Perfect trio, voor 25K?

Gmt master rootbeer als weekend horloge
Doxa Sub 300t als toolwatch
Speedy als daily

Mocht je je Submariner echt willen, past dat misschien net binnen budget. Mocht je nog een leuke gekleurde willen kun je ook eens kijken naar een Zenith el primo.

(Ben ik trouwens de enige die die airking een onding vind?)

1 like

Nein!

2 likes

Datejust 41mm Dark Rhodium dial, Batman GMT-Master II, rolex sub (no date):heart_eyes:

Natuurlijk als je buiten rolex gaat kijken voor prijsvaste horloges kan je beter naar de tweedehands markt gaan kijken.

En als je een ‘one watch collection’ wilt voor dat geld zou ke een mooie blue dial royal oak kunnen doen met de datumschijf natuurlijk meegekleurd.

1 like

airking + sub+cellini als het een dresser moet zijn!

1 like

Hey Ian,

Dat is nog niet zo lang geleden dat je bij me was in Eindhoven :see_no_evil:

100%

Zelf denk ik niet dat het perfecte trio bestaat… oké; dat is even een perfect trio, maar dan gaat het toch weer kriebelen en ga je verder kijken. Ik heb het geaccepteerd en vindt het ook gewoon leuk om telkens te fine tunen en weer eens iets te proberen.

Sommige horloges en merken zijn waardevast… zoals je poll. Hierboven wordt een Panerai genoemd. Die zie ik jou ook nog wel dragen. Bij @Crownguard staat een mooie Submersible 42mm in de etalage voor een zeer zeer nette prijs! Ook Jaap aka @SuperC van Ten2Two en Jeroen aka @WristCandy hebben scherpe deals… wat ik daarmee wil aangeven; door “slim” in te kopen kun je genieten van mooie horloges zonder dat het je de wereld kost!

Succes met je zoektocht naar die mooie aanvulling op de AK :sunglasses:

2 likes

Hihi, klopt :stuck_out_tongue:

Ga het nog eens goed laten bezinken, is inderdaad wat eentonig.
Als je wat rondzoekt is het verlies minimaal en heb je er toch plezier aangehad in de zoektocht.

1 like

Hihi, dat was ook mijn eerste gedacht, maar ben hem gaan appreciëren en nu vind tik het juist leuk dat hij wat ‘fout’ is. maar ik kan 100% volgen als mensen zeggen dat ze de air-king maar niets vinden…

Die Zenith komt hier al een paar keer voorbij en moet zeggen dat die ook wel iets heeft. zou hem eens moeten passen, 42mm lijkt me te groot 38mm te klein. bedankt voor de tip!

1 like

Met eentonig is in mijn ogen niets mis… als mensen naar hun “eentonige” collectie kijken en dit doen :stuck_out_tongue_winking_eye: :crazy_face: :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts: dan durf ik te stellen dat je voor jezelf de juiste keuzes gemaakt hebt! Boeie wat de rest er van vindt :cold_face:

1 like

De Zenith 38mm draagt erg groot.
Lange lugs en een dunne bezel.
Hier op een 17cm pols:

8 likes

De air king wil ik echt proberen, maar zou wel durven deze mark XVIII ernaast te nemen,
Zijn beide fligers, maar toch zo verschillend. heb de IWC chrono gehad, en een jaartje met plezier gedragen, maar is toch wat aan de grote kant, deze mark XVIII is een stuk kleiner, ga ik toch eens proberen.

Voor een gouden zou ik nooit gaan, de witte is wel weer iets om te overwegen… :see_no_evil:

Hmmm, is wel wat van aan, zeker als het een echte dresser is.

De saxonia doet mij persoonlijk niet zoveel, maar vorig weekend was ik ergens en bij een grijze dealer en lag er een lange one in rose gold in de etalage, was echt een prachtig horloge.
Maar ik denk dan dat dit wat te klassiek is voor mij, ik ben begin de 30 :slight_smile:

El primero ga ik eens verder bekijken, de speedmaster is mooi, maar doet me echt niks als ik hem aanhad.

Of deze. Draagt veel kleiner dan een IWC pilot chrono. Veel kortere lugs. Als je die gebruikt koopt ga je er ook weinig of niets op afschrijven. Zolang je ‘m niet laat vallen blijft ‘ie in nieuwstaat.

5 likes

Leuk topic. Zeer herkenbaar. Ook ik vind drie exemplaren ideaal.

Voor mij zou het zijn:

  • Sportief/casual : rolex sub (voor mij de LV)
  • sportieve chrono : (Voor mij nu de navitimer b01) maar de 38mm El Primero zou ik ook erg tof vinden
  • sportievere semi-dresser : ( ik denk een reverso small seconds of Cartier santos of echt dress ALS saxonia)

De laatste categorie heb ik nog niet. Op dit moment heb ik de rolex Pepsi naast de hulk en de navitimer maar om het trio echt ideaal afgestemd te hebben vind ik bovenstaande opstelling beter.

3 x Rolex zou voor mij iets teveel zijn.

Teveel van hetzelfde.

Als je een minder saaie collectie wil, mijn advies:

  1. Air King
  2. Speedmaster
  3. Submariner
  4. El primero
    Samen makkelijk samen te stellen voor 25 K
3 likes

Daytona, sub en explorer 1

@rlc kom er maar in

Nee, daar zou ik niet op rekenen. Ik heb alleen ervaring met een TT sub, maar dat krast wel als een malle. Dus je moet wel tegen haarlijntjes kunnen.

Het idee is goed maar als t niet te koop is…
Supergoeie maar o zo irritante Rolex verkoop tactiek

1 Royal Oak dan maar?

Daarom, kun je je hele leven nog mee lopen. Gewoon stalen sport Rolexen dragen nu het nog kan.




Of misschien deze in plaats van de Seamaster Professional

2 likes