Pelagos 39 vs BB58 blue

:rofl:

2 likes

Gewoon lekker een Pelagos kopen, daarna wil je niet anders meer.

3 likes

Een Sub…:shushing_face:

1 like

Beide in bezit (gehad) persoonlijk vind ik de BB58 zowel blauw als zwart beter in balans als horloge en al jaren ‘altijd goed’ verveeld nooit. In tegenstelling tot de Pelagos 39 kan ik maar niet aan de (grouwe) kleur van titanium wennen, verder een top ontwerp :wink:

Ik heb de blauwe gehad, uiteindelijk weggedaan maar begon hem toch echt wel te missen.
De afwerking is echt mooi en de 39mm is perfect voor mijn polsen vind ik

Ik heb de pelagos nooit gehad maar die was wel op de radar. Over de grade 2 titanium had ik verschillende recensies gelezen en is toch wel iets wat mij tegengehouden heeft.

Groeten van zijn zilveren neefje :wink:

3 likes

Lekker voor de Pelagos gaan! Dat is een beater waar je u tegen zegt! Plus dat titanium is een plus!

1 like

Pelagos LHD

2 likes

Nou eigenlijk niet.
Ik heb mijn 16610 weg gedaan voor extra geld voor het kopen van een huis.

Een half jaar later toch een Pelagos LHD gekocht en ik draag hem met veel meer plezier. De 116610 vind ik zelf niet mooi en de 126610 is zo’n 3x de prijs van een Pelagos.

Dus ik hou het zeker lekker op mijn Pelagos

1 like

Ondanks dat de Pelagos ook een mooi horloge is, ben ik voor de BB58 gegaan.

De blauwe plaat is naar mijn mening iets minder saai en met verschillende lichtinvallen ook altijd anders :blue_heart:

9 likes

Het is lastig te vergelijken. Titanium II is donkerder en door de zelfhelende (oxiderende) werking van het materiaal vallen oppervlakkige krassen mogelijk minder op dan bij staal.

Door de zachtheid van titanium II ontstaan echter sneller diepe krassen, die juist duidelijker zichtbaar zijn.

Naar mijn mening combineert dat altijd beter dan een horloge waarvan de band dusdanig bekrast is dat het meer op een beater lijkt :grin:!

Veel mensen op het forum/internet vinden het volgens mij wel meevallen. Zelf heb ik een jaar een Pelagos 39 gehad en geconcludeerd dat het een prachtig horloge is, maar minder geschikt om op lange termijn netjes te houden voor chique gelegenheden.

Als toolwatch waarvan het niet uitmaakt dat hij er na een paar jaar vol krassen zit is het helemaal prima.

Als je twijfelt, kun je misschien wachten op Watches & Wonders op 1 april, waar nieuwe modellen worden gepresenteerd. Wie weet zit daar iets tussen dat beter past bij je wensen!

1 like

De dualiteit der horloge liefhebbers. Prachtig. :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf een Pelagos 39 en heb een Black Bay 58 nooit overwogen; qua specs zijn ze, met uitzondering van het gewicht en de sluiting, in vrijwel elk relevant opzicht equivalent en qua vormgeving is de Pelagos veel meer mijn smaak. Het is m.i. vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur voor looks.

5f695576417f1abf1d1535cbf2ad7a8b68073d6e_2_375x500

6 likes

Ook dan nog even de zwarte BB58 opgooien. Ik heb de 39mm (van @pasd ) en ben er heel blij mee.

3 likes

Persoonlijk vind ik de p39 een mooier horloge op de dial na. Ziet er goedkoop uit imo. De clasp en bracelet zijn moderner en voorzien van een t-fit als ik me niet vergis.
Als het gewicht en krasbaarheid van titanium geen probleem voor je is denk ik dat je meer watch for buck hebt aan deze, maar ze gaan ook wel
Voor meer.

Wat ik wel mooier vind aan de bb58 is de mat stalen bezel en de wijzerplaat.

Volgens mij kan je ook niet verkeerd kiezen tussen die twee. :smiley: Ik zelf heb de BB58. Maar ik wacht nog tot Tudor de Pelagos 39 ook in het blauw uitbrengt. Dan komt die er mooi naast. :clap: Omdat ik dus ook niet kan kiezen.

9 likes

Het enige juiste antwoord.

1 like

Hoe dan? Ze zijn allebei 200 meter waterdicht, gemaakt van metaal, met een keramische bezel insert, en een zelfde mechanisch uurwerk. En ze hebben allebei AR coated saffier. De notie dat de één meer “rugged” is dan de andere is onvervalste lariekoek, uiteraard.

Ik zou het meer in de estetische hoek zoeken, de verschillen.

• Welke vindt je nou eigenlijk mooier?
  • Heb je liever staal of titaan, qua kleur en gewicht? Titaan gaat wat gunmetal-achtig zijn.
  • Heb je liever bollekes of vierkantjes op de indices?

Wat mij betreft is het een beetje meh aan beide kanten. Ik vind de Pelagos mooi van materiaal, en ik vind het cool dat de rivets verdwenen zijn op de band. Dus de bracelet is mooier. Aan de andere kant vind ik de 3-liner BB58 mooier, houd ik van bol glas, en vind ik de wijzerplaat met bollekes sjieker.

Beide modellen hebben snowflake wijzers. Ik wou dat ze daar mee op hielden.

Al met al zou ik de BB58 / BB54 pakken. Ondanks rivets en staal.

Tja, ze dragen allebei prachtig. Ik moet toegeven dat ze er allebei naast de SJE099 een beetje skeer uit zien, eerlijk gezegd. Dat zit 'm in de simpele bare-bones kast, het ontbreken van leuk in de wijzerplaat, en de wat meh ogende bracelets. Maar het uurwerk is dan wel weer leuker van specificatie dan de Marinemaster 200.

Ze zijn plat en comfortabel. De enige die ik niet gepast heb is de 54. Daar ben ik heel benieuwd naar. Evengoed zie ik niks waar ik de Marinemaster voor in zou willen ruilen.

Welnee. Budget iets verlagen:

Dan hou je 800 pietermannen over voor een dineetje voor twee bij de Librije.

Dat zou ook mijn tweede keus zijn. Indien geen Marinemaster, dan BB58 in het zwart met de rode driehoek op de bezel. Moddervokking klassiekertje, die kleurstelling met dat gilt er in. Prachtig.

9 likes

De 58 heeft aluminium :wink:

1 like

BB54

1 like

Al eens gekeken naar een IWC Mark XX?

1 like

Is geen duiker. Staat toch wat verder van een Tudor af? :face_with_raised_eyebrow:

1 like