📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Met apps kan je inderdaad heel goed afwerken :smiley:

1 like

Ijs dat na het schoonmaken uit de koelkast kwam

23 likes

Tissot PRS516 - RubberTissot PRS516 - Rubber 2

Citizen NH8350Seiko Presage SARX015 Cognac

19 likes

Doet mij aan dit filmpje denken.

1 like

Ik maakte vroeger in een fototentje mooie macro foto’s van details van horloges. Mooi maar op een gegeven moment wilde ik meer. Het horloge in context dus een net horloge in een deftige setting en een tool watch in een setting die daarbij past. Dat levert nogal wat leuke uitdagingen op. Meestal begin ik met mijn fototent en gedeeltelijk bestaand licht. Setting bepalen, attributen erbij ed. Soms ben ik een middag bezig geweest maar valt het toch tegen en gooi ik bijna alles weer weg, soms dan kan ik bijna niet kiezen omdat het één nog mooier is dan het andere.
Setting:

Leverde dit op:

Resultaat:

Gewoon omdat ik het mooi vind:

![image|690x460]
(upload://vUxTsDlJeXs3Y4aOEV02denpza0.jpeg)

Overigens fotografeer ik tegenwoordig met een Fuji systeemcamera en 80mm macro lens. En ik doe veel aan post processing.

59 likes

Canon 7D mkii, de natuur als achtergrond, beschikbaar omgevingslicht, en: de settings die nodig zijn :wink:

1 like

Mooie foto’s hoor, niks meer aan doen! :+1:

2 likes

Meer van dit aub. Dit inspireert! En het is leuk om een keer achter de camera te kijken ipv door de camera. :+1:

3 likes

Echt waar? Toch die koelkast maar niet meer laten ontdooien :joy:

1 like

Hele mooie foto’s! Bedankt voor het delen :slight_smile:

1 like

Helemaal met je eens! Geeft inspiratie en is leuk om te zien :smiley:

Ziet dr heel netjes uit! :grinning:

2 likes

Een Fuji x100f. What Hoya voorzet macro-lensjes en een gorrillapod statiefje.

Verder het weer, wat licht en gewoon gezond verstand wat dan weer bestaat uit wat basisfotografiekennis en vooral kennis van wat de camera kan. En met een X100F kan veul… :+1:

Ik ben over het algemeen van handmatige ISO, handmatig diafragma en belichting. Sluitertijd laat ik de camera uitzoeken.

Of een Motorola G5plus voor onderweg.

9 likes

Camera cart heb ik wel maar dat is allemaal onbewerkt materiaal.
En ik heb geen zin om alle photoshop weer overnieuw te doen.
Vind het niet zo’n ramp, gewoon weer nieuwe plaatjes schieten :grin::+1:

1 like

Hier heb er een.
Staat gewoon op deze HF site.

Luch einzeiger nato 667x500

Dat pitje tussen de 5 en 6 zit helaas in de wijzerplaat.
Het was zeker maandagochtend in Minsk :grin:

5 likes

Dat snap ik! Gaat stiekem toch best wat tijd in zitten. Zelf ben ik wel fan van apps, bewerk het altijd lichtjes met m’n telefoon :slight_smile:

1 like

Ik vind het ook erg leuk om (te proberen) mooie foto’s van mijn horloges te maken. En ben altijd erg jaloers als ik de foto’s van @malus65 of @Rolopalooza zie.

Zelf gebruik ik voor mijn foto’s:

  • Sony A6000
  • Standaard 16-50mm lens
  • Tussenring(en) als goedkope macro oplossing
  • Statief
  • Belichting meestal zonlicht met evt. reflectie scherm


Of:

  • Google Pixel 2 XL
  • Evt in combinatie met Black Eye Pro Tele/Macro lens


11 likes

Mooie foto’s! :slight_smile:

1 like

Niks mis mee hoor!

2 likes

De meeste horloge foto’s maak ik met m’n iPhone, maar als ik een speciaal effect wil, gebruik ik m’n 50mm. Canon portretlens met een lichtsterkte van 1.4. Met deze Canon lens kun je de achtergronden prachtig vervagen.

Canon 50mm 1.4, met daglicht gemaakt:

iPhone, met kunstlicht gemaakt:

Zoals je begrijpt, ben ik ook niet ontevreden over de fotokwaliteit van m’n iPhone😃

9 likes