Maar aan de andere kant posten de grote diameters binnen vintage wel een premium.
Da’s ‘Koor’n op mien Mölle’, vouwfietser(t), want tegen patat met 2 gehaktstaven speciaal, zeg ik geen ‘nee’.
[of is dat niet helemaal wat je ermee bedoelde, vouwfietser(t) ?!]
N.B. : betekent ‘koren op mijn molen’, voor de ABN-variant
— sorry, dubbel bericht —
We hebben het nog steeds over polsomtrek, toch?
Ik zit zelf op 21cm, en hoewel een Seiko 5 lekker draagt vind ik het er toch te klein uitzien.
Raar maar waar, in ca. 5 jaar tijd is mijn polsomvang toegenomen van 17 cm naar 18,5 cm. Misschien komt dat door het zeulen met een smurf van nu 4,5 jaar maar bij een aantal horloges die ik een jaar of wat niet heb gedragen moest ik schakels terugplaatsen in de bracelet…
Zal je gewicht ook wel zijn toegenomen…?
Kan ik niet ontkennen, ook ietsje breder in de schouders.
Maar niet buitengewoon of zo…
Via de spiegel geeft idd een reëel beeld.
Is de combinatie van zeldzamer en een grotere afzetmarkt. Dus minder aanbod en meer vraag
Deze heerlijke 42mm Super Compressor kon mijn pols duidelijk niet hebben, maar toch met veel plezier gedragen hoor…
Maar feit blijft wel dat ook bij vintage de grotere maten geliefder zijn.
Deze 42mm jumbo is ook wel wat aan de grote kant voor mij
44mm… Kan goed

Mijn minimum is echt 40mm… Heb een paar keer een OP 39 gepast omdat ik hem echt mooi vind, maar hij is echt te klein…
Mijn kleinste (36 mm):
En de grootste (een hele centimeter meer):
Ik vind het allebei kunnen. Had verwacht dat die Tissot erg wennen zou zijn, maar dat viel mee: jarenlang met een minuscule Casio LCD rondgelopen.
Ik vind wel dat het niet groter moet gaan worden dan die Bulova. Meestal worden ze dan ook onhandig dik. Ik heb een INOX gehad en om die reden weer geflipperd.
Polsdiameter 20,5-21 cm, afhankelijk van het jaargetijde.
Ik nog steeds, als het weer daar aanleiding toe geeft.