📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Vind die laatste foto trouwens erg gaaf! :clap:

1 like

Mooie foto’s!

2 likes

Sinds kort in bezit van een Canon EOS maar daar zit een heel boekwerk bij dus ik moet nog veel leren .
tot nu toe alleen maar foto’s met mijn mobiel gemaakt voor hier op het forum.
IMG_20190622_231200

IMG_20190622_231200

5 likes

Ik fotografeer semi-professioneel. Maar voor bijgaande kiekjes heb ik een oude iPhone 6s en een Motorola one vision gebruikt.
De smartphone-fotografie wordt steeds beter en de met name de relatief voordelige Motorola is voor afdrukken tot A4 plus uitstekend te gebruiken, zelfs bij matig licht.
Laat ik mijn zware apparatuur vaak thuis, tenzij ik een serieuze modelrapportage maak of met fotovrienden op locatie ga.

images!(upload://7VKLdYNkWL3ZIykN13p2lvYMwIL.jpeg)imageimage

8 likes

Die Oris laat zich wel goed vastleggen! :wink:

2 likes

Dank! Zoek jou zo ook even op.

Die laatste is het nieuwste experiment, lichtdoos, een kaart van Brabant, passer en potlood erin knallen en schieten :+1:

Ik baal soms wel van de mindere fotokwaliteit van m’n OnePlus ten opzichte van de andere smartphones maar wie weet komt er ergens aankomend jaar een iphone 11 :sweat_smile:

1 like

Dankjewel!

1 like

Mooi topic met voldoende inspiratie, weldra ook maar eens aan de slag gaan :sunglasses:

1 like

Ik ben met je eens dat smartphonecamera’s steeds beter worden, maar als je een beetje inzoomt vallen die dingen wel zo genadeloos door de mand; dit soort blubber zul je met een spiegelreflex of systeemcamera niet tegenkomen: :thinking:

6106ac1ccbee7ea77d894a966913b2dc039a7f83

3 likes

Geleende iphone se op een zwart fluffie kleedje

5 likes

Zoom jij dan op alle foto’s in die je ziet? Volgens mij gaat het om de foto anzich en in welke setting en belichting die is gemaakt dan wel natuurlijk dan wel bewerkt. De meeste professionele foto’s worden geretoucheerd totdat deze er perfect uit zien. Begrijp me niet verkeerd, met een hasseblad van 40mp en een statief maak je inderdaad betere kwaliteit foto’s, maar of de compositie dan ook mooi is betwijfel ik wel eens.

2 likes

Graag gedaan!

Ach, met de meeste telefoons kan je tegenwoordig heel fraai schieten, het hoeft niet per se een iPhone X te zijn :slight_smile:.

“Bewerkingsapps” op je telefoon kunnen ook al veel doen. Binnen een paar minuten kan je bijvoorbeeld eenvoudig stofdeeltjes verwijderen :sunglasses:.

1 like

Er staan inmiddels veel leuke posts tussen inderdaad :slight_smile:.

Vooral de eenvoudige trucjes die je toe kan passen om de foto er spectaculairder uit te laten zien (denk aan de blurry lampjes op de achtergrond of de truc met Spa rood) vind ik gaaf :slight_smile:

1 like

Bij horloges heb ik wel altijd de neiging om in te zoomen. :blush:
Maar compositie en belichting heeft inderdaad niets te maken met welke camera je gebruikt, dat komt aan op de creativiteit van de fotograaf.

3 likes

Heerlijke Timex!

1 like

Met compositie maak je de foto aantrekkelijk, met de juiste tools kan je dit meer benadrukken :slight_smile:

1 like

Thnx!

1 like

Ik bewerk alles na in Light Room, de setting moet goed zijn, want ik ga niet Photoshoppen om dingen toe te voegen die er niet waren. Maar voor de rest vind ik het leuk om opnames te corrigeren tot ze voldoen aan dat wat ik voor ogen heb.

4 likes

Inderdaad, deed nu vooral autofotografie, maar misschien het geweer eens van schouder wisselen :sunglasses:

2 likes

Vind knap dat jullie het geduld en de tijd hebben om met Photoshop aan de gang te gaan…

En een koekenpan maken leuke effecten idd

Ga het ook eens met een mooi biertje doen.
Alles kan, gewoon proberen.

7 likes