📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Ik heb letterlijk duizenden horlogefoto’s in mijn Foto’s app staan.
Over het algemeen hou ik het KISS (Keep it stupid simpel). Of ja, eigenlijk ben ik heel lui en heb ik geen zin om allerlei toeters en bellen uit te halen.

Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van allerlei attributen, een horloge hoort thuis in z’n functionele omgeving (namelijk de pols). Mijn meeste foto’s zijn dan ook wrist shots.

De paar keer dat ik een attribuut op de foto zet is het meestal om mijn “mood” of bezigheid van dat moment uit te beelden.

Qua set-up & camera gebruik ik van alles (van iPhone tot full frame). Af en toe een statief en vrijwel altijd natuurlijk licht.


25 likes

Heel erg mooi! Die Oris laat zich wel goed vastleggen zeg :sunglasses:

1 like

Prachtig!! :clap::clap:

Canon EOS 6D met 28mm f/1.8 lens en (voor macro opnamen) 12mm tussenring.
Ik heb ook een statief, tentje en fotolampen, maar meestal neem ik niet de moeite om die te pakken.
Steun dus meestal op m’n armen; door de korte brandpuntsafstand gaat dat redelijk.




Ben meestal niet heel tevreden over m’n foto’s, zeker niet als ik foto’s van de toppers hier op het forum zie. Maar ik steek toch liever tijd in het opknappen van horloges dan in het fotograferen ervan dus ik gun mezelf meestal geen tijd om de perfecte foto te maken. :sweat_smile:

7 likes

By the way;
Ik blijf me irriteren aan de hardcore compressie van de forum software.
Al die mooie foto’s van de leden hier kom niet goed tot hun recht met al die compressie.

5 likes

Mooie plaatjes Hans!

2 likes

Mooie foto’s. Heel cool die DSOTM met die sterren achtergrond! Zie dat je ook een liefhebber bent van peated whisky :ok_hand:

3 likes

Thanks!

En klopt, ik drink graag whiskey. Van Speyside tot Isle, ik vind (bijna) alles wel lekker.

2 likes

Al heb ik een spotgoedkope telefoon .
Als het licht perfect is en het te fotograferen object niet beweegt dan kan je er gewoon zeer netjes mee schieten

De Breitling op de Breitling catalogus onder het velux raam.

Moraal van het verhaal, met een beetje moeite lukt een leuke online foto iedereen.

6 likes

Helemaal mee eens :slight_smile:

2 likes

Altijd met mijn Xiaomi telefoon, zijn ze perfect?? Ik denk het niet, maar vind het goed genoeg.

Deze ML zonder filter onder TL licht

Deze Bulova bij daglicht met filter

Deze Zodiac zonder filter in de schemering/avondlicht

9 likes

Eens, maar anderzijds ook niet vreemd. Zowel voor hosting kosten als site performance :wink:

1 like

Toffe Zodiac zeg! :smiley:

Tips zijn altijd welkom!

Volgens mij focust die meer op de weerspiegeling van de sluiting? De focus ligt wel meer naar links dan rechts in de foto.

Alleen worden de shots er niet beter op als je op dun ijs een lichaams temperatuur stalen horlogeband legt met een hondje die weer denkt daar gaat die weer… :grin:
Het was niet diep, maar toch :crossed_fingers:

5 likes

Ik voel een foto workshop opkomen. Ik ken nog wel een goeie professional :roll_eyes:

4 likes

Dat zou super tof zijn! Alleen dan wel speciaal voor horloges graag! Ik zou mij daar graag voor aanmelden.

2 likes

3 likes

Netjes, leuke settings ook. Probeer ook eens te experimenteren met zwart en witte papier stroken. Je kan daarmee glas en schaduw “tekenen” op je onderwerp.

2 likes

Goed idee! Wurm mijn camera eigenlijk altijd door een stuk zwart gespoten karton om vervelende reflecties te voorkomen (zoals dat je er zelf op staat :wink: )

Foto van mijn thuis studio :laughing:

15 likes