Peiling: ontwerp SUBDELTA dresswatch

Ik denk dat ie “barometer als inspiratie” bedoelde. Ik zit niet te wachten op glazen buizen met kwik om de pols, dat heb ik aan de muur, en dat is goed zo.

Te vroeg gesproken. :slight_smile:

Er is geen enkel scenario denkbaar waarin ik met een barometer om de pols de deur uit ga. Serieus, buiten staan in de stromende regen en dan op de pols koekeloeren of “wisselvallig” een optie zou kunnen zijn?

Dan glijdt het voor mij af in de richting van totale stompzinnigheid. :slight_smile: Naar mijn mening, etc etc etc.

1 like

Euhhh. Hans. Waarom zou je in vredesnaam een SD dresser maken?

SubDelta. Tool. Military. Doe. Het. Niet.

Of je moet een zustermerk willen maken; SubDeftig.

5 likes

Opzich heb je hier wel een punt. Aan de andere kant hebben andere horloge merken ook weinig moeite met het aanbieden van horloges in verschillende stijlen.

2 likes

Mijn opmerking begon als een grapje, maar toen bedacht ik me: hoe cool zou een barometer subdial zijn op de plek van de kleine seconde? Gewoon omdat het (misschien) kan.

2 likes

Het is een gedachte, meer niet. Het grootste dat mij tegenhoudt is precies wat jij hier opschrijft.
Een zustermerk is op termijn denkbaar, eerst maar eens het andere merk voldoende lift geven voordat ik mij op zoiets stort. Iets met focus en zo.

4 likes

Kan alleen maar zeggen eens… verder wel heel nieuwsgierig hoe een Subselta dresser eruit zou komen te zien :wink:

2 likes

Volgens die logica had Johnny Cash “The American Recordings” nooit op moeten nemen. Of had Ray Charles z’n “Modern Sounds in Country and Western Music” nooit mogen maken.

Ik zou zeggen dat als je een fantastisch idee hebt voor een dress horloge, je dat uit kunt voeren. Probeer er juist geen tool-watch van te maken, want dan krijg je alleen een slechte dresser.

Maak er een Ray Charles plaat van: Onmiskenbaar z’n eigen stijl, maar wel duidelijk zeer trouw aan het bronmateriaal.

5 likes

Inderdaad. Wij begrijpen elkaar vaker dan ik dacht. Porsche is ook SUV’s gaan maken en dat is nu de cash cow…

1 like

Da’s toch weer een mooie gedachte voor de zondag-ochtend koffie. :+1:

1 like

Heb jij camera’s bij mij hangen of zo? Klopt.

Here’s the proof

1 like

Zou het niet beter kunnen zeggen!
Blijf aub trouw aan de Subdelta filosofie!

3 likes

Dit is meer iets voor @stefanketelaars :wink:

3 likes

Weet je: als ondernemer, designhobbyist en horlogegek heb ik bij het zien van dit soort voorbeelden (zie openingspost) gelijk de drang om te creëren.

3 likes

Ze zijn wel een partij lelijk, maar in de zandbak houden van SUV’s en dure merken dus daardoor een goede zet.

1 like

Ik las eens dat ze geld toeleggen op de verkoop van hun 911’s

Jeetje dat is wel heftig, die lume brandt gewoon in de wijzerplaat?
Wel een goed idee, wijzers met lume aan de bovenkant vind ik vaak niet staan bij Dress Watches.

Sorry, de Grammar Nazi in mij kwam even naar boven.

2 likes

:smile: drie keer overgelezen en toch…:roll_eyes:

Dank, ja die lume is wel sterk. James Bond lume hè…

2 likes

Ik zou het gewoon doen Hans, ook Bentley en RR maken nu SUV’s.
Ieder zichzelf respecterend merk zal afwijken van het geijkte wanneer dat geld in het laatje brengt. En dat is wat een bedrijf levend houdt en niet het vasthouden aan een filosofie.

2 likes

Je bedoelt de spellingsnazi? Want het was geen grammaticale fout. Als je dat tenminste bedoelde met grammar, want wat dat dan weer is kon ik niet vinden in het groene boek. :joy::joy:

Sorry, mijn semantieknazi kwam naar boven borrelen.

1 like