Ik heb ze beide gepast en de keus was snel gemaakt: Pelagos.
Zoals vierport ergens al zei vond ook ik de BBB wat te sjiek.
En de Pelagos kun je perfect dragen op een Isofrane, moet het wat netter zit er een mooie rubberen band bij.
Toch, als je veel nette kleding draagt zou ik de BB Blue kiezen.
Mooie foto’s! Isofrane staat m idd ook prachtig zie ik nu…
Ik ben er inmiddels uit en ga voor de Pelagos. Ga vanaf nu rustig om me heen kijken en sla in ieder geval dit jaar ‘ergens’ toe! Nieuw of zgan ben ik nog niet helemaal uit. Mogelijk zet ik (tzt) nog een horloge van mij te koop in het verkooptopic.
Allen hartelijke dank voor jullie foto’s, ideeën en input!
Bij de BB lijkt dit idd extremer dan bij de Pelagos. Op de foto van JSZ lijkt dit icm de Isofrane in ieder geval niet het geval te zijn bij de Pelagos. Ook bij de foto van Vierport is dit niet opvallend:
Hoe dan ook: het wordt dus niet alleen de volledige Pelagos-set, maar ook vast een verlanglijstje voor de decembermaand voor een aantal mooie extra banden voor de Pelagos…
Oa bovenstaande foto’s tonen voor mij wel aan/bevestigen mijn gevoel dat de Pelagos voor mij hét ultieme horloge is! Heerlijk!
Tudor is in de jaren 50 gebombardeerd tot het bang for the buck merk van Rolex. Nagenoeg dezelfde modellen als Rolex, hoge kwaliteit en het moest natuurlijk Perpetual (bij Tudor Rotor Self-Winding) worden. In eerste instantie werden de uurwerkjes FEF 390/395 door Fleurier exclusief voor Tudor gemaakt. Pas later, toen de automaatjes meer gemeengoed werden, is men overgestapt op ETA.
Maar Tudor is natuurlijk al lang niet meer het merk met nagenoeg dezelfde modellen als Rolex, maar dan met een ander uurwerkje. Tudor is een merk op zich geworden, met eigen modellen en een eigen gezicht. Rolex positioneert Tudor in het middensegment, waar ze met Rolex natuurlijk ver weg willen blijven maar zo wel een graantje mee pikken.
Ja… duidelijk… maar dan nog… een “Tudor Manufactuur kaliber” is “gewoon” een Rolex kaliber, met andere graveringen… de kwaliteit zal echt niet minder zijn… dat kunnen ze daar namelijk niet… alles is daar afgestemd op topkwaliteit… minder dan dat kunnen ze echt niet… past niet in hun kwaliteitscontrolesystemtechnologyapplication…
Ik vind het persoonlijk erg mooi, ze zijn in de stijl van de stalen band en geven een soort hooded lug effect, maar smaken verschillen (gelukkig). Als je een Nato of leren band gewoon monteert vind ik het niet mooi, het horloge is er te hoog voor. Alsof je naar de ingang van een tunnel zit te kijken.
Ik heb mijn BB niet hier bij me anders had ik even een foto kunnen maken maar er zwerven genoeg voorbeelden rond op het web en de site van George.
Ze willen af van ETA/Swatch --> dus dan maar zelf een uurwerk in elkaar knutselen. Het zijn volgens mij wel echt andere kalibers dan de huidige Rolex kalibers. Waarschijnlijk proberen ze wel gelijk ook wat dingetjes uit die ze in de toekomst voor nieuwe Rolex kalibers willen gaan gebruiken.
Ze willen in dat lagere segment ook knaken verdienen (en terecht) en daar gebruiken ze Tudor voor. Op die manier geen devaluatie van het merk Rolex.
Soort van Skoda verhaal eigenlijk, om weer zo’n verschrikkelijke horloge-auto vergelijking te maken (gaan immers altijd mank).
Zoals ik al zei, smaken verschillen gelukkig, ik vind het mooier dan het gapende gat dat je anders hebt.
Op de stalen band vind ik de BB het mooiste, maar je wil af en toe toch wat anders.
Lastige keuze. Ik heb beide horloges om gehad en ik moet zeggen dat ik toch groot fan ben van de Black Bay. De Pelagos is erg mooi maar dan zou ik liever even wachten en wat bijleggen voor de nieuwe Rolex Submariner. De Black Bay is een heel ander model. Persoonlijk zou ik ook voor de rode gaan ipv de blauwe, die voelt naar mijn mening wat “koud/kil” aan qua kleuren.
Pelagos en BB zijn twee geheel verschillende modellen.
Pelagos is een dikke 500m tool diver in de stijl van MM300, Omega PO, Sinn EZM1. Groot, grof en mooi in z’n lelijkheid.
De BB is een nette dress diver die prima onder een pak kan. Let er wel op dat het geen kleine jongen is. Hij is een slag groter en dikker dan een Sub.
Ik vind zelf het “gemaakte” van de BB een deal breaker. Met name de Red Bay met faux patina doet me niet veel. De Pelagos daarentegen is een klassieker in dop die wel leunt op de Tudor heritage, maar een geheel eigen smoel heeft.