Ik kon hier geen topic over vinden, dus dan maar op deze manier.
Sinds een paar weken in het bezit van een mooie nieuwe Seiko SPB231J1 en daarbij een stalen band gekocht, maar zoals jullie misschien wel herkennen toch stiekem met een schuin oog al naar een ander horloge aan het zoeken.
Nu merk ik dat ik de 11mm dikte van de sharp edged al redelijk dik vind om mijn pols, maar dat beperkt de keus voor een nieuw horloge wel merk ik. Hiervoor droeg ik met veel plezier een Presage.
Wat is jullie ideale draag dikte? Of verschilt het per merk hoe het aanvoelt?
Onder 11mm beperkt de keuze best wel, als het gaat om moderne automaten. Ik hou van duikers. Heb een paar vintage quartz duikertjes die daar makkelijk onder blijven. Maar ik ben ook niet bang voor iets dikker.
Ligt inderdaad aan de verhouding met de diameter. Dat gaf voor mijn Aqua Terra de doorslag om voor de 41mm te gaan. Ik vond de 38mm aan de relatief dikke kant.
Ik kijk niet kritisch naar dikte. Wel naar grootte, pasvorm, hoe het horloge op de pols ligt. Is niet in afmetingen samen te vatten. Gewoon dragen en voelen.
Ja, er zit mechaniek in. Er moet een rotor in voor het opwinden. En meestal een glazen achterkant, die een quartz meestal niet heeft. Alles bij elkaar kost dat een paar mm dikte.