Perceptie horloge te klein voor pols - een onnodige beperking?

Ik vind het erg leuk die oude klokjes met een geschiedenis.
Hij is er blijkbaar vrij zuinig op geweest want het ziet er nog
keurig uit,
Later is hij engineer geworden bij Fokker en helaas te vroeg
overleden op 47 jaar.
Maar da’s alweer een tijd geleden.
Back on topic :grin:

2 likes

De geschiedenis is heel verslavend bij mij dan…Zeker als het gaat om zeldzaamheid ben ik echt een sucker :grin: …Als ik iets vind die zeldzaam is heb ik daar veel te veel geld voor over… Ik word nu verscheurd :grin: tussen vintage en nieuwer want ook nieuwer zijn er al modellen die amper te krijgen zijn, dus zeldzaam. En als ik die heb kan ik er ook geen afscheid van nemen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Volgens mij heb je al een hele leuke verzameling :+1:
Wordt misschien eens tijd voor een groepsfoto :smiley:

Geschiedenis vind ik ook leuk en interessant, vooral in de
aerospace richting.
Ik heb m’n first solo gehaald maar na een faillissement was
m’n geld op :sweat_smile:

1 like

Past niet op de foto :smile: …Maar ik weet nu niet wat je bedoeld met first solo…Vliegen? Of is dat een horloge? :roll_eyes::grin:

1 like

Vliegen, single engine, ofwel Cessna Sky Hawk
ofwel de Deux Chevaux van de lucht :smiley:

2 likes

Aha…De lelijke eend van de lucht :+1::grin: …Mijn ouders hebben een groene lelijke eend gehad…echt een gaaf ding…raampjes half open of heel het dak er af en wat een vering zat er in dat ding! :astonished: …Mijn vader is weleens express met mij en mijn zusje over een weg gereden met grote keien…Leek net of we op een trampoline zaten… :joy:

1 like

Haha, ja die dingen zijn gaaf, ik heb er ook nog een gehad, een bestel
model overgenomen van de PTT of zoiets.
Maar vooral de stoelen waren een ramp, en soort plastic over een
buizen frame.
Heb er leuke vakanties mee gedaan in Normandië, gingen we naar
huis met een doos vol illegale Calvados achterin :sweat_smile:

1 like

Dat zijn cigaren zeker of drank? Maar even zere neus… je wilde vlieger worden en je was ook goedgekeurd? Maar vanwege financiële zaken kon dat niet meer…nu intereseert die financiële zaken niet…Vraag het want ik heb een vriend gehad die dolgraag een vlieger wilde zijn(straaljagerpiloot) maar werd afgekeurd vanwege zijn zicht… dat was voor hem echt een hele teleurstelling…

1 like

Ja, dat is lullig, maar ik zou er qua zicht er nu ook niet meer
doorheen komen.
Misschien zonde dat ik er niet verder mee ben gegaan.
Maar het balletje kan raar rollen, misschien maar beter ook.
Een vriend van mij vloog F16 en heeft het er helaas niet levend
vanaf gebracht.
En dat was gewoon tijdens een oefening boven de Noordzee.

Ik ga de vette lappen eens opzoeken, goede nacht :+1:

1 like

Oh dat is minder :astonished: …De rust :+1::slightly_smiling_face:

1 like

We vullen er een heel forum mee :grin:

3 likes

Zonder het volgende ook maar enigszins ‘naar’ te bedoelen:

• Iedere tijd heeft zijn veranderingen gebracht, o.a. op mode- en ook op horlogegebied.
  • Iedere tijd heeft zijn voor- en tegenstanders; zij, die veranderingen willen en zij, die dit niet willen.

Dus heeft iedere tijd ook verschillen - op horlogegebied - van uitvoeringen en maten, die ‘en vogue’ zijn ‘op dat moment, in die tijdsgeest en -periode’, met zich mee gebracht.

De conclusie op al het bovengenoemde is dan ook:

• dat je ‘alles overal en altijd’ kunt dragen en de mode of tijdsgeest dus kunt gaan negeren,
  • maar ook, dat je het allemaal ‘als de mode van een tijdsperiode’ kunt gaan toepassen.
    Daarbij alles in vrije wil.
3 likes

Voor mij ligt de grens echt bij 36mm. (DJ - Vintage) Tenzij het een hele mooie vintage betreft voor onder een pak, die mag 35mm zijn. En ik draagt tot max. 44/45mm daarna gaat het te gortig worden. Hoogte speelt ook zeker mee. Mijn Panerai’s zijn de ‘hoogste’ die ik heb en mijn overhemd kan er nog netjes overheen. Dikkerds zoals formaatje g-shock: :x:

Ik kijk eigenlijk nooit naar polsmaat, maar ik ben 1.90m en dan lijkt een horloge van 35mm of kleiner al snel op de lady seamaster van mijn vrouw…

2 likes

Mij maakt het niet zoveel uit hoe groot het horloge om mijn pols is, maar het moet wel staan. Ik kan 34-36mm prima aan, maar mijn Marinemaster van 44mm kan ik ook prima hebben. Ik vond daarentegen de Sumo die eveneens 44mm is juist weer te groot en te aanwezig. Dat kwam niet zozeer door de lug to lug lengte, maar door de algemene kastbouw. Die was gewoonweg te groot.

1 like

Ik merk dat ik snel kijk naar wat grotere horloges, 44 mm. Als ik iets anders ga proberen en ik doe de 44mm af en wissel het voor 38mm vind ik het echt te klein. Mijn polsen zijn denk ik met 18cm vrij gemiddeld. Wel ben ik redelijk lang (2.02m) en merk ik dat 36mm toch wel erg klein oogt.

1 like

Haha kwam deze laatst tegen op FB en moest daar gelijk weer aan denken bij deze foto haha!

Pff 29mm :eyes::eyes:

Pff, Invicta…:wink:

1 like

Ik had een poll gezien in een internaionale FB groep. Het gemiddelde lag op 17-17.5cm. Al zal dat in NLwel wat hoger liggen omdat we hier ook gemiddeld gezien groter zijn.

1 like

Als je denkt dat je horloges te klein worden, zou je ook eens moeten overwegen of je niet te vaak naar de snackbar gaat.

8 likes

Zoals al vaker gezegd blijft het een kwestie van smaak. Zelf ben ik totaal niet breed gebouwd dus met een kleine polsmaat staat 34-36 zoals voor een ander 40-42 staat.

En enerzijds kan gesproken worden van tijdsgebondenheid maar het feit dat vintage zo populair is verteld eigenlijk een ander verhaal.