Perezcope gaat in tegen Blancpain claims, in voordeel van Rolex

Uiteraard @klongym:grinning::wink:

Nog wat punten tegen de claim van Perezcope, wie ik overigens zeer kan waarderen voor zijn onderzoek en ontmaskeren van fake/franken horloges op veilingen etc, via een reaktie op zijn IG account ;

1. Blancpain never claimed to commercially offer the first dive watch. They claim it was the first created and initially was offered only to the military. Launching to the public at a watch fair in 1955 doesn’t change that timeline and, actually makes sense if Blancpain’s claims are true.

2. The 1954 patent also aligns with Blancpain’s claims. At that time, patents were assigned on a “first to invent” basis rather than “first to file”. There was also likely a year grace period between public use and filing requirements. So a 1954 filing date very well could correspond to a 1953 invention date.

3. Trademarks indicate a source of a good or service in commerce. Blancpain didn’t need trademark registrations until the Fifty Fathoms was offered to the public (as opposed privately to the military), so the later trademark applications aren’t evidence contrary to Blancpain’s claims.

en dit sluit geheel toevallig aan bij wat ik zelf eerder beweerde …:man_shrugging::pray:

En voor de liefhebbers, en mensen met oog voor kwaliteit en prijs, en historie, het merk Tornek Rayville ( de USA blancpain zeg maar ) is heropgericht en in eigendom van MKII en die mogen dus geheel legaal het horloge in die uitvoering weer op de markt brengen, in maar 40mm !! en voor onder de 1K !! heb je dit stuk historie weer om de pols. Wel met zo`n ruk NH-35 geloof ik maar je, je ken nie alles hebbe.

t is stil, aan de rolex kant, t is stil aan de rolex …etc

( beetje dollen maar hé :joy: mannen, de eerste pilsen zitten er al weer in op deze aangename dag, geniet er nog van ! )

6 likes

Sow hee!
Dus er bestaan Seiko’s met Zwitserse werkjes er in.
Nou nou, poeh poeh.
Laat onverlet dat 99,9% van de Seiko’s sinds de jaren '60 ofzo in house zijn.
In het artikel staat dan ook ‘unusual’.

Het Heilige Rolex maakt overigens pas sinds 2004 inhouse calibertjes nadat het de caliberfabrikant opkocht en het naambordje op de voordeur veranderde.

Dat is geen toeval hoor. Ieder horlogemerk kopieerde en imiteerde en kopieert en imiteert er driftig op los.

Waar het onzinnige idee vandaan komt dat

is mij een raadsel en slaat helemaal nergens op. Rolex staat qua populariteit op eenzame hoogte.

1 like

Het klopt nochtans. Met een Seiko word je nimmer bekeken als patser of “geld maar geen smaak”. Plus bereikbaar, betaalbaar.

Populair en sympathiek hebben weinig met elkaar te zien. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik vind het erg fijn om te lezen dat forumleden met gestrekt been de discussie ingaan omtrent uitvinding en patenten, heerlijk die bevestiging dat ik niet de enigste ben die niet helemaal jopper is :sweat_smile:

4 likes

Oei, maar was dat eigenlijk geen Rolex? I know, I know, er wordt in gegaan tegen vele dingen die we al jaren als de waarheid beschouwden.

De gemiddelde voorbijganger kijkt neer op Seiko en op tegen Rolex…

Na het artikel en het hele draadje gelezen te hebben, kan ik het niet anders dan roerend eens zijn met @Brick

:slightly_smiling_face:

3 likes

Heeft de TR-660 ook zo een gebolde FF bezel?
Kan dit niet goed zien.
De aluminium inlay zal het niet hebben, de acryl hopelijk wel.
Zo ja, dan ga ik intekenen…

Er wordt wel meer over en weer geschoven qua uurwerken, patenten en uitvoeringen.
Casio dat in de duro een Citizen/Miyota uurwerk gebruikt (geen geheim, waarom duur zelf ontwikkelen als je een goed uurwerk kan kopen bij de buren).
Soprod dat (ik dacht) de 4L25 serie van Seiko in licentie produceert als de A-10.
Tag Heuer dat een automatische chronograaf op de markt zette met een “in house” ontwikkeld uurwerk (1887) dat een licht aangepast Seiko 6S78 uurwerk bleek te zijn en meer van dat soort dingen.

Nog even en het rondjes-streepjes-driehoek ontwerp van de wijzerplaat is niet langer een technische militaire specificatie…

1 like

Het zal mij aan m’n uitgang oxideren wie er eerst was, en wie het daarna heeft gekopieerd.

Ben tevreden met (Grand) Seiko.

1 like

Komt het er eigenlijk niet gewoon op neer dat de meeste bedrijven liever niet voor heel veel geld het wiel opnieuw uit gaan vinden, maar efficiënt wat ze nodig hebben (willen) inkopen bij een partij die het vlot en kwalitatief goed kan leveren?

Ik heb er trouwens ook geen moeite mee, zolang er maar geen bullshit-verhaal van wordt gemaakt met elfjes die in een Zwitserse grot onderdeeltjes uitpoepen, die vervolgens door kobolden worden gemonteerd.

Lees dit artikel eerst door; dan zal veel duidelijk worden:

Volgens mij is de acryl vulling ook helemaal vlak, wel met luminova eronder in cijfers, maar dat hoort wel bij de TR in tegenstelling tot de BP . Het saffierglas is wel gebold.

1 like

Da’s jammer. :frowning:
De gebolde FF inlay is wel heel erg lekker hoor.

1 like

Nou nou.

merkt niks van het horloge. Noppes.

En als ze het opmerken, neerkijken op Seiko? Een heel kleine, specifieke groep mensen misschien wel. Een soort mensen die ik met erg veel plezier uit mijn leven houd. :slightly_smiling_face:

Of gaat er van uit dat het een nepper is. Of dat die persoon gewoon een spreekwoordelijke Cubaanse sigaar en plein public wou aansteken met een paar bankbiljetten als statement, alle echte liefhebbers ten spijt.

En alweer - zelfs als het waar zou zijn, wat ik stevig zou nuanceren - opkijken heeft eveneens geen zier te zien met sympathiek zijn.

Ik vind BMW ook onbetwistbaar “beter” dan Dacia. Maar ik laat je raden welke van de twee ik “sympathiek” zou labelen. :slightly_smiling_face:

3 likes

Prima hoor. Jouw gedachte jouw geloof. :+1:

Whut? Het was toch een panerai kastenbouwer met een rolex uurwerk?

Help mij even.

Je hebt mij. Dat zijn driewielers. Geen auto’s.

Zijn dat geen auto’s?

Hier gaat het nou om. Het wordt ‘zij’

Dat is nou marketing. Zij beweren dat. Dat is niet onafhankelijk.