Pelagos 39 vs BB58 blue

In een groot dilemma, de afgelopen maanden ben ik aan het wikken en wegen (en uiteraard gaan passen bij S&C) en ik kom er maar niet uit.

Momenteel overweeg ik mijn Seamaster 300m aan te vullen of in te ruilen voor een Pelagos39 of een BB58. Beide modellen zijn prachtig en ik ben fan van de iets kleinere diameter.

De P39:

• Lichtgewicht
  • Prachtige rubberen band
  • Meer rugged

In de andere hoek de BB58:

• Iets meer de ‘vintage’ tudor look
  • Beter passend bij formelere settings?

Is er iemand die ervaring met beide heeft en z’n ervaring wil delen?

24 likes

Kom er maar in @pasd :slight_smile:

2 likes

De bb58 in het zwart. De crown guards van de pelagos vind ik zelf minder mooi.

2 likes

Een keuze blijft heel persoonlijk. Maar als de tudor naast je smp komt zou ik zeker de blauwe BB58 nemen. De Pelagos lijkt met de zwarte plaats en witte/rode tekst echt te veel op de smp.

Blauw zou ik weer niet zo snel formeel dragen. De zwarte BB58 kan dan weer beter.

2 likes

Gooi een muntje op.
Kop is bb58, munt is Pelagos.

Valt die op een kant waarvan je toch stiekem denkt, meh. Dat weet je welke het niet moet worden. Geldt andersom natuurlijk ook.

Vaak heb je toch ergens al een beetje een voorkeur. Word je verplicht iets te kiezen dan komt dit nog wel eens naar boven.

Hoop dat het werkt.

Succes en hoor graag wat het wordt.

5 likes

Pelagos !!!

1 like

Heb met geen van beide ervaring maar oog gaat meestal richting de BB58 in het zwart… Sterkte met het maken van de keus, al is er in deze geen verkeerde keus…

1 like

Polletje erbij … :sunglasses:

Welke Tudor zal ik (@SeikoSeamaster) kopen?

• Pelagos 39
  • BB58 blue
  • Ik zou het budget iets verhogen, zie mijn reactie …
0 stemmers

De ‘verhoog budget’ optie keuze is classic HF. Wie gaat er als eerste een Rolex adviseren? :joy:

5 likes

De P39 vindt ik meer tool-watch en een stoere uitstraling.
De 58 is een duiker die ook niet misstaat onder een overhemd.

:rofl: Budget iets verhogen .

7 likes

Ging iets fout met de poll hierboven, de antwoord zijn weg! :see_no_evil:
Even opnieuw invullen heren … :beers:

2 likes

Als je er een paar tientjes bij doet kan je een sub halen. Die kan altijd.

3 likes

Beide zijn mooie horloges. Persoonlijk vind ik het ontwerp van de Pelagos 39 echt geweldig en deze zit qua uiterlijk dan ook zeker in mijn top 5 mooiste horloges. Echter, de afwerking is wat matig. veel klachten mbt de lume en scherpe randjes en hoekjes. Daarbij is het door het grade 2 titanium echt een krassenmagneet. Als je dit iet erg vindt omdat het zogenaamd een toolwatch is zou ik zeker voor de Pelagos 39 gaan.

Indien je meer op zoek bent naar een wat luxere uitstraling voor onder een overhemd en waarde hecht aan de juiste afwerking, zou ik voor de BB85 gaan.

Succes met het maken van de keuze :slight_smile:

2 likes

Moet voor mij iets teveel tientjes bij kijkend naar Chrono24 :joy:. Eentje van <4 jaar is min. 11k :fearful:

1 like

Een paar is relatief tocht…

2 likes

Goede punten, ik ben zelf niet zo’n fan van de zwarte variant maar vind de blauwe prachtig. Nadeel is dat een blauw horloge minder makkelijk combineert met een donker pak maar misschien valt dat in praktijk wel mee.

Zijn de krassen op Titanium II zichtbaarder dan op een stalen kast/band?

1 like

Die van mij is 27 jaar oud :wink:

1 like

Door de sluiting de P39, anders de bb58 op nato en de bracelet van de ranger erbij kopen (met dezelfde sluiting als de p39).

bb58 zonder rivets en met t-fit clasp is wel heel erg top!

4 likes

Precies dit :facepunch: :facepunch:

Ik heb voor dezelfde keus gestaan 2 jaar terug.

Gebruikt was het verschil nog groot genoeg
(2750 voor de BB58 Blue en 4000 voor de Pelagos 39.)

Ik ben voor de goedkopere optie gegaan en heb na wat bijsparen de BB58 verkocht en de Pelagos 39 gekocht.

Voordelen van de BB58, is gewoon een mooi en overal te dragen horloge.

Nadeel voor mij was dat er geen microverstelling op de clasp zit, daardoor zat hij vaak of te los of te strak.
De band heeft nep rivets, heb je geen last van maar ik houd niet van nep, tenzij het om tetten gaat, dan mag het (soms)

De Pelagos is op papier het perfecte horloge,
Maar ik kwam erachter dat Titanium niet voor mij is.

Wel snelverstelling op de clasp, draaibare bezel voor als je graag wat te pielen hebt.

6 likes

Dan krijg je dus dit :wink:
Mijn 58 op een Ranger band .

10 likes