Perezcope gaat in tegen Blancpain claims, in voordeel van Rolex

Zit ook te dicht bij Zeeland.

1 like

Perezcope is nogal een herrietrapper de laatste tijd, maar dit artikel lijkt me wel redelijk goed gestaafd met juiste feiten. De oorspronkelijke FF heb ik veel respect voor, het huidige heb ik niet zoveel mee. Ben benieuwd of de plastic perikelen de verkopen doen opkrikken…

Hard ja. Maar goed, zonder boude uitspraken en wat provoceren raak je nergens meer als onafhankelijk journalist, jammer genoeg. En hij doet wel heel goed zijn onderzoek.

3 likes

Daar was niet iedereen het over eens met Adam Levine gate…

3 likes

:joy:

1 like

Iedereen lijkt belangen te dienen, inclusief Perezcope zelf. Maar kun je daar iets meer over zeggen? Als ik google, vind ik alleen dat Perezcope claimt dat die Rollie fake of Franken is, maar ik kom zelfs met enige moeite niet op een debunking daarvan uit. Da’s waarschijnlijk omdat roepen dat die Rollie fake is nieuwswaardiger is dan de ā€œja, maar wacht eens evenā€ die er op volgt. :slight_smile:

2 likes

Wellicht Ted Devine’s familielid, van ''Silence of the Lams" en de serie (Mr.) Monk …

1 like

Phillip Lahm, Rolex connaiseur zou hebben gezegd dat het onzin was wat JosĆ© uitkraamde over die PN Daytona van Levine. Hoe dan ook dient hij een belang en moet hij lekker schrijven wat hij wil… Dus het antwoord geef je eigenlijk zelf al haha.

3 likes

Dit dus. Ik ben het er ook niet mee eens. Luid schreeuwen dat Levine’s Daytona een frankenwatch is omdat er een service bezel op zit, er ā€˜waarschijnlijk’ gerelumed werd (door kenners trouwens ontkracht) en een pusher vervangen werd is echt zwaar overdreven. En het is pure stemmingmakerij. Ook echt een dag na de bewuste ā€˜talking watches’ aflevering. Levine was op de hoogte van wat ie kocht maar toch doet Perez ā€˜m af als een in de luren gelegde idioot. En z’n dealer als een sjacheraar. Alles voor de grote headliner en de kliks. Bah.

Zo iemand zijn ā€˜onderzoek’ vertrouw ik voor geen haar. Dit is geen ā€˜Robin Hood van de horlogerie’. Vergis je niet. Dit is een online content creator die leeft van de views en likes. En die belangen dient die wij niet kennen.

@Ruud dit bedoelde ik. Deze ā€˜aanval’ op Blancpain daags na de voorstelling van de nieuwe Swatch kadert daar voor mij ook in. De timing is ruk.

1 like

Niet voor:

Dan is de timing perfect.

Ik waardeer de artikelen die ik tot nu toe gelezen heb, maar zo als altijd, neem het met een korrel zout en lees het als een rodelblad in plaats van een wetenschappelijk journaal.

Weet iemand de lug to lug van de eerste fifty phatoms? Ben met een schuin oog naar Helson Skindiver aan het kijken, blijken er ineens allerlei soorten en maten van te zijn… wil zo dicht mogelijk tegen origineel aanblijven.

Philipp Stahl zal je bedoelen.
Weer zo’n Maastrichtenaar met een veels te grote mond :sweat_smile:

Aka onafhankelijk journalist, want met de vuile was buitenhangen - wat hij onmiskenbaar doet, ongeacht wat je van hem vindt - raak je niet binnen bij ā€œgevestigdeā€ media. Die zijn te hard afhankelijk van hun broodheren. Klote dat mensen dan wel moĆ©ten op de views/likes spelen, dat wel.

Dan hoop ik dat je geen enkel onderzoek vertrouwt. :slightly_smiling_face:

Dat dus. En als de inhoud correct is - en dat is het Ʃnige dat zou moeten tellen - dan is de timing hoogstens wat opportunistisch. Wat mag. Of dacht je dat aankondigingen van overheden, of justitie, etcetera altijd puur toevallig zijn qua timing? :slightly_smiling_face:

Vind ik dan weer een overreactie. Het is een journalist die probeert zijn brood te verdienen met, tot nader order, onderzoek van een diepgang die ruim beter is dan wat we gewoon zijn vantegenwoordig. Hij maakt uiteraard ook fouten, maar wie niet. Het gemiddelde artikel in de gemiddelde krant staat er stijf van, zo erg is het alvast niet.

5 likes

Dit type communicatie is een ā€˜journalist’ onwaardig. Het was trouwens onjuist ook. Waarom stuurt ie de eigenaar niet een bericht? Het ging om Hodinkee stangen en de eigenaar was niet meer dan collateral damage. Kutstreek.

2 likes

Dus dat. Who cares wie wat claimt. Marketing is everything… als je er gevoelig voor bent. Ik koop toch geen horloge want dit merk was ā€œde eerste metā€, ā€œde uitvinder vanā€ etc.

2 likes

Als ā€œcontent creatorā€ zo’n thumbnail van bedenkelijk niveau in elkaar fietsen in microsoft paint…

Stahl ja sorry. Het is maandag. Voetbal is me naar het hoofd gestegen.

1 like

Heb je liever een lul-de-behanger die op glossy papier en met fancy typeset de opgelegde bedrijfsmemo klakkeloos napapegaait dat de 15% inflatie enkel komt door Vladimir Putin en hut kliemaat? Nja. Elk z’n voorkeur. :slightly_smiling_face:

Als je houdt van mooi uiterlijk, veel poeha en niks qua inhoud is een Panerai wellicht iets om te overwegen dan.

Sorryyyyy :rofl: kon dit goedkoop inkoppertje echt niet laten liggen. Oprechte excuses aan Panerai leden, ik vind ze vaak echt wel cool hoor.

Misschien wel. Maar net zoals bij bijna alle journalistiek tegenwoordig zie ik kwa vorm, meer overeenkomst met een roddelblad dan gedegen journalistiek. Ik doel dan op sensatie creƫren, aandacht genereren en vooral azen op kliks.

Maar… daar ontkomt niemand meer aan in deze op aandacht draaiende economie. Helaas maar het is niet anders. Zonder het genereren van emotie en sensatie kom je niet boven het maaiveld uit. Dusja, een overreactie betreffende de inhoud, klopt. Ik liet me meeslepen door de vorm. Je hebt een punt.

2 likes

Klopt.

Zijn manier van hoor en wederhoor: over een horloge dat jaaaaaaren eerder verkocht zou zijn (spoiler: was het niet) belt hij iemand die bij de verkoop (nou ja: het aanbod) betrokken was. Die persoon blijkt in de taxi naar het vliegveld te zitten en geeft aan dat het op dat moment niet uitkomt en dat men al reizend niet bij info kan.

Geen terugbellen, geen mailtje. Wel een ranzige publicatie. Want dat scoort lekker. Beter dan een genuanceerd verhaal (horloge is teruggetrokken toen e.e.a. duidelijk werd dubieus te zijn, al jaren eerder en niet verkocht).
De man is een aandachtshoer.
Iedereen is potentieel ā€œcollateral damageā€.

Leuk waar hij misstanden aanpakt. Daar niet van, maar wat zorgvuldiger zou mogen (moeten?).

Mij persoonlijk raakt het niet, ik was niet betrokken bij dat aanbod, maar ik heb er het nodige over gehoord van mensen die er direct mee van doen hadden en het was misselijk.

2 likes