Beste Forumleden,
Sinds een dik jaar volg ik hier mee op het forum en heb al een en ander geflipperd,
Maar nooit echt het gevoel gehad van ‘rust’. Echter vrees ik dat dit wel eigen is aan de hobby .
Zo heb ik een speedmaster, een IWC le petit prince, een IWC ingineur, een SMPC en heb ik deze zomer een datejust 41 (smooth op oyster) aangeschaft. Enkel de laatste is nog in mijn bezit
Na het volgen van een leuk topic over hoe we de collectie uitbouwen en betalen, waren er een paar leden die een budget voorzien en hiermee ‘speelden’. Op dit idee verder gebouwd ben ik aan het puzzelen gegaan en voorgenomen om nu een doel te stellen en hiervoor te gaan ipv te kijken wat ik leuk vindt en op mijn pad komt, is dan meestal toch een impulsieve aankoop…
Na wat puzzelen wil ik een budget vrijmaken van 25K, is het wat meer ‘so be it…’
Man man man, waar is de tijd dat ik een dubbel gevoel had bij mijn eerste speedmaster voor 3.4k
Enkele zaken zijn wel belangrijk :
- De horloges zullen gedragen worden.
- Waardevast zijn, is een stevig budget voor mij en wil nog rustig kunnen slapen (afschrijving op de auto is al voldoende )
- Zo compleet mogelijke set zijn, dus geen 3 duikers of 3 dessers.
Wat zoek ik zelf in een set :
1.) Horloge voor dagelijks in de week te dragen op het werk, ik werk in een bouwbedrijf en moet soms op de werven zijn, dus dit moet echt een toolwatch zijn, zonder opzichtig te zijn naar de klanten. Voor mij is dit sowieso de Air-king (Ga ik donderdag ophalen bij de AD, reeds betaald, maar wil die datum op het kaartje)
2.) Een voor in het weekend, deze moet zeker ook wat kunnen verdragen met 2 kleine kids en mag zeker ook wat sportiever zijn, hiervoor dacht ik aan een sub (uiteraard liefst de nieuwe starbucks, maar ik vrees dat dit onmogelijk zal worden)
3.) Dit zou een iets meer gekleed horloge moeten zijn, uit eten met de vrouw, belangrijke meetings, trouwfeesten of gewoon een dag dat je een kostuum aan hebt. Ik doe eigenlijk nooit een das aan dus moet niet te klassiek zijn. De glashutte panomaticlunar is echt prachtig, maar veel te klassiek voor mij.
Hiervoor dacht ik aan een datejust 41 op jubilee, fluted bezel en blauwe plaat of een GMT rootbeer.
Graag wou ik eens jullie mening over deze 2 trio’s of als jullie aan iets anders denken geef gerust je meening.
Ook vrees ik dat de rootbeer met het goud krasgevoelig zou zijn, of valt dit goed mee?
Hierbij 2 plaatjes :
POLL
- 1 Air-king + Rootbeer + Sub
- 2 Air-king + datjust + Sub
- 3 Vul zelf maar aan onder
0 stemmers