Peiling: ontwerp SUBDELTA dresswatch

What if… ik een SUBDELTA ontwerp op basis van mijn vintage Nederlandse barometer?

De laatste tijd gaat mijn interesse namelijk meer richting Bauhaus (Nomos, Meistersinger e.d.) en ook al maak ik tot nu toe uitsluitend toolwatches: graag jullie mening en input.

Dank vast!

Gr. Hans

Dit zijn mijn voornaamste inspiraties:

image

7 likes

Why not? Ik ben totaltool maar zie wel een markt…

1 like

ik zou zeggen,ga ervoor.wat ik tot nu van je gezien heb,kan dit ontwerp alleen maar goed uitpakken

1 like

Ineens de neomatik er tussenuit?

Ja, ik vind tof… max bill… 38-40 mm max, slanke kast… begin maar met tekenen, ongetwijfeld genoeg animo voor!

1 like

Klinkt interessant!

1 like

Scherp gezien. Ik beperk me tot 1 voorbeeld van Nomos omdat ze dichtbij elkaar liggen.

Ik mag hopen op een aangepaste diameter?

:wink:

1 like

Heb je problemen met 125mm?

1 like

Ben bang dat ik dan moeite krijg met de dagelijkse bezigheden. :slight_smile:

1 like

Ligt wel aan wat je distilleert uit de inspiratie natuurlijk. Misschien kun je een mooi contrast maken door een rustig horloge te combineren met een wat extravagant gedecoreerd uurwerk met zichtbodem.

1 like

Dat lijkt me erg interessant. Ik ben benieuwd hoe je dat doet met het eigen Sub Delta smoel. Dunne sandwich dial, iets fijner gefreesd? Ietsje meer afgerond?

1 like

Ben benieuwd naar de maat vooral en ik ben geen fan van de Nomos met zijn xxxl ugs.
Verder ben ik wel benieuwd naar een dresser, eentje die mij aanspreekt mag er best bij komen.

1 like

Reken op de bekende kastvorm die ik doe, slag kleiner (38x44x9mm of zo), gecombineerd met een dial die zeer sterk richting de barometer gaat. Denk aan crosshair(s). Denk niet aan grote gaps tussen kast en band. Denk aan topklasse handopwinduurwerk met zichtbodem. Denk aan geblauwde wijzers. Denk aan plexiglas.

Edit: denk aan gestraald brons?

Het is een gedachtenspinsel nog.

5 likes

Een fatsoenlijke maat sector dial met minimalistische trekken doet het voor mij erg goed.

Graag niet boven de 39 x 46 x 10.5mm, lug width 18 of 20. :slight_smile:

1 like

Zoiets in die richting inderdaad. Gestraald brons is zelfs een optie. Why not.

Ik hou maar eens op met aan al die dingen denken, rits de broek dicht en ga met m’n mosseltjes aan de slag.

Maar prima! :slight_smile: :+1:

1 like

:thinking:

1 like

Zeker een leuk idee, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien met de SUBDELTA touch :slight_smile:

1 like

Ik denk het wel!

1 like

Je hele post klinkt erg goed!

Wellicht een idee om in geval van meerdere crosshairs dit heel subtiel te doen. Bijvoorbeeld glanzend zwarte crosshairs op een matzwarte wijzerplaat.
Je ziet ze niet, maar toch zie je ze wel. #alsjebegrijpwatikbedoel :wink:

1 like