36mm - kan.
38mm - goed.
39mm - top
40mm - perfect.
42mm - net aan.
43mm - oei!
44mm - off the scales!
Als je 15,5-16 cm polsen hebt en je draagt een horloge tussen de 44-55mm…dat vind ik als ik dat zie geen porum…
Hehe … 18cm pols?
Doorgaans 17,5
Ik zit ook op 17,5-18 en dat lijstje
geld voor mij ook
Idem, maar ik vind dat 34mm ook nog prima gaat
Ik vind sowieso wat kleinere horloges leuker de laatste tijd.
Heb zo’n HMT handwinder en op een mooie zadelleer band
ziet dat er goed uit en draagt prettig.
Super ligt en met een mooie dome plexi
Ja, ik heb ook zo’n Vostok Cadet 34mm, is best goed te doen.
Maar doe ik na een paar dagen een skx om dan is dat echt een bom van een klok
Die formaten zijn dus relatief.
Ligt er bij mij een beetje aan of er een dunne bezel op zit…Heb een Seiko King kwarts van 35mm en die gaat net…Ik kijk niet echt naar Omega vintage want die zijn vaak 34mm…Al wel een aantal keer gekeken naar de Cosmic 2000 want die zijn volgens mij rond de 38mm…
Mijn collectie van 34 mm vintage tot 44 mm (Tissot Chrono) kan allemaal. M’n mooie Omega 35mm (1979) bijvoorbeeld, draagt perfect!
Ik heb gemerkt dat ik er even aan moet wennen en dan is het bij mij al snel goed…hetzelfde geldt voor groot naar klein…
Ik wissel heel vaak per dag…van groot naar klein en andersom
idd, het heeft te maken met perceptie zoals in de topic titel.
Maar ik vind een duidelijk te groot horloge geen gezicht dan is
net iets te klein een betere optie.
Het is voor iedereen persoonlijk…Ik heb die prachtige SARB 065 gehad maar uiteindelijk toch weggedaan omdat ik hem gewoon te dik vond…
Je zegt het goed…net iets te klein, heb nog een 30 mm Pontiac(kreeg ik bij een ander horloge) en die vind ik echt te klein…gaat naar een damesmaatje vind ik.
Yep, onder 34mm gaat niets meer, dat wordt echt te klein.
Effe wat anders…ik kan zo boos worden op @GMTplus1 …Staat er weer wat aparts in de blauwe sector en over maten gesproken, die is 38 zie ik nu…ik dacht dat dat ding 44mm of groter was. Was ik gelijk weer meer geïnteresseerd erin…daarom ben ik boos …Die heeft iedere keer weer wat aparts
Pfffff…digitaal ding
Dat is invalshoek die vaak wordt overgeslagen. Ben het met je eens, klein zit comfortabel(er)
Bij de weg, ik heb nog steeds het horloge van mijn vader uit zijn
studententijd een Arson handwinder van 30mm, toen ter tijd een
vrij gangbaar formaat.
Het windt soepel op en loopt keurig, daar sta ik echt van te kijken
na pak em beet 60 jaar.
Maar zeker, te klein om te dragen.
Je reageerde op jezelf … Maar dat is wat anders…dat zou ik zeker koesteren
Mijn vader heeft een gouden Junhans die hij van zijn ouders heeft gehad toen hij 18 werd, wel zonde want de wijzerplaat heeft waterschade…