Perfect trio, voor 25K?

Beste Forumleden,

Sinds een dik jaar volg ik hier mee op het forum en heb al een en ander geflipperd,
Maar nooit echt het gevoel gehad van ‘rust’. Echter vrees ik dat dit wel eigen is aan de hobby :wink:.

Zo heb ik een speedmaster, een IWC le petit prince, een IWC ingineur, een SMPC en heb ik deze zomer een datejust 41 (smooth op oyster) aangeschaft. Enkel de laatste is nog in mijn bezit :blush:

Na het volgen van een leuk topic over hoe we de collectie uitbouwen en betalen, waren er een paar leden die een budget voorzien en hiermee ‘speelden’. Op dit idee verder gebouwd ben ik aan het puzzelen gegaan en voorgenomen om nu een doel te stellen en hiervoor te gaan ipv te kijken wat ik leuk vindt en op mijn pad komt, is dan meestal toch een impulsieve aankoop…
Na wat puzzelen wil ik een budget vrijmaken van 25K, is het wat meer ‘so be it…’
Man man man, waar is de tijd dat ik een dubbel gevoel had bij mijn eerste speedmaster voor 3.4k :stuck_out_tongue:

Enkele zaken zijn wel belangrijk :

  • De horloges zullen gedragen worden.
  • Waardevast zijn, is een stevig budget voor mij en wil nog rustig kunnen slapen (afschrijving op de auto is al voldoende :blush:)
  • Zo compleet mogelijke set zijn, dus geen 3 duikers of 3 dessers.

Wat zoek ik zelf in een set :

1.) Horloge voor dagelijks in de week te dragen op het werk, ik werk in een bouwbedrijf en moet soms op de werven zijn, dus dit moet echt een toolwatch zijn, zonder opzichtig te zijn naar de klanten. Voor mij is dit sowieso de Air-king (Ga ik donderdag ophalen bij de AD, reeds betaald, maar wil die datum op het kaartje)
2.) Een voor in het weekend, deze moet zeker ook wat kunnen verdragen met 2 kleine kids en mag zeker ook wat sportiever zijn, hiervoor dacht ik aan een sub (uiteraard liefst de nieuwe starbucks, maar ik vrees dat dit onmogelijk zal worden)
3.) Dit zou een iets meer gekleed horloge moeten zijn, uit eten met de vrouw, belangrijke meetings, trouwfeesten of gewoon een dag dat je een kostuum aan hebt. Ik doe eigenlijk nooit een das aan dus moet niet te klassiek zijn. De glashutte panomaticlunar is echt prachtig, maar veel te klassiek voor mij.
Hiervoor dacht ik aan een datejust 41 op jubilee, fluted bezel en blauwe plaat of een GMT rootbeer.

Graag wou ik eens jullie mening over deze 2 trio’s of als jullie aan iets anders denken geef gerust je meening.

Ook vrees ik dat de rootbeer met het goud krasgevoelig zou zijn, of valt dit goed mee?

Hierbij 2 plaatjes :

POLL :ok_hand:

  • 1 Air-king + Rootbeer + Sub
  • 2 Air-king + datjust + Sub
  • 3 Vul zelf maar aan onder :stuck_out_tongue:

0 stemmers

3 likes

Leuke puzzel.

3 Rolexen is wel saai.
En je hebt geen Chronograaf erbij.
Zou voor mij wel een eis zijn.
Zelfs je avatar is een Chrono :wink:.

Zenith El Primero? Omega Speedmaster 321?
Of goedkoper maar ook hufterproof: een Speedy Safierglas sandwich?

Er is zoveel meer moois dan alleen Rolex.
En ook best waardevast als dat moet.

14 likes

Boring. Deze kan volgens mij wel naar het groene gedeelte.

26 likes

Damasko DS30 is niet opzichtig. Een Rolex Air-King wel.

Een Damasko DS30 kan zeker alles weerstaan wat je kinderen er tegenaan gooien. Als het zulke grote rauwdouwers zijn dat een DS30 naar de galemiezen gaat, koop dan een G-Shock.

Ik hoop dat je je belangrijke meetings niet als verkleedfeestje ziet, dus ik stel voor een pak in plaats van een kostuum. Alhoewel ik wel zou lachen als ik tegenover een man in een Wonder Woman outfit zat.

Mag ik voorstellen dat je een DS30 of Sinn 556I neemt voor scenario 1 en twee, en dan een A. Lange & Söhne Saxonia koopt?

Heb je nog tussen de 10-14 duizend Euro over ook. :+1:

Kop is er al af op dat moment, zou redelijk waardevast moeten zijn. Witgoud, KS, prachtig.

En geen cliché.

7 likes

De Airking vind ik mooi.
Voor de rest saaie keuzes, die naar mijn idee vallen in de categorie ‘wat algemeen geaccepteerd wordt’.

Dit, en soortgelijke horloges zijn vaak schitterend, maar je moet niet op foto’s alleen af gaan.
Mijn idee: Doe er iets bij van/met (wit)goud, en gewoon afstappen van het idee

Als die klanten normaal al geen interesse hebben in horloges, valt het ze echt niet op waar jij mee rondloopt. En zo wel, wat dan nog?

3 likes

Hee, @ElChueco, spam er weer eens een foto in van die 319? Want met 100m WR en zo zou dat scenario 1 en 3 ook af kunnen dekken. :+1:

Zie je zijn lijstje?
Ik denk dat hij niet gevoelig is voor een mooie GS, er moet een kroontje op.

3 likes

Met een budget van 25K alleen naar Rolex kijken.
:slightly_frowning_face:

De Airking staat vast.
Punt 2 > Omega P.O

Dan blijft er ruim budget over voor een mooie Vacheron Traditionelle of een :

4 likes

keuze 2 maar de Air King inruilen voor een OP.

1 like

Veel te dik man. 14mm.

Als je iets vliegerigs wilt kun je ook altijd nog een Stowa of IWC flieger kopen. IWC voor het merkje, Stowa voor understated. Die zijn platter, dragen fijner, en ze vallen meer dan een tikje minder op.

Da’s dan wel weer een aardige keuze.

Veel leuker dan de SM300.

4 likes

Een daily zonder datum en een dresser met datum…
Terug naar de tekentafel en je huiswerk opnieuw maken is mijn advies :wink:

4 likes

Hoe dan ook mooi spul op je lijstje.
Maar wel een beetje saai en safe, ik gok dat met deze keuzes de rust er nooit gaat komen. Hierbij ga je alsnog aanvullen om meer spanning te creëren .

Dus ik stem niet…

1 like

Is het nou gezichtsbedrog? Of is de wijzerplaat van de Airking ook groter dan van de Submariner?

:point_up: Dit dus.

Voor dat budget en meer rust zou ik:
Voor het werk hou je je airking,
Als toolwatch/klushorloge/reishorloge een Tudor Pelagos of Breitling avenger,
En vrijetijd een mooie klatser van AP, Vacheron, Patek ofzo.

4 likes
  1. Airking (zou niet mijn keuze zijn)
  2. Sub (LV)
  3. IWC portegieser

Mij ervaring is dat 3, een horloge voor speciale gelegenheden, blijft liggen. Maar goed, dat moet je zelf maar gaan ervaren.

3 likes

Gezien de opties die je aangeeft is denk ik de 4e belangrijke zaak dat het een eenheidsworst is?

Begrijp mij niet verkeerd, Rolex is super, maar je mist zo wel heel veel. Punt twee vind ik ook een lastig punt. Koop vooral waar je hart sneller van gaat kloppen.

Kijk eens naar Omega, Tudor, Zenith, Cartier e.d.

2 likes

Sub of DJ voor elke dag, APRO voor speciaal. 2 is dan genoeg.

2 likes

Airking terugbrengen en Mark18 halen. Weekend een PAM682 of PO van hierboven. Speciaal een gouden Cartier. Heb je meer plezier van dan een paar saaie Rolexen.

4 likes

Dat lijkt me toch wel moeten kunnen. Ligt er misschien aan waar je dat gaat organiseren (kijk eens naar Manilla) en hoe hoog je de lat legt. Maar het lijkt mij haalbaar, tenzij je er een lang weekend in NY of zo van maakt.

14 likes

Hou t lekker bij die airking, de rest is allemaal meer van hetzelfde.

5 likes