Paul Newman’s Paul Newman Daytona, voor hoeveel is-ie gegaan?

Ik ben heel benieuwd. Buiten de waarde vind ik het ook gewoon een heel erg mooi horloge!

Natuurlijk is het koffiedik kijken, maar op grond van wat ik er allemaal over gehoord en gelezen heb (en gezien de doelgroep die zich zo’n horloge zou kunnen veroorloven) zou het bedrag best eens tot tussen de 5 en 10 miljoen dollar kunnen oplopen. Het zou mij in ieder geval niet verbazen.:relaxed:

Dit artikeltje kwam ik nog tegen, voor degenen die het nog niet gelezen hebben:

1 like

Ik zal overigens vast de enige zijn die het echt een lelijk ding vindt. De dial is het soort geel zoals je dat op de ooit witte muren binnen het huis van een kettingroker terugvindt, met drie indexen erop geplakt die mijns inziens te ver van het midden staan. En de chrono-aanduidingen ontsieren de bezel omdat ze er zo lukraak op gekrast zijn. Nee, bedankt.

4 likes

Vooral niet bieden dan…

3 likes

The sky the limit.
De marktwaarde bestaat uit vraag en aanbod en In dit specifieke geval is het aanbod vrij laag… Er zijn maar 2 bieders nodig om door het dak te gaan maar ik denk (voor wat het waard is) dat het met ca 7 tot 8 miljoen wel klaar is.

Ik ben wel benieuwd trouwens…:smile:

3 likes

Ieder zijn / haar ding. Buiten het feit dat geen enkel horloge de bedragen waard zijn die genoemd worden natuurlijk. :slight_smile:

1 like

Ik ben ook benieuwd, ik denk dat je er met je inschatting niet ver vanaf zit! :smile:

1 like

Het enige zinnige antwoord wat ik hierop kan geven is dat die voor meer verkocht zal gaan worden dan dat ik er voor over zal hebben. Ik ga dan ook niet bieden :wink:

Ik vind m niet echt mooi, maar op basis van een goed VJ 72 uurwerk wil ik er wel een rooie voor geven. :wink:

Overigens vermoed ik dat de waarde 2 x de helft of 4 x een kwart is.

1 like

Ik gok op 7,3 miljoen euro.

1 like

Dat is zeer precies :smile:

1 like

Nou ja, als het echt nauwkeurig moet zeg ik 7.322.486 euro en 35 cent, hoe weten we anders wie er uiteindelijk het dichtst bij zat.

3 likes

4.5 ex veiling kosten.

1 like

USD 6.7 mio incl opgeld

1 like

5.4 mio ex

1 like

Vind het maar een lelijk ding met nog een lelijker inscriptie ook!!!
Dat verminderd de waarde aanzienlijk natuurlijk!

Ze mogen in hun handjes wrijven als dat net een tonnetje oplevert!!

1 like

Paul wie?

3 likes

:scream::scream::scream:

Op een bund strap? En de rijken gaan op dit lelijke ding hun miljoenen smijten?

Die oproep van @Piketty , @Fate_Amenable_To_Change en andere grote denkers met een goede sociale inborst om grote vermogens te gaan belasten vond ik altijd nogal dubieus en het stootte me zelfs wat af, maar inmiddels begin ik te geloven dat ze een punt hebben…

Pfffff,… een bund strap,…

3 likes

Ja, ik snap je punt, ze hebben de strap zelfs speciaal gemaakt, omdat dit ook was hoe Paul Newman het horloge heeft gedragen. Historie blijft historie, hoe raar ook.

2 likes

Ik voel een enorme “Who gives a shit?” opkomen. In mijn hoofd hebben objecten waarde omdat ze nuttig zijn of mooi. Dan hebben ze een publieke waarde omwille van historisch belang.

Dat is hier allemaal niet aan de hand. 99.99% van de wereldbevolking weet niet wie Paul Newman was. Die chronograaf is aardig, daar zou ik 600 Euro voor kunnen geven.

Hij zal wel voor 2 miljoen of meer weggehyped worden. En de nieuwe eigenaar gaat daar status aan ontlenen.

Mensen zijn mesjokke.

2 likes

Ik gok dat het horloge weg gaat voor 1000 bitcoins en een handje vol lightcoins.

(6 miljoen)

1 like