Oooooh… Beter! Ik dacht mat keramisch. Fair enough, dan is de Pelagos in één opzicht ietsje meer rugged. Als je niet van wabi-sabi houdt. Ik vind aluminium de bom. Een duikhorloge hoort te leven.
BB58 absolutely for the win, dus. Hulde!
Titanium grade 5 is erg robuust, maar grade 2 is self healing. Erg goed materiaal. Titanium is cool.
Ik heb de Seamaster weggedaan voor een Pelagos 39, vervolgens die weggedaan voor een BB54. De BB58 is leuk, maar de BB54 was veel toffer en beter in verhouding als je het mij vraagt.
De Pelagos voelt wat goedkoop aan en rubber heb ik er uiteindelijk nooit opgedaan . Ga eens een BB54 passen, die zou ik namelijk zo terugkopen.
Ik begon mijn carrière hier in 2016 en al snel had ik vijf of zes duikhorloges in de kist. We hadden wat van Squale, Seiko, Glycine, en ga zo maar door, later ook met Serica, Baltic en dat soort merken er bij.
We zijn nu in 2025 terecht gekomen, en ik heb de Marinemaster en een Serica, waarbij de Serica eigenlijk op het hakblok ligt omdat ik nooit duikers draag, en als ik het doe grabbel ik die ene Marinemaster uit de kist.
Voor mij zijn pilot watches ook passé. Daar heb ik ook vijf iteraties van geprobeerd, net als field watches. Ergens doen die het ook niet voor me, al draag ik makkelijker een pilot dan een duiker.
Mijn vraag is dus, aangezien @SeikoSeamaster niet goed lijkt te kunnen kiezen, en aangezien zijn Seamaster ook op de schop kan, waarom hij denkt dat hij zich tot duikhorloges moet beperken?
Toevallig heb ik de Marinemaster vandaag even om. Maar als je me vraagt of ik nog een duikhorloge nodig heb? Nee. Dat heb ik niet. Mijn tip? Koop een dress watch.
Dus @SeikoSeamaster, heb je er nou wat aan, aan al deze bespiegelingen?
Bedankt voor de inspiratie en suggesties, altijd goed om out of the box te denken. Voor mezelf wel tot de conclusie gekomen dat ik echt een duiker wil en de kans dat ik mijn SMP300m in ga ruilen heel groot is.
Desalniettemin leuke suggesties nu gehad voor mijn volgende niet-duiker!
Vind ik niet.
Denk dat je dit topic er niet mee helpt.
TS twijfelt over welke Tudor hij zal aanschaffen.
Dus we kunnen allemaal andere horloges gaan voorstellen. Vind ik prima. Daarom heb ik niet meer gereageerd op @Borissje zijn reactie.
Anders weet ik ook nog wel een paar chrono’s onder het mom van: beperk je niet tot een duiker maar probeer eens een chrono.
Ik heb ook de Tudor Black Bay 58 gehad, zowel de blauwe als de zwarte versie, maar beide horloges uiteindelijk weer verkocht. Het zijn geweldige horloges, maar geen blijvers voor mij. Ik kreeg steeds de drang om toch iets anders te kopen. Vooral de sluiting van de band vind ik een minpunt.
Nu heb ik een Tudor Submariner gekocht, en tot nu toe heb ik nog geen behoefte gehad om deze te verkopen voor iets anders😅
Ik heb beiden en draag ze om dezelfde reden/momenten als dat je aangeeft bij je vraag.
De blauwe is formeler en op een andere manier sportief dan de p39. Ik vind de bb58 veel comfortabeler zitten. Ik vind het een mooie kleur blauw dat goed past bij een casual kledingstijl, maar het formeler ook goed doet.
De P39 heeft hele andere look met de titanium band. Meer tool en duiker dan de bb58.
De matzwarte, soms grijze bezel en de zwartwitte dial is echt geweldig.
De p39 is veel lichter, maar dat maakt hem niet fijner zitten is mijn mening.
Het goede nieuws is… er is geen slechte keuze! Beide horloges zijn top, ik zou denk
Ik de SMP inruilen, simpelweg omdat ik de 42 mm te groot vind. Waarschijnlijk ga je dit zelf ook ervaren nadat je een van deze horloges hebt gekocht. Succes met de keuze!
Zelf de 58 overwogen en bijna aangeschaft. Op moment supreme kwam de 54 tevoorschijn. Toch een 54 genomen. Geweldig formaat, en qua dikte ook een no brainer op de foto links de 54 en rechts de 58.
Ik heb ook voor deze keuze gestaan, om naast mijn SMP300m ceramic (<2018) een BB58 aan te schaffen.
Mijn conclusie was dat een Tudor het niet redt naast een Seamaster.