Enorm lang verhaal. Je kan ook gewoon zeggen:
Oké jongens sorry voor mijn jarenlange gezeur over het feit dat de Sub een hommage was.
De Submariner is dus hét originele duikhorloge met de herkenbare zwarte uni-directional bezel.
Enorm lang verhaal. Je kan ook gewoon zeggen:
Oké jongens sorry voor mijn jarenlange gezeur over het feit dat de Sub een hommage was.
De Submariner is dus hét originele duikhorloge met de herkenbare zwarte uni-directional bezel.
Met een vleugje ‘air’
Heeft Seiko niet nodig. Heb bij Seiko altijd het gevoel gehad dat ze zich boven dat gekibbel stellen, zoals toonaangevend bij het eerste geproduceerde en uitgebrachte automatische chronograaf.
Niet tot in den treuren de claims van Heuer en Zenith aanvechten, maar gewoon netjes naar de lancering van beiden komen en feliciteren. Ondertussen lagen er al maanden lang 6139’s in de Japanse schappen en gooide ze hem vervolgens in de internationale markt, ik geloof voor een absurd bedrag van ~70 gulden zodat de gewonen man hem lekker kon dragen.
Nee hoor, er zijn nu alleen twee hommages aan de Zodiac Seawolf.
Dan had je het maar moeten lezen.
Hulde. En in tegenstelling tot zeer veel andere merken al sinds 1956 volledig in-house, met uurwerken die volledig zelf ontworpen waren zonder Valjoux, Peseux, Unitas of andere invloeden van buitenaf.
Blijft een prachtig merk. Maar goed: Ze waren erg laat met hun duikhorloges. Dat kwam pas in de jaren 60 op gang.
Ja, maar daar ging het me niet om. Ik wou zeggen dat de FF het beter deed dan de concurrenten (waaronder de Submariner) in een zwaar testprogramma. Dus dat het wel degelijke horloges waren, voor bijna 1/2 van de prijs.
Mooi man. Die ga ik onthouden. Bekt lekker, vooral op de camping aan de Costa brave (of was het nu een stad met de letter B?).
Beuningen of Balkbrug, zeg het maar. Se hablan Espanol.
Zou je denken hè. Nee het is eerder andersom.
Ook nu weer. Hij zegt iets, maar komt dan nooit tot de kern.
Was een serieuze vraag van jou. Het het antwoord is gewoon ‘ja’
Wie zuigt dan…
Lezen even beter aub.
Die eerste Zodiac lijkt op de verste verte niet op de Submariner (en daarmee op hét schoolvoorbeeld van een duiker).
De Sub is de OG als het gaat om de huidige interpretatie van het duikhorloge, dat weet jij stiekem ook wel.
Balkbrug, schitterende plaats.
Bedoelde je nou dat de eerste Sub niet op een Zodiac leek?
Hmmmmm…
Ik zie een meer dan oppervlakkig stel overeenkomsten.
Hahaha hilarisch!
Die man is zo eigenwijs, echt niet te doen
Jaaaaarenlang zeuren over de zwarte duikbezel en dat het gejat zou zijn, bla bla bla. Blijkt dat niet waar probeert ie met alle moeite en totaal ander horloge erbij te halen.
Oh jee, ik ga helemaal stuk!
Tja, reductio ad absurdum is ook een kunst, maar feit is dat er drie skin duikers gelanceerd zijn met roterende bezel. De Seawolf in 1953, de Sub dus blijkbaar in 54 en de Fifty Fathoms zo nu blijkt in 55. Ik kan er geen andere koek van bakken.
De Navitimer trouwens ook uit 1954, saiilant detail.
Wat mij tegen valt is dat er niet één Rolex liefhebber opstaat, alhier, om het over de Turn’o’Graph te hebben. Die was er namelijk wél in 1953. Als in, geen prototype, maar gewoon productie.
Deze relatie zie ik even niet. De Chronomat was er al in de 40s
Die weten dat. Die hoeven dat niet te verkondigen.
De liefhebber dan hè. Niet de drager.
Maar goed. De zodiac lijkt niet op een sub en op een FF.
of beter gezegd andersom. De sub en FF lijken niet op de zodiac.
Ik wil wel opstaan als Rolex
Liefhebber, maar het is ‘t zelfde als dat Apple niet de uitvinder van het touchscreen is. Maar wel diegene die het als eerste verpakte in een heerlijk werkend en goed uitziend apparaat.
Even terug naar algemeen. Het gaat namelijk niet over uitsluitend rolex.
Met name over Blancpain. En nu ook longines en zodiac.
Alleen als in jouw wereld vorm over functie prevaleert. Voor wie het andersom ziet is het niet zo.
Los van het feit dat ik de Zodiac ook erg leuk vind: marketing technisch absoluut en zeker waar. Hans Wilsdorf was de Steve Jobs van de horloge industrie. Ik protesteer ook alleen maar als ze hem de Woz noemen.