Nee hoor, er zijn nu alleen twee hommages aan de Zodiac Seawolf.
Dan had je het maar moeten lezen.
Hulde. En in tegenstelling tot zeer veel andere merken al sinds 1956 volledig in-house, met uurwerken die volledig zelf ontworpen waren zonder Valjoux, Peseux, Unitas of andere invloeden van buitenaf.
Ja, maar daar ging het me niet om. Ik wou zeggen dat de FF het beter deed dan de concurrenten (waaronder de Submariner) in een zwaar testprogramma. Dus dat het wel degelijke horloges waren, voor bijna 1/2 van de prijs.
Jaaaaarenlang zeuren over de zwarte duikbezel en dat het gejat zou zijn, bla bla bla. Blijkt dat niet waar probeert ie met alle moeite en totaal ander horloge erbij te halen.
Tja, reductio ad absurdum is ook een kunst, maar feit is dat er drie skin duikers gelanceerd zijn met roterende bezel. De Seawolf in 1953, de Sub dus blijkbaar in 54 en de Fifty Fathoms zo nu blijkt in 55. Ik kan er geen andere koek van bakken.
De Navitimer trouwens ook uit 1954, saiilant detail.
Wat mij tegen valt is dat er niet één Rolex liefhebber opstaat, alhier, om het over de Turn’o’Graph te hebben. Die was er namelijk wél in 1953. Als in, geen prototype, maar gewoon productie.
Ik wil wel opstaan als Rolex
Liefhebber, maar het is ‘t zelfde als dat Apple niet de uitvinder van het touchscreen is. Maar wel diegene die het als eerste verpakte in een heerlijk werkend en goed uitziend apparaat.
Alleen als in jouw wereld vorm over functie prevaleert. Voor wie het andersom ziet is het niet zo.
Los van het feit dat ik de Zodiac ook erg leuk vind: marketing technisch absoluut en zeker waar. Hans Wilsdorf was de Steve Jobs van de horloge industrie. Ik protesteer ook alleen maar als ze hem de Woz noemen.