Idem, en dat is tot hij met meer komt dan ; patent in 1955. Maar heel eerlijk, mij maakt 53 of 54 niets uit als de bedrijven er zelf maar eerlijk over zijn en er geen nep marketing verhaal van maken.
Niet volgens Jose, Rolex had precies die radiomir kast al in het assortiment, en dat verhaal is volgens mij wel goed genoeg onderbouwd door hem ;
Giuseppe Panerai recalled seeing an unusual Oyster watch with Radium treatment in the latest Rolex catalogue that could probably fit the navy’s high demands. Later that day he placed an order with Rolex.
Nee. Denk gewoon even na over hoe succesvol een patser-poging zou zijn met een Seiko 5’je. Ik bedoel maar… de populatie patsers zou weinig kúnnen doen met Seiko.
Ik niet, maar ik denk dat je gemiddeld gezien wel meer kans maakt dan als je een Seiko om doet. Dat klinkt toch niet zo raar, denk ik, gewoon statistiek.
Vreemd, ik zit niet in Nederland en hopeloos ver onder die rivieren.
En daar mag je ook Rolex in zetten, hoor. Blijft gelden. Maar het ging er origineel dus over dat Seiko meer het label “sympathiek” zou krijgen dan Rolex, voor er geponeerd werd dat
Het is een feit dat ze in 1956 met de Lord Marvel elk onderdeel in house fabriceerden. Dat konden ze en deden ze, in tegenstelling tot sommige andere merken, toen al wel.
Yup. Op verzamelaarswebsites van Lord Marvels, onder andere.
Seiko zelf heeft het woord in-house bij mijn weten niet vaak gebruikt, en ook niet in deze context. Hier staat wat ze zelf over de Lord Marvel schrijven:
Ho ho, die ziet er totaal anders uit dan een Zodiac, heb ik me laten vertellen. Mij doet ie eigenlijk meer denken aan de Kontiki uit 1958. Het is verwarrend, allemaal.
Poeh zeg.
Het begin van dit topic was informatief, en leerde ik wat van. Nu stop ik met het volgen van dit topic, want het is overgegaan in een ordinair wedstrijdje verplassen tussen een aantal leden, wat ik niet meer interessant vind.
Mijn observatie. Mijn mening. Ga gerust verder, ik lees dit topic niet meer….
Ik moest 3x lezen, want wat staat er nou? Ik las verplas sen en dacht wat is dat nou weer? Maar het is natuurlijk gewoon ver plassen. Ook weer opgehelderd.
Geheel en al ben ik het eens met @LVA, doch dat heeft in generlei zin te maken met het gegeven, dat ik óók Vlaming eerst en daarna tevens Belgistani ben.
Grappig, want de nachtelijke capriolen in je achternaam suggereren dat er minimaal ergens één heerschap uit een Franssprekende regio aan te pas is gekomen. Maar goed, zo ben ik ook een halve Zeeuw uit een nest waar 300 jaar geleden meer dan een paar Hugenoten overheen zijn gevallen.
Wat die weggooier betreft… De Brabantse visie daarop is niet mals.