Realiseer me nu pas dat de prijzen ex. BTW zijn…
Excl. BTW? Is het toch niet het koopje wat we dachten dat het was, he? 
leuk filmpje, verder doet Pellikaan me niet zo veel… zeker niet voor dit geld.
Niet voor de bewoners van het land van Cornelis Drebbel! Vraag me altijd af waarom dit soort verhalen nodig zijn. Een 21ste eeuws duikhorloge met een verwijzing naar een totaal ongerelateerde 17de eeuwse uitvinding. Soort verhalen dat je bij een plakmerk verwacht.
Naar particulieren toe mag je niet adverteren met prijzen EXCL. btw.
De informatie die onder het kopje “rewards” staan, aan de rechterkant op de kickstarterpagina zijn derhalve onvolledig en in mijn ogen zelfs misleidend.
In andere projecten wordt wel melding gemaakt van eventuele omzetbelasting.
Als er gesproken wordt over “retailprice” is dat de prijs voor de consument, en die moet/hoeft zich dan niet af te vragen of er misschien nog omzetbelasting bij komt of niet. (ook al staat dat helemaal ergens onder aan op de webpagina)
Op zich eens. Maar Kickstarter is een Amerikaans bedrijf dat onder USA wetgeving handelt. Dus daarmee is het m.i. Pellikaan vergeven, ook omdat ik inderdaad denk dat Kickstarter niet de functionaliteit biedt om BTW af te handelen.
Vind in het onduidelijk en verwarrend, omdat je uiteindelijk na het slagen van de campagne, zaken doet met Pellikaan in Nederland? Dat zeker.
Dit horloge is duiiiidelijk voor de buitenlandse markt bedoeld…
Alle Nederlandse WIS hebben immers al een HFLE2009 
Dat al het zijn
. Zelf heb ik de HFLE2009 overigens niet. Ik herinner me hem als (te) groot en dik. Maar het inmiddels 6 jaar geleden…
Het lijkt niet hard te lopen. 2 verkocht zover. Te hoog ingezet?
IMHO wel, maar wens ze alle succes.
In de zin dat je het niet meer helemaal herinneren kunt, of dat je inmiddels wat grotere klokken draagt?
Ik vond namelijk vroeger 42mm wel de max. Maar nu kijk ik meer naar de lug2lug en hoe ie om de pols valt.
(sorry beetje off topic)
Het Is volgens mij wel 1 vd duurdere horlogeprojecten, maar je krijgt er wel iets bijzonders voor terug.
Hoop dat t gaat lukken.
Pittig. Ben ernstig benieuwd of deze het gaat halen. 4000 euro is nu niet echt een bedrag waarbij je even een impulsaankoop doet, terwijl veel Kickstarters het daarvan moeten hebben. Of je moet een fantastisch vernieuwend product of extreme value for money hebben, maar dat is hierbij ook helaas niet echt het geval.
Betwijfel sowieso of een luxeproduct zo op de juiste manier wordt aangeprezen. Al die emoticons, wietgrapjes, vergezochte historische links en bijdehante ondertonen doen het in ieder geval niet veel goeds naar mijn mening. Zoiets moet je er denk ik langzaam in masseren. Meer niveautje netwerken en beurzen afgaan (zet 'm bij een jachtenbeurs neer, of desnoods Dutch Design achtige dingen).
Ik hoop dat ze het gaan redden, maar mijn ding is het niet…
Erg aan de prijs ook voor een Pellikaan, maar misschien is er ergens een markt voor!
Mooie klok, maar niet voor dat geld.
Mooie gladde bezel, alleen niet praktisch als je met vochtige handen dat ding moet verdraaien. Verder een mooie strakke vormgeving.
What’s next, een flieger, onder de naam Flying Dutchman ?
De Flying Dutchman heeft 'ie al 
Ben dus niet de enige die meent dat het verhaal meer slecht dan goed doet.
Oeps, dat wist ik dus niet, dat er al een Flying Dutchman was 
Het is wat teveel tekst, denk ik ook.
The Diving Dutchman is a textbook example of a restraint, legible, usable diving watch.
En komt op … leer.
En restraint moet zijn restrained 
Niet per definitie. Maar heb wel wat ‘taalfouten’ gelezen inderdaad.
Edit: in deze zin inderdaad wel…