Paul Newman’s Paul Newman Daytona, voor hoeveel is-ie gegaan?

Ik denk dat er 3 categorieën potentiele kopers voor dat horloge zijn; show off, anonieme fan of een investeerder.

Persoonlijk vind ik dat het ding in een museum hoort waar mensen langs schuifelen omdat ze geïnteresseerd zijn.

In Paul Newman.:joy:

6 likes

Ik vind het allemaal much ado about nothing, maar ik snap best dat er veel mensen enthousiast over zijn.

Het blijft een belachelijk gegeven dat iemand een fortuin uitgeeft aan een horloge, omdat dit toevallig het horloge was van een zgn. bekend persoon.
Even voor alle duidelijkheid: Paul Newman had net zoals wij allemaal, af en toe ook last van winderigheid, braken en koortsblaasjes…
Het is zelfs mogelijk dat deze zijn Daytona om had bij een aanval van plotse darmspasmen, met het nodige toiletbezoek als gevolg…

Voor de gek die dus een méga fortuin wil uitgeven aan dit prachtige horloge : give it a good cleaning :wink:

Tuurlijk is het bedrag belachelijk wat betaald gaat worden.

Maar wat ik een beetje het idee heb dat mensen vergeten is dat het niet zomaar “de Daytona van Paul Newman” is. Maar zoals bij Hodinkee werd gezegd, met dit horloge is de vintage Rolex collector scène een beetje gestart.

Paul newman droeg een daytona met deze wijzerplaat en mensen gingen actief opzoek naar deze wijzerplaat. Daarna ging men actief op zoek naar andere specifieke referenties en modellen.

En het enige horloge ter wereld dat dat ooit gestart heeft, komt nu op de veiling. Wel iets meer dan “het horloge van een bekend persoon” als je het mij vraagt.

5 likes

En aangezien er genoeg mensen die meer verdienen dan ze kunnen uitgeven zijn er genoeg die dit willen hebben voor de heb. Gewoon omdat een ander het dan niet heeft…

Als Bill Gates 100 euro laat vallen heeft hij al meer geld verdiend in de tijd die hij nodig heeft om het op te rapen. Wat maakt voor mensen met vergelijkbaar veel geld nou helemaal 10 miljoen uit…

3 likes

Goed gezegd, dit is inderdaad zo’n beetje 1 van de belangrijkste vintage Rolexes ooit (sommige mensen vinden het zelfs dé belangrijkste). Of die mooi is of niet is niet de vraag, het gaat om historische waarde, en dan kom je in het gebied, wat heeft een verzamelaar er voor over en dat is denk ik héél veel geld. :slight_smile:

2 likes

Ik heb nooit koortsblaasjes.

1 like

Ik geloof dat het verzamelen van specifieke oude objecten ouder is dan Rolex. Of Paul Newman.

Maar goed, die man had sterstatus en daar hebben ze bij rolex dankbaar een mooi verhaal van gemaakt. Zeer goede marketing. :grinning:

1 like

Tuurlijk, maar er hangt wel een hele cult omheen

1 like

Uitloggen kan altijd :grin::+1:

3 likes

welk verhaal heeft Rolex daar van gemaakt dan ?

5 likes

Kun je overigens gerust doen. Zolang je onder de ‘veilige’ bieding van € 2,5 miljoen blijft, weet je toch zeker dat je niet het hoogste bod hebt.

1 like

Ik vind het overigens wel een zeer mooi horloge!

En nu nog even vloeken in de kerk: mocht je een ‘hommage’ willen kopen: zie de Steinhart site :slight_smile:

1 like

Denk dat hij voor een miljoentje of 15 een Chinese eigenaar gaat krijgen :grin:

1 like

dat zou wel eens kunnen tegenvallen , de chinezen zijn niet zo op vintage / gebruikt
stukje geloof dat alle vorige eigenaren iets ‘achterlaten’ en je weet nooit of ze geluk brengen of ongeluk

3 likes

Aziaten uit Singapore zijn er echter dol op

1 like

7-8 Mio denk ik. Gaat vast het record duurste Rolex op veiling breken maar duurste horloge ooit denk ik niet

1 like

Duurder dan de Philippe Patek 1518, waarom niet? Voor een redelijk aantal mensen is prijs in die order van grootte, niet meer dan een afrondingsverschil van hun vermogen… Een leuk conversation piece mag iets kosten.

De rest van Singapore niet?

1 like

Misschien denkt de koper wel dat hij door het uitgeven van x miljoen aan dit horloge een klein beetje Paul Newman wordt.

Net als je zou verwachten dat Panerai eigenaars allemaal stoere kerels zijn, op basis van hoe het merk zich presenteert. Tot je ze bijelkaar op de foto ziet en het kalende kantoorhelden blijken te zijn.

4 likes