📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Op de iPhone gebruik ik vooral Instaflash Pro maar die is niet gratis. Soms ook SnapSeed.

1 like

hier ff een voorbeeld.
Foto is vanaf statief gemaakt, zelfde sluitertijd en vast diafragma.
Ik heb een plekje genomen waar echt mega reflectie ontstaat om het verschil goed te kunnen laten zien.

fliter op minimaal

filter op maximaal

14 likes

Groot verschil, heb je dat ik voor op de smartphone?

1 like

geen idee. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Hou ik ook wel van. Deze recente foto doet het erg goed op mijn insta. Vooral door de reflectie, vermoed ik.

Insta: @watcher40

9 likes

de rest van de foto is ook super natuurlijk, maar dat stukje geeft wel net ff dat extra!

Mooie fotos op jou insta, @hands_on34 is je meteen gaan volgen

2 likes

Dito! :ok_hand:

1 like

Hier ook een nieuwe volger erbij. Mooi horloge en mooiere foto’s!

3 likes

Welke apps?

1 like

Dank je! En terug :smile:

2 likes

Wow! Echt super duidelijk zo! :slight_smile:

1 like

Mooie zeg! Je hebt er een volger bij :slight_smile:

1 like

En ik jou nu ook! :slight_smile:

1 like

:slight_smile:

Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, want ben hier even snel doorheen gegaan… Maar heeft er iemand ervaring met een lensclip, die je, in mijn geval op een iPhone zet, en dan foto’s maakt? Worden deze foto’s een stuk mooier of valt het wel mee?

1 like

Dat valt tegen, in die zin dat je zeker geen wonderen moet verwachten. Een collega heeft zo’n ding gekocht en ten eerste valt het nog niet mee om hem precies goed te positioneren, maar vooral vergroot het lensje wat je zelf ook ziet. Hij vergroot dus ook alle lensfouten en vertekening mee.

2 likes

Zo’n clip heb ik voor mijn oude iPhone 6 gekocht (https://www.olloclip.com/).

Ik had specifiek de macrolensset gekocht. Je kan er leuke foto’s mee maken, maar helaas niet meer bruikbaar wanneer je vernieuwt van iPhone. Veel te weinig gebruikt voor het geld (heeft me volgens mij €80,- - €85,- gekost). Bij Aliexpress kan je op het gebied van prijs/kwaliteit beter slagen verwacht ik :slight_smile:.

Dit is een foto die ik met zo’n clipje heb gemaakt, ruim 2 jaar terug.

6 likes

Die collega had een tele opzetstuk. Ik vond het niet denderend maar wellicht dat macro beter werkt.

1 like

Voor een paar euro lijkt het me prima, maar niet als je er bijna €100,- voor betaalt :slight_smile:

1 like

Voor de OnePlus 6 moet je even Googlen op Gcam, is een port van Google Camera en die maakt véél betere foto’s dan de standaard OnePlus camera app.

Zelf recentelijk overgestapt van de OnePlus 6 naar de Google Pixel 3a, die qua specs beduidend minder is maar man man man (R. Geus, 2019) wat maakt dat ding mooie foto’s!

Voorbeeld foto’s:

5 likes