankelijk of ze hem ooit wil verkopen
 Het geeft de authenticiteit aan vooral


Welkom Patricia!

Hoi Patricia,
Veel plezier met zoeken op dit mooie forum!
Voor je het weet heb je zelf óók een nieuw topstuk om de pols😃!

1 like

(over doos en papieren)

Het belangrijkste nut van d&p is dat het wat gemakkelijker verkoopt, en iets meer opbrengt. En wat duurder is in aanschaf.
Maar:

  1. Op heel veel beurzen kun je “papieren” kopen voor bij je horloge

  2. Vintage horloges zijn zelden met papieren.

  3. Kijk ook eens op marktplaats hoeveel neppers er mét papieren worden aangeboden.

Je moet je er niet blind op staren in elk geval.

Welkom @Patricia1 ! Genoeg inspiratie, adviezen en tips hier. Leuk dat je voor je zus aan het kijken bent trouwens! Special occasion?
De reeds genoemde Omega Seamaster is een mooi horloge en valt ook op een smallere pols heel mooi. Alleen geen witte wijzerplaat.
Een witte wijzerplaat oogt trouwens wel wat groter op de pols. Zwart kleedt wat meer af :joy: ook bij horloges!
Veel plezier met je zoektocht hier!

1 like

Welkom! @Nathalie1 is de gewezen vrouwelijke kenner hier :sunglasses::+1:

2 likes