Perfecte draagdikte

Heerlijk zo’n flinke klomp staal op je pols :muscle:t2:

9 likes

:grimacing:

Als beginner dacht ik: 14,5mm is maar 1,5mm meer dan een dan 13mm. Voel je nauwelijks.

Tot je anders gewend raakt…

1 like

11 mm is al aardig dun in deze prijs categorie.

Is maar net wat je wil. Ik wilde een dun en kleiner horloge erbij.
Ik draag nu al een poosje een Casio Ana Digi en die is ook vrij dun en dat bevalt me prima.

Oeff, echt te dik hoor :laughing:

1 like

Zolang ik mijn horloge niet af hoef te doen om een vest of trui uit te doen vind ik het best :joy::+1:
( Avenger Seawolf 18,6 meen ik, met scherpe ruiters)

Gewoon passen en kijken is zo per model verschillend, echt zwaar vind ik niet fijn of anders gezegd daar moet ik altijd even aan wennen.

Te weinig gewicht vind ik ook niet fijn , titanium Grand Seiko snowflake … helaas

Dus streep nog niks af … zonde als je veel moois mis loopt :wink:

1 like

Staat hoog op mijn lijstje haha

1 like

Hééérlijk :grin:

3 likes

2 millimeter

Ik moet nog een beetje sparen. Ik vind in de tussentijd 10-12 mm ook ok, en duikers mogen wel wat dikker.

4 likes

Ja die kennen we allemaal Noel. :partying_face:

5 likes

Team Authentic fit! :+1:

2 likes

:joy::ok_hand:t4:

1 like

Dat is een ander onderwerp :wink:

1 like

Zeker niet te dik, ook met stalen kast te vinden, vintage maar wel een echte Seiko

Zeker zo dun als de Seiko

Een Citizen Diamond Flake

Uit tijden die we al lang achter ons gelaten hebben.

6 likes

Ik wilde een grap over 15cm omtrek maken. Toch maar niet.

Het hangt van het type horloge af, de maat, de verdeling van het gewicht, en van het ontwerp van de middenkast, de caseback en hoe hoog het glas is.

1 like

Begin er dan ook niet over. :grimacing:

2 likes

Ligt er ook aan hoe groot of dik/plat je pols is.
Deze is 44m met 17mm dikte en in mijn geval is de verhouding prima op m’n 23cm pols.

3 likes

Helaas.

Waarbij… Je kunt nog steeds een nieuwe Credor Goldfeather kopen in exact die maten.

1 like

Tot nog toe in the praktijk leg ik de grens liefst rond de 12mm. De vorm van de side case maakt veel uit en ook de proportie, en uiteindelijk zelfs het gewicht. Groter moet op de een of anderen manier toch draagbaar blijven. Vanaf rond de 12mm vind ik de dikte op zichzelf steeds duidelijker aanwezig tijdens de dracht, terwijl daaronder ik doorgaans geen concrete klachten heb.

Hangt voor mij helemaal af hoe het ‘smoelt’, wat ik ga doen en of hoe ik mij voel.

Het ene horloge vraagt een beetje om omvang, straalt robuustheid en kracht uit. De ander vraagt om afwerking, straalt klasse en afwerking uit.

Afhankelijk van mijn smaak, humeur of kleding kies ik daar het gepaste horloge bij.

6 likes