Pech met Omega Seamaster

Hallo,

Ik heb net een account aangemaakt omdat ik pech lijk te hebben met mijn nieuwe aanwinst.

Nadat mijn oog was gevallen op de blauwe Omega Seamaster Diver 300m, besloten dit schitterende horloge aan te schaffen. Na wat inlezen besloot ik om het horloge bij een officiële omegadealer te kopen om problemen te voorkomen. Vanwege de gunstige koers van de pond besloten het horloge in een Omega Boutique te kopen tijdens een korte Londentrip. De garantie is toch internationaal en ik vond het leuk om het daar te kopen.
Al snel bleek dat de datum niet goed liep. Het wieltje bleef hangen tussen twee cijfers. Balen natuurlijk. Ik heb het even aangekeken maar toen contact opgenomen met Swatch in Eindhoven. Erg vervelend maar ik moest het horloge naar Brussel sturen voor reparatie en dat kon wel even duren. Werd verder wel prima geholpen.
Vandaag via de website van het service centre de status van de reparatie bekeken en me rotgeschrokken; er staat:

  • krassen aanwezig
  • de kast is bekrast
  • de kastbodem is gemerkt
  • de glasrand is bekrast
  • de band is bekrast

Ik snap er helemaal niets van! Dat horloge was een week oud en ik heb het amper gedragen. Dat horloge was als nieuw!
Iemand die weet of ik me zorgen moet gaan maken? Of zou Omega dit al bij de allerkleinste gebruikssporen noteren om zich in te dekken? Ik begrijp ook niet wat ze bedoelen met ‘de kastbodem is bekrast’. Het is mijn eerste horloge uit het duurdere segment en had het me anders voorgesteld. Nog niet echt van mijn aankoop kunnen genieten. Nu maar hopen dat het allemaal meevalt.

Hoe heb je verstuurd?
In een kattenbrokkendoos of volledig gefixeerd zonder enige kans op beweging in verpakking.
De band kan de case beschadigen indien geen bescherming.

1 like

Dat zijn standaard meldingen. Zetten ze er eigenlijk altijd neer als ie niet nieuw is.

Zou me er vooral niet teveel zorgen om maken. En anders gewoon mailtje naar boutique sturen. Is t zo opgelost.

1 like

Ze stuurden een koerier om het op te halen. Verstuurd in een speciale cassette met piepschuim die Swatch gebruikte om mijn Hamilton te versturen. Dat kan het dus niet zijn.

1 like

Thanks. Ik hoop, en denk eigenlijk ook wel, dat je gelijk hebt. Maar het was toch even schrikken.

Nogmaals. Standaard melding. En als dat je niet geruststeld, gewoon met ze bellen.

2 likes

@Guvnor79
Het is verstandig om eerst even detail foto’s van het betreffende
horloge te maken voordat je het opstuurt.
Ook is het belangrijk het serienummer van het horloge te noteren.
Omega dekt zich in en azen misschien wel op een full-service.
Dit is natuurlijk niet nodig met een vrijwel nieuw horloge.
Hopelijk sturen ze eerst een prijsopgave voor dat ze aan reparatie
en/of service beginnen.
Even goed in de gaten houden zou ik zeggen.

Grt.

Ik heb ter verduidelijking een foto gemaakt van het horloge om het probleem uit te leggen aan de reparateur. Lijkt me sterk dat ik iets moet betalen voor een nieuw horloge dat niet helemaal lekker loopt. In de gaten houden doe ik zeker. Ben al wat gerust gesteld door bovenstaande reactie maar ik bel morgen toch maar even. Toen ik vandaag wilde bellen waren ze al gesloten.

1 like

Ongetwijfeld mostert na de maaltijd, maar ik fotografeer een horloge altijd net voordat ik het afgeef (reparatie/onderhoud/verkoop). Vaak laat ik ontvanger op voorhand weten dat ik die foto’s heb, of stuur ik ze zelfs toe.

Maar goed, daar heb je nu niets aan. Vraag foto’s bij Omega en vraag naar kosten mbt verwijderen schade. Succes!!

Wat een ongefundeerde bangmakerij. Baseer je je op eigen ervaring of wauwel je dingen na die je wel eens gelezen hebt?

1 like

Okay dat moet idd afdoende zijn… de wonderbaarlijke kunst van inpakken verbaast me nl telkens keer op keer als ik weleens pakketjes ontvang.

Dit zijn vaak standaard teksten. Ik heb jarenlang horloges laten servicen via de Swatch Group en altijd stond dit erbij, hoe mooi of slecht het horloge er ook uitzag.

2 likes

Stond ook op de servicebon van mijn Longines (krassen op band, bezel etc mbt haarlijntjes). Horloge binnen garantie teruggebracht want liep niet goed na een paar maanden. Vervolgens werd keurig het complete uurwerk vervangen en dat liep daarna als een zonnetje.

1 like

Ik kan me voorstellen dat je van zo’n bericht schrikt. Ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen! Dat Omega uit zou zijn op een full service lijkt me echt nonsens. Als zij op die manier met nieuwe klanten omgaan, is het snel gedaan met de goede reputatie. Kortom, ik denk dat het wel mee zal vallen.

Succes er mee! Houd je ons op de hoogte?

Zal ik doen.

Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat als je het horloge terugkrijgt je geen claim kunt leggen dat het horloge er beter uit zag toen je het stuurde. Kortom juridische indekking…

1 like

Dat was niet de bedoeling.
Maar een gewaarschuwd man telt voor twee :wink:
Het zal allemaal best in orde komen en er is garantie
dus no worries.

Grt.

4 likes

Ik heb net gebeld met Swatch. Ze hebben me verzekerd dat ik me geen zorgen hoef te maken. Het zijn standaardtermen om aan te geven dat het horloge gedragen is. Ze gaven aan dat ze verwachten dat het horloge op 10 februari gereed zal zijn. Ik vond dat lang duren aangezien het een nieuwe klok is die amper gedragen is; ik heb er nog maar weinig plezier van gehad en het horloge functioneerde niet 100% bij de aanschaf. De vriendelijke telefoniste gaat vragen of een spoedigere reparatie mogelijk is.

Geduld… komt zeker in orde maar is zeker vervelend.

Is de wetgeving niet zo dat wanneer een product faalt binnen twee weken het omgeruild mag/moet worden ipv reperatie?
gr jelle