Paul Picot iemand bekend?

Volgens mij is Paul Picot een zelfstandige brand die best behoorlijk eigenzinnig horloges maakt. Ik ben ze wel eens tegengekomen bij Juweelco in de Den Haag. Wel aan de prijzige kant overigens :wink:

1 like

Ja, dat denk ik ook. Hoewel populair in Italië, je leest er maar weinig over op hf. Ik dacht; gooi 'm er eens in!

Voor een iets andere prijs is het helemaal geen gek horloge.

1 like

Met welk merk kan je dit vergelijken, qua kwaliteit en afwerking?

1 like

Toen ik ze zag dacht ik qua afwerking gelijk aan Glycine.
Voor de Glycine eigenaars: niks mis mee hoor!!

Wat ik gezien heb aan afwerking is het wel erg goed. Waar ik het mee moet vergelijken… Dat weet ik dan weer niet precies. Beetje Longines achtig denk ik. Pin me er niet op vast :slight_smile:

1 like

Ja, dat is een goede, en kan ik me ook in vinden, maar de duurdere modellen van Longines vind ik wel mooier qua afwerking. Is slechts een gevoel hoor. Ik heb ook maar 2 van die Paul Picots in m’n handen gehad.

1 like

Hmm, op zich niks mis mee dus, mooie horloges, maar geen 1700 euro.

Beetje net als Raymond Weil. Duur in aanschaf, maar schrijft enorm af.

Voor 850 euro (give or take) zou ik het wel een leuk model vinden.

1 like

Ik heb deze wel eens in handen gehad. Zie dat ze op Chrono24 nog voor ruim € 5000 staan. Gouden rotor, coinbezel. Chronomoter. Manufactuur voor zover ik weet.

image

1 like

Het merk wordt best wel als “high class” gepresenteerd op het internet. Ziet er gelikt uit.

Al is nergens terug te vinden wat voor uurwerk er in zit…

1 like

Vroegah…was het wel wat.

1 like

Ik had deze idd, topklok. Deze heb ik toen geruild voor een SMP Americas cup. Ik heb nog dikwijls gekeken of ik er opnieuw een te pakken kon krijgen, maar prijzen liggen nu een pak hoger.

1 like

Mijn werkgever heeft er 2. Een dresser en een duiker. De dresser is al 3 keer naar de horlogemaker gegaan. Wijzers los. :open_mouth:

Wel mooie horloges

Beetje de omgekeerde wereld, normaal koop je elders om een topprijs op catawiki te krijgen :slight_smile:

Had 'm ook al gespot op MP.

Prachtig horloge. Intrigeert me nog.

Een jaar of 10 geleden (of misschien nog iets langer geleden) zwaar getwijfeld of ik eenzelfde Plongeur C zou aanschaffen. Toen nieuw voor € 1.600,- in de sale bij Roland Oostwegel…

:anguished: ja ik weet het…

Is dat de ruilwaarde die hij voorstelt?

Ik heb deze al jaren en vind het een chique dresswatch. :grinning:

1 like

Horloge is reeds verkocht.
Ik twijfelde zelf teveel om toe te slaan.

Bij twijfel is het maar beter.

1 like

Via een omweg, maar kon het toch niet laten…

5 likes

Mooi Zwitsers topmerk, maar ik heb er zelf geen. Ik ben zelf geen voorstander van horloges kopen via marktplaats, zeker met wat duurdere horloges. Liever nieuw en compleet bij een juwelier, dan weet je ook dat je horloge echt is en voorlopig niet toe is aan onderhoud.

Peter

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Paul Picot