Paul Picot

Goedemiddag iedereen.
Door een nalatenschap begint het horlogevirus zich te ontwikkelen. Is er iemand die mij over dit horloge iets kan vertellen?
Wat ik me verder afvroeg, er zou toch van elk exclusief merk een database moeten zijn met alle mogelijke modellen?

Ronald

Ik zie al het linkje onder de vraag staan die ik ook wou toevoegen.
Verder hebben veel exclusieve merken een service waar je al dan niet tegen betaling informatie over een horloge kan krijgen.

Ik had hem toevallig ook in die thread geplaatst. Ik weet dat het een Paul Picot is, maar ben dit specifieke model eigenlijk nog niet tegengekomen met deze specificaties.

PAUL PICOT GENTS TECHNICUM CHRONOMETER RATTRAPANTE P7018.G82.772E

ff google’n en je weet al weer meer

:blush:

Groeten
Rutger

Zo ver ben ik ook gekomen. Maar ik heb hem nog niet in combinatie met gouden band kunnen vinden.

Het horloge blijft toch hetzelfde, welke band er ook aan zit?

Of wil je de prijs weten eigenlijk?

Zelfde lijn is het wel denk ik, maar die van de TS is geen rattrapante volgens mij. Ik mis die tweede secondenwijzer.

De twee wijzers zitten op/boven elkaar op 12 uur :wink: Aan de onderkant van de wijzers, bij de basis, zie je dat er eentje een maantje aan het eind heeft en de ander een soort druppelvorm.

2 likes

Ah, nice. De rattrapante it is. :ok_hand:

@Santa_Sangre Ik zie een horloge als het geheel, inclusief band. Is dat niet gangbaar?

Vanzelfsprekend ben ik ook benieuwd naar de waarde. Maar ik heb bv op chrono24 gekeken of ik hem kon vinden, maar ook daar niet. Misschien is het wel geen standaard model en heeft mijn schoonvader er zelf voor gekozen om een gouden band aan te meten. Ik verwacht van niet, maar het zou zomaar kunnen.

Misschien optionele extra geweest?

Beter zoeken, graag gedaan.


Groeten
Rutger

1 like

Als het een gouden horloge is met een gouden band is het zeker wat waard.

Maar verkopen zal niet makkelijk zijn denk ik.
Wie koopt er een gouden paul piquot?
Dus wat het waard is, naast de goudwaarde, is moeilijk te zeggen denk ik.

@Santa_Sangre
Ik maak uit je reactie een beetje op dat Paul Picot niet echt gewaardeerd wordt? Heeft dat dan met kwaliteit te maken, of met marketing? Wat ik gelezen heb is dat men daar nogal eigenzinnig is, maar naar ik begrijp wel kwaliteit aflevert. Moet ik eigenzinnig dan zien als niet op de markt reagerend en van jezelf uit gaan?

Ik denk dat het geen makkelijk verkoopbaar horloge is.

Als het deze is (ik heb geen zin om er onderzoek naar te gaan doen) en mocht dit een realistische marktprijs betreffen

dan is er heel veel voor die prijs te koop en denk ik dat de meeste mensen niet voor een Paul Picot zullen kiezen, even los van de kwaliteit en dergelijke.