📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Ik kan tot 32mb in RAW fotograferen en dan heb ik tot A2 een enorme detaillering.
Voor het delen van foto’s het forum is dat gewoon met de huidige smartphones totaal overbodig.

Dus ja, je hebt gelijk dat je met full frame opnamen een volwaardiger opname maakt, maar dat heeft te maken wat er mee moet gebeuren…

1 like

Dat klopt, als ik even een wristshot maak voor het “wat dragen wij vandaag” topic pak ik ook gewoon even m’n smartphone.
Binnenshuis vind ik het resultaat overigens meestal tegenvallen. Buiten gaat het stukken beter.

2 likes

Er komt echt heel veel moois voorbij!
Voor de foto’s voor wat dragen wij vandaag 95% vd tijd mijn telefoon. Regelmatig probeer ik wel wat leuks met de compositie te doen. 90% vd tijd is het licht binnen en in de avond de grootste beperking.

Soms even de tijd om er wat mooiers van te maken. Wel experimenten met tentje, flitser en statief gedaan, maar nog weinig bedreven hierin. Meestal uit de hand met de Canon 500D + 17/50 lens of de 100mm macro. Geeft altijd wel veel voldoening. Ik heb geen postprocessing programma, maar schuif wel aan wat knopjes in “voorvertoning” op de macbook. Ik hou mijn foto’s meestal clean met alleen het horloge, maar ik moet toegeven dat de composities met al die attributen erbij wel veel toevoegen.

Met de telefoon:

Macro / Detail

Reguliere lens

11 likes

netjes toch, ik vind foto 3 echt heerlijk! wauw

2 likes

Die Marvin en Polerouter zijn goed vastgelegd zeg! :clap::slight_smile:

1 like

Heb nog een budget tip om vervelende reflecties tegen te gaan: een stuk karton matzwart spuiten, een gat in het midden maken en daar kan de lens mooi doorheen.

Resultaat: je ziet jezelf niet in de reflectie :wink:

6 likes

Je bent genomineerd voor de gouden fotografie-ring. Tip vd dag :ok_hand:

4 likes

Mooi compliment! Thanks @Fritzer :grinning:

1 like

Tip top, oh wacht, Top tip👍🏻

2 likes

Haha, mooie @malus65! :wink:

Zo ziet het er uit :slight_smile: :point_down:

Gewoon een stuk van een Zalando doos :grin:

2 likes

Ik ben te lui om met belichting of polaroidfilters te werken.
Gebruik momenteel nog steeds een wat oudere Olympus E-M1 met daarop een cheapo Panasonic 20mm 2.8 macro-lens ( kost pak en beet 200,- nieuw ).

Nabewerking doe ik in Lightroom CC , photoshop raak ik niet meer aan.
Ik probeer wat creatief gebruik te maken van dingen die ik in de omgeving aantref. Dan kan een diffuus doucheraam zijn, of wat kinderspeelgoed.

Hebben jullie even?


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Zomaar een greep uit de voorraad fotos :slight_smile:
Maar goed, een hoop zijn er foto-technisch helemaal niet perfect. Ik denk dat ik mij meer bezig zou houden met belichting en vooral polarisatiefilters en trukjes dat het nog een stuk beter en strakker kan.

27 likes

Wow! Wat een heerlijke shots zeg! Petje af :hushed::clap:

Hoe heb je de shots gemaakt met het water?

Heb je ook Instagram? Volg je ook graag daar :wink:

1 like

Nee heb geen instagram voor mijn foto’s.
Zijn zoveel pagina’s met zoveel mooiere fotos ( heb ik al gezien ) dat die van mij niks toevoegen :wink:

Anyway, met dat water? Veel aanklooien. De YM hangt op een visnetjes voor de waterfilteruitgang te balanceren. Die is er vaak vanaf gevallen voordat ik een juiste foto kon maken. Idem met de Daytona. Die heb ik gewoon heel vaak uit mijn hangen laten vallen in het water totdat ik het juiste plaatje had.

2 likes

Wat een fenomenale foto’s! Echt ongekend mooi! :heart_eyes::+1:
En wat heb je schitterende horloges in je collectie!

2 likes

Daar ben ik het niet helemaal mee eens :wink: . Persoonlijk volg ik liever liefhebbers (van het forum) die hun eigen foto’s maken dan van die accounts die de standaard Rolex foto’s posten (vaak niet eens eigen content).

Heb je de Daytona in een bak met water gezet en daaronder een lichtbron geplaatst? :slight_smile:

1 like

Gehad!
Heb niks meer op 1 na :upside_down_face:

6 likes

Prachtige foto’s. De YM en de 16233 Pyramid voel ik wel.

2 likes

Iemand een idee welke settings ik het beste kan gebruike bij deze opstelling?


Ben al een beetje aan het klieren maar kan niet de juiste instellingen krijgen :frowning:

2 likes

Ik heb sowieso niet zulke goede ervaringen met horloges fotograferen in een tentje; alles wordt wit. :thinking:

2 likes