📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Ik gebruik gewoon een iPhone X. Binnenkort upgraden naar de iPhone 11 Pro. Maar de X maakt ook al prachtige foto’s al zeg ik het zelf…

Hierbij een kleine greep uit de creaties met de iPhone X

6 likes

Gaaf effect!

2 likes

Dit bedoelde ik inderdaad! Mooi gedaan :clap:.

Bewerken doe ik ook niet via de laptop eerlijk gezegd. Met apps op de telefoon kan het veel sneller :slight_smile:

1 like

Helemaal mee eens maar ik word toch wel een beetje jaloers als ik foto’s van mensen zoals @malus65 langs zie komen. Dat geeft me wel echt de drang om het naar een hoger niveau te willen brengen. :sweat_smile:

2 likes

Ik hou er zelf ook wel van als je iets van lichtval vast doet leggen. Op bezel of indicaties
Laat zien dat er glas inzit dmv wat weerkaatsing .




12 likes

Als je telefoon aan vervanging toe is en je hebt het budget, dan is een nieuwe iPhone zeker een mooie ‘opstapper’ :slight_smile:

Mee eens! Gebruik je ook een externe lichtbron (bijvoorbeeld een diffuser) of vooral natuurlijk licht?

Meestal natuurlijk licht… wel een polarisatie filter die je kan verstellen. Dat maakt t al een stuk gemakkelijker . Absoluut een aanrader, je tovert zo het glaasje weg of pakt net ff beetje schittering.
Is een geniaal hulpmiddeltje , ook voor buiten fotografie van vakantie en/of gezin. Je kan zoveel meer mooie details pakken zonder enige moeite.

Ik ben echt iemand die graag gebruik maakt met wat voorhanden is… dus geen tentje of lampen.
Pak spulletjes die om mee heen liggen, kies lichtinval dat aanwezig is en dwarrel met de camera zo om het voorwerp heen tot ik zie wat ik mooi vind en klik. Sjouw de spulletjes en horloge van het ene punt naar het andere punt om dan net dat licht te vangen waarvan ik dacht dat het wat moois kon brengen.
Echt je lacht je een ongeluk met mij.

Voor horloge foto’s verlaat ik dus zelden mijn thuis kantoortje .

Foto tent moet ik toch eens aanschaffen, kan ik wel wat mee.

2 likes

Leuk dat je zo’n filter benoemd, die van mij (ook van Aliexpress :wink:) zit nog in de verpakking. Tegelijk besteld met de macrolens.

Je schiet je horloges dus altijd met de polarisatiefilter erop? :slight_smile:

Altijd.

Weet niet of de Ali filter ook de mogelijkheid heeft om traploos “open en dicht” te draaien? Dat maakt het echt handig want je kan continu het effect versterken of verzwakken.

Dat klinkt handig inderdaad!

Dit is 'm, denk niet dat hij dat heeft :wink:

Met een lensbaby kan je ook erg verrassende foto’s maken. Je kan daarmee leuk met je focus punt klooien en krijgt soms de gaafste foto’s.

2 likes

Gaaf! Even op moeten zoeken, nog nooit van gehoord :slight_smile:

Heb je hier zelf al foto’s mee gemaakt?

Jawel, je hebt ze al voor weinig, en is echt leuk om mee te spelen… als je voorbeelden wilt zien moet je even wachten, want dan moet ik diep graven in mn flickr account.

1 like

Top, ik wacht geduldig af :wink:

1 like

Idem hier ook steeds met de one plus 6. Doet de job, soms verbaast het me en soms trekt het op niets :laughing:




Wel vaak gebruik ik snapseed voor wat bij te werken.
Iemand nog een mooi gratis programma hiervoor?
De besten foto’s belanden ook op IG :grin:

6 likes

Lightroom is ook een goeie, deels gratis en wat premium functies achter de paywall :v:

1 like

Mooie foto’s zeg! Je hebt er een volger bij :slight_smile:.

Zelf gebruik ik de volgende apps:

  • Retouch (heet tegenwoordig “TouchRetouch” zie ik): om stofdeeltjes te verwijderen. Super fijn in gebruik.
  • VSCO: voor een klein filtertje en balansen aan te passen.
  • Héél soms Snapseed, maar dat is maar bij enkele foto’s gebruikt.
1 like

Thx :blush:
Ik blijf steeds terugkeren naar die snapseed, doet steeds wat die moet doen. Andere programma’s werken me precies tegen :laughing:

1 like

Pixelmator voor IOS?

1 like