Perfecte 3 piece collectie

Ik weet dat een “perfecte” collectie niet bestaat en dat dit zeer smaak gebonden is, maar altijd leuk om meningen en ideeën uit te wisselen.

Ik merk dat het idee van een 3piece collectie mij heel erg aanspreekt. 2 horloges om dagelijks te dragen en te kunnen afwisselen en 1 horloge voor meer speciale gelegenheden.
Verder is max 10k iets wat in mijn hoofd zit, en liever nog wat daaronder zodat er wat speelruimte blijft voor bandjes en een G-shock oid.

Hierbij 6 horloges die mij persoonlijk heel erg aanspreken. Hoe zouden jullie een 3 piece collectie samenstellen?

Ik denk bijvb aan 1 - 2 - 3
De 856 en Oris 65 voor dagelijks gebruik, lekker anders allebei, beiden 40mm en daardoor lekker draagbaar. Ook veel banden staan hier mooi op. Dan de OP39 voor speciale gelegenheden.

Ter info: momenteel heb ik de Pelagos in bezit, maar blijf twijfelen of ik hem niet te groot/dik vind.

5 likes

Ben niet zo van de “perfectie”. Wanneer ik iets heb begint het vanzelf weer te kriebelen en ga ik toch vaak weer vreemd met een andere. Ik houd in dit geval maar een open relatie met mijn horloges :wink:

3 likes

Ik zou er een two piece van maken. Een geelgouden knaller en een beater.

4 likes

Perfecte allrounder. Ik draag hem ook als beater en vergeet vaak dat ik hem om heb. Heerlijk horloge op de stalen band.

2 likes

2-3-4

1 like

3 - 2 - 6 Maar dat is gewoon omdat die mij het meeste aanspreken, voor een all-round 3 piece collectie is inderdaad 1 - 2 - 3 beter.

2 likes

Dan is het geen 3 piece collectie meer toch?

1 like

De perfecte 3-piece:
.1 knaller
.1 beater
.1 flipper

3 likes

Ik zit met hetzelfde idee in mijn hoofd!:rofl:
Heb me net een 3 piece box aangeschaft hier op het forum ter vervanging van mijn 10 piece box.

In jouw lijstje zou ik voor 2 3 4 gaan. Dan heb je meteen ook 3 verschillende dial kleuren.

1 like

3-5-6.

De OP voor speciale gelegenheden, de Omega AT38 voor “gewoon netjes” en de Sinn 556a als beater.

Btw, nummer 3 en 6 zijn voor mij onbereikbaar en dus vervang ik 3 door een Max Bill en 6 door een SARB.

1 like

Ik zou voor een 2-piece gaan: Pelagos + OP

2 likes

3, 4, 6.

1 like

1,3,4

Dit is voor mij ook een betere keuze. Van je zes is er geen een die me echt aanspreekt, het is teveel van hetzelfde. Als ik er een zou moeten kiezen, dan zou het de OP39 zijn. En dat terwijl ik zelf nu helemaal geen Rolex heb in mijn collectie van ongeveer 15. Nee, als er echt een 3-piece zou moeten komen, dan zou het een veel diversere 3-piece moeten zijn dan uit deze 6 samen te stellen is. Zoiets als een gouden knaller, een beater en eentje er tussenin (dat zou dan de OP39 kunnen zijn, maar veel eerder een Grand Seiko). Of een vintage erbij.

1 like

3,4,5

3, 5, 6

1 like

1 3 6

1 like

3-4-6
witte, zwarte en blauwe wijzerplaat. Van alles wat!

4 likes

Plus 1 :+1:

3/4/6

1 like