Pats, nee toch….

Laatst mijn eerste dure klok gekocht. Tenminste… duur voor mij. Ik rij in een Honda Civic. Nou. Dan weten jullie genoeg. Nee, geen Type R.

En dan loop ik me een partij trots te genieten van mijn klok. Echt niet normaal. Als een aap met 7….
De Tena Men is niet aan te slepen. Maar goed…

Pats… o een deurpostje. En pats… o, ik dacht dat het hier breder was. NONDEJU!!
Nog geen schade gelukkig, maar goed, wat niet is kan nog komen.

Ok, moraal van dit verhaal. Jullie zullen bovenstaand wel herkennen.

Gebruiken jullie een dure klok als dagelijkse kost? Ligt het eraan wat je gaat doen? Of poetsen jullie hem en leggen jullie hem in zijn kistje om er eens lekker …. naar te kijken? Of de gulden middenweg…. Af en toe kistje, af en toe polsje?

Gewoon even benieuwd. Thnksss.

15 likes

Gewoon dragen. Krassen hoort erbij.

Af en toe ben je de lul.

10 likes

Niet echt. M’n hand-oog coördinatie is nog redelijk goed.

6 likes

Ja, een klok is nogal moeilijk dragen, die stoot je makkelijk.

31 likes

ik draag geen klokken, veel te zwaar :grimacing:

18 likes

Kun je beter aan de muur hangen.

9 likes

Tenzij we een forse aardbeving hebben, ik woon niet in het noorden, hangt mijn klok veilig aan de muur

4 likes

Gewoon net als iedereen een horloge om je pols doen en geen klok dan stoot je ook nergens tegen aan!!!

12 likes

IMG_4887

11 likes

Ik heb thuis overal rubberen deurposten laten monteren.

23 likes

Gewoon dragen en genieten, daar gaat het toch om.

Laatst was ik met mijn dochter op stap. Zij op de step, papa zou wel even een truukje laten zien…
Je raadt de afloop al, nu een butsje op de lug van mijn Omega Seamaster. Zit er toch aan te denken om het ergens even te laten herstellen. Ik heb goede dingen gehoord over Dik Wakker, iemand ervaringen mee?

6 likes

De eerste loopt meer averij op. Op den duur leer je ontwijken. Maar soms heb je gewoon pech.

Maar niet dragen wordt je ook niet gelukkig van.

Hij heeft een trots met 7…kan het wel hooghouden​:joy::rofl:

1 like

Ik trek toch altijd mijn mouw over mijn horloge als ik ergens langs loop. Maar ik zit in het spectrum, dus dan mag het…

2 likes

Als ik een horloge niet durf te dragen, zal ik het ook niet kopen.

2 likes

Als een horloge een stootje kan hebben vind ik een krasje niet erg, zoals op m’n Doxa, Sarb of mijn net nieuwe Hanhart.

Ik heb ook een aantal meer kwetsbare vintage horloges, daar let ik wel beter op.

Ik bedenk me dus wel wat ik die dag ga doen als ik m’n horloge voor de dag kies.

2 likes

Gewoon dragen enne, ik ben nog nooit tegen een deurpost aangelopen. Misschien moet je daar ook even over nadenken. Beetje in het midden gaan lopen ofzo. :thinking:

Nou ja, hoe dan ook … een horloge is een gebruiksvoorwerp waar ik overigens zelf best voorzichtig mee ben. Mijn huidige Squale draag ik onafgebroken vanaf april vorig jaar, geen krasje! Niks. Ook niet door het bandjeswisselen. Raar? Welnee. Moeilijk? Ook niet. Gewoon dragen, verder een beetje opletten en even afdoen als je iets gaat oprapen wat tussen de muur en het bed is gevallen. Ofzo.

Verder …

:arrow_down:

Dat dus ook. :wink:

3 likes

Geen last van, mijn klok hangt aan de muur :rofl::rofl::rofl:

1 like

Je blijft aan de gang op die manier. Nu durf je het horloge veel makkelijker nog te dragen, het is toch al gebeurd. Laat je voor een paar honderd euro de boel fixen, word je alleen maar neurotischer van. Gebeurt het des te eerder opnieuw.

Ben eigenlijk blij dat mijn 4 jaar oude Speedy gewoon best wel gebruikssporen heeft inmiddels. Maak ik me daar niet meer druk om.

7 likes

Tsja poep gebeurt, had denk ik een weekje mijn nieuwe Navitimer Rattrapante en daarmee bleef ik achter het metalen haakje van een locker hangen, even vloeken en daarna lekker doorgaan.

2 likes