Behalve als het een vintage is
Jij zou met een 25k budget voor 3 horloges die zenith kopen ja?
Mijn 3 piece keuze zou denk ik:
118238 met zwarte plaat ~18K
Seamaster Ceramic zwart op rubber 3.5K
Speedmaster sapphire ~4.5k
Offffff
18238 zwarte plaat ~12.5k
Explorer 214270 ~6.5k
Speedmaster mitsokushi dial ~6k ofzo??
Ik zou geld over houden.
Ik hoef geen daydate omdat die duurder is dan de DJ. Ik kijk vooral naar wat ik mooi vind.
Hij zei dat het klappen van kinderen moest kunnen hebben. Weinig horloges kunnen dat als een Damasko. Althans, als je mechanische uurwerken wilt.
@ivdb, als Rolex fan zou er toch iemand deze combi voor moeten hebben gesteld:
Een rose-gouden Cellini, 12K. Ik hoef hier niks meer over te zeggen, perfect van maat met z’n 39mm, en 50m WR zodat het niet schrikt van een spatje regen.
Een Seiko MarineMaster Tuna 300, de SBBN031. Dat is een tank. Er is niets, maar dan ook niets wat je kinderen kunnen doen om dat ding te stoppen. Eén van de betere quartz uurwerken op de markt in een behuizing die je zou kunnen gebruiken om keilbouten in een muur te meppen. 1100 Euro.
Een Omega Constellation Globemaster. 100m WR, gouden bezel, co-axial anti-magnetisch uurwerk als sporthorloge. 7500 ballen.
Heb je nog geld over ook, maar: Drie merken uit twee landen, zowel een klassiek mechanisch uurwerk als een co-axiaal als een high-torque quartz uurwerk. Een stalen, gouden en bi-color kast, leer en stalen band en als klap op de vuurpijl zowel een witte, blauwe als zwarte wijzerplaat.
In plaats van de Air King zou je ook de Explorer 1 kunnen overwegen. Maar dat is nu wellicht te laat aangezien je al hebt besteld.
Ik zou sowieso voor die laatste optie gaan. Dus een DJ en een Sub of GMT.
Waardevast
Ik ga voor deze 3 (1000 boven budget)
- Datejust 126234
- Sub - zou zelf nog durven gaan voor deze zonder datum
- Cartier Tank (om toch wat kleur te geven aan de collectie) - een solo zou hier ook kunnen en dan heb je nog budget over
Potjandrie…
Ik geloof je. Echt. Maar ik wil wel voorkomen dat iemand op advies zo’n ding bestelt. En pas daarna beseft wat hij heeft gedaan. En de duikers van Rolex maak je ook niet bang met een setje kinderen. Sterker nog, ik heb met de banden en scherpe lugs van die 5-digit duikers mijn kinderen meer dan eens pijn gedaan. Allemaal onbedoeld, maar misschien goed om te weten dat het kan.
Had ik moeten weten voor ik aan horloges begon!
Nu zijn ze niet bang voor mijn horloges, ik had het graag anders gezien…
Sorry hoor, 3 Rolexen?? Why??
Stop dan maar gelijk met de hobby…er is nog zoveel meer moois op de aarde!
Ik zou een APRO 15400 doen en dan wat leuke microbrands…
Oeh… Die Sinn😍
Nog een suggestie:
En dan die laatste twee voor de kinderen natuurlijk, want je hebt toch niets anders meer nodig met de bovenste
Ik vind dat echt een verschrikkelijk saai ding tbh
Die Patek is kwetsbaar als wat, want maar 30m WR. Dat doet Rolex Cellini beter. Dat doen ze ook beter dan de Omega DeVille’s, trouwens. Wat jammer is. Ik zie een DeVille namelijk ook wel zitten, zeker de blauwe 39,5mm versie.
Maar goed… Met een Calatrava, wat ofschoon het pure klasse is wel een wanstaltig slecht horloge is voor het geld wat je er voor neerlegt, heb je zeer zeker nog een ander horloge nodig voor, ja, wat dan ook.
Tsja, ik zit op het moment dan ook een beetje in een ‘saaie’ horloges fase.
Heb je wel een beetje gelijk in.
Eén horloge is te weinig.
Twaalf vond ik dan weer te veel.
Vijf à zes stuks is een leuke hoeveelheid.
Das al een grail voor mij
Deze set sluit goed aan bij mijn eerste gedacht
Klopt, heel leuk, mis wel iets meer gekleed hierin, maar anderzijds, hoeveel kan je deze aandoen
Top, ga eens passen en polsen bij de AD, kben benieuwd…
Ik waardeer je poging om TS aan een GS Spring Drive te krijgen. Dat mag toch niet ontbreken als je 25k gaat stukslaan op horloges…