Persoonlijk vind ik in jouw suggesties teveel overlap zitten voor een gebalanceerde collectie.
Ik zou er een chronograaf & een dress watch aan toevoegen.
Dus b.v. de Rolex OP, een Zenith El Primero / Omega Speedmaster en een Nomos Tangente.
Trouwens grappig dat bij ieders keuze hierboven de OP (nummer 3) een plekje krijgt.
Echt een allemansvriend.
2,3,5. Drie verschillende stijlen, drie dial-kleuren, meest veelzijdig, minst druk, minste ‘Rolex ersatz’ zoals @Oldenbarnevelt terecht aanhaalt.
Die #5 is met veel meer kleding te dragen dan #1 vermoed ik zo.
En hoewel ik zelf de AT erg mooi vind, vind ik die ook minder ‘dressy’ dan de OP; wat een prachtig, ingetogen Rolex is. Geen datum, geen onnodige bling.
Oh, en FYI, ik heb zelf een 3 piece collectie met 1x diver, 1x dress, 1x tool/military.
Veel mensen kiezen wel voor veel overlap Ik zie 2 fliegers, 2 duikers en 2 meer dressy horloges dus het is het logischte om dan ook uit elke categorie 1 te kiezen. Ik zou 1, 4, 6 doen.
Ik hou van “simpelere” horloges, chronografen spreken me minder aan en een echte dresswatch krijgt geen draagtijd.
Die OP is echt geweldig inderdaad, zou zoals anderen aangeven een goede kandidaat voor een 1 piece collectie kunnen zijn.
Man! Ik wou dat ik me zo kon inhouden!
Want er is zoooooooveel moois! Nieuw en duur, nieuw en betaalbaar, vibtage en duur, vintage en betaalbaar!
En dan al die verhalen die achter vintage horloges zitten… arghhhhhh
En voor het het weer zit je weer boven de 50 en dan toch maar weer cureren en verkopen…
1,2,3 meest divers denk ik. Ik vind de pelagos een lelijk groot ding dus oris > pelagos vwb duikers…
De zwarte sinn is een leuke beater en weer heel anders dan 2 en 3.
3 is het mooiste horloge vd 6 vind ik. Ik vind de AT de 2e mooiste van deze 6, maar weer te veel overlap met de OP qua soort horloge.
Citaat
BobT6u
3-4-6
witte, zwarte en blauwe wijzerplaat. Van alles wat!
100% mee eens. Fijne klokjes ook. Succes met vinden van een Skyfall tegen niet giga prijzen. Gemaakt van Unicornblood tegenwoordig. Al is de nieuwe Aqua Terra ook ‘gewoon’ in 38mm