Perezcope gaat in tegen Blancpain claims, in voordeel van Rolex

Ja dus…. Wat is je punt. Dat seiko eerder inhouse was?

:+1::clap:

Hoe kom je daar nu bij? Bij seiko zeggen ze zeker ‘geld en smaak?’ :joy:

Kijk jij dan ook zo naar mij als ik een rolex draag?!

Zegt meer iets over jou dan over een rolex drager :joy:

‘ patser of “geld maar geen smaak”

Is ook wel een heel calvinistische opmerking welke u alleen aantreft in Nederland boven de rivieren.

Als laatste maar niet als minste; wat is dit toch een mooi inhoudelijk topic geworden. :clap::clap:

2 likes

Leesvoer

1 like

Idem, en dat is tot hij met meer komt dan ; patent in 1955. Maar heel eerlijk, mij maakt 53 of 54 niets uit als de bedrijven er zelf maar eerlijk over zijn en er geen nep marketing verhaal van maken.

Niet volgens Jose, Rolex had precies die radiomir kast al in het assortiment, en dat verhaal is volgens mij wel goed genoeg onderbouwd door hem ;

1 like

Ja dat is nog mooier. Panerai bouwt een kast zoals rolex hem heeft ontworpen. Oyster.

Euh, lees misschien eerst de doorgestuurde info…

Giuseppe Panerai recalled seeing an unusual Oyster watch with Radium treatment in the latest Rolex catalogue that could probably fit the navy’s high demands. Later that day he placed an order with Rolex.

1 like

Sorry. Assembleren.

Nee. Denk gewoon even na over hoe succesvol een patser-poging zou zijn met een Seiko 5’je. Ik bedoel maar… de populatie patsers zou weinig kúnnen doen met Seiko. :smile:

Ik niet, maar ik denk dat je gemiddeld gezien wel meer kans maakt dan als je een Seiko om doet. Dat klinkt toch niet zo raar, denk ik, gewoon statistiek. :yum:

Vreemd, ik zit niet in Nederland en hopeloos ver onder die rivieren. :joy:

:point_up:

En daar mag je ook Rolex in zetten, hoor. Blijft gelden. Maar het ging er origineel dus over dat Seiko meer het label “sympathiek” zou krijgen dan Rolex, voor er geponeerd werd dat

Dat beet even in mijn kleine teen, zeg maar.

:slightly_smiling_face:

1 like

Ik denk dat verreweg de meeste normale mensen, een Rolex zien als een aanstellerig en ordinair ding. Rustig maar, ik heb er ook een.

3 likes

Het is een feit dat ze in 1956 met de Lord Marvel elk onderdeel in house fabriceerden. Dat konden ze en deden ze, in tegenstelling tot sommige andere merken, toen al wel.

Yup. Op verzamelaarswebsites van Lord Marvels, onder andere. :slight_smile:

Seiko zelf heeft het woord in-house bij mijn weten niet vaak gebruikt, en ook niet in deze context. Hier staat wat ze zelf over de Lord Marvel schrijven:

Ho ho, die ziet er totaal anders uit dan een Zodiac, heb ik me laten vertellen. Mij doet ie eigenlijk meer denken aan de Kontiki uit 1958. Het is verwarrend, allemaal.

Of was het een Omega?

A propos kopiëren, ik wist nooit dat de 1908 een Vacheron was.

:wink: Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Dat dus.

Uit pure noodzaak. Ze waren geïsoleerd van de Europese cottage industry.

In Brabant weten ze ook wat een patsertje is hoor.

Volgens @Brick woont iedereen die iets tegen patsen heeft boven een rivier. In jouw geval is dat de Seine of de Moesel. Je mag kiezen.

4 likes

Poeh zeg.
Het begin van dit topic was informatief, en leerde ik wat van. Nu stop ik met het volgen van dit topic, want het is overgegaan in een ordinair wedstrijdje verplassen tussen een aantal leden, wat ik niet meer interessant vind.

Mijn observatie. Mijn mening. Ga gerust verder, ik lees dit topic niet meer….

2 likes

Als het zo moet:
Liever de seine dan de mijne!

1 like

99,99% van het aanbod inhouse.

Rolex
Plakmerk dat in 2004 de leverancier heeft gekocht dus sinds die dag administratief inhouse.

Just saying. Facts don’t lie.

De echte liefhebber heeft sympathie voor Seiko.
Hoe minder liefhebber hoe meer Rolex.
My2cents.

4 likes

Ik moest 3x lezen, want wat staat er nou? Ik las verplas sen en dacht wat is dat nou weer? Maar het is natuurlijk gewoon ver plassen. Ook weer opgehelderd.

1 like

93A31477-C7C8-4AD7-A686-3697B555A2C8

Zowel de Bond Bug als de Vanderhall worden beide aanzien als automobielen.

3 likes

Wat luchtig leeswerk dan:

3 likes

:joy:
Zó waar! Seiko 5 it is… :slightly_smiling_face:

Heel leuk artikel waar onze hele hobby in samengevat wordt.

Maar dan:
but a true connoisseur never buys something cheap.

Héél herkenbaar… :blush:

1 like

Geheel en al ben ik het eens met @LVA, doch dat heeft in generlei zin te maken met het gegeven, dat ik óók Vlaming eerst en daarna tevens Belgistani ben. :smiley:

3 likes

@Fate_Amenable_To_Change; ik heb op enen keer een Nederlandse Noord-Brabander horen zeggen “Wat een’n weggooier, d’n diejen daor meej z’n Rolekske”. :laughing:

Wat ik daaruit heb kunnen opmaken, is dat hij met “een’n weggooier” toch wel “een patserke” bedoeld zal moeten hebben. :joy:

2 likes

Briljant! :rofl:

Grappig, want de nachtelijke capriolen in je achternaam suggereren dat er minimaal ergens één heerschap uit een Franssprekende regio aan te pas is gekomen. :slight_smile: Maar goed, zo ben ik ook een halve Zeeuw uit een nest waar 300 jaar geleden meer dan een paar Hugenoten overheen zijn gevallen.

Wat die weggooier betreft… De Brabantse visie daarop is niet mals.

Een niksnut, nogal wel. Dat klinkt bijna Calvinistisch. Hee, @Brick, betekent dat dan datte gij ginne’n West Brabander zijt? :slight_smile:

1 like