Als ik het goed zeg, 18,5 cm (de omtrek is 16 cm maar ik lees net dat ik daarbij kennelijk 2,5 cm moet optellen.)
Dank je wel. Ik dacht alleen dat een inhouse uurwerk beter was, maar ik zou dat zelf als beginner toch niet merken, denk ik…
Wat dat kopen op Schiphol betreft, moet je dan bij terugkomst geen invoerrechten en btw betalen?
Hier hetzelfde, heel tof maar viel wat groot op mijn 17cm pols. Kon net zeg maar zonder dat de lugs overhingen.
Citaat Hier hetzelfde, heel tof maar viel wat groot op mijn 17cm pols. Kon net zeg maar zonder dat de lugs overhingen.
Wellicht een idee om te kijken naar Pilot XX dan als je toch aan het zoeken bent. Die is er ook in het blauw en de L2L is volgens 2MM korter dan de XVIII
Lijkt me verstanding om (als dat kan) beide eens te passen bij een juwelier om te vergelijken
Die XX wil ik volgende week op Schiphol eens passen. Kijken wat het scheelt.
Ik heb er al jaren eentje.
(is een hangertje hoor haha! dont panic!)
En, IWC altijd pre-owned
Je kunt, vooral bij een AD, altijd proberen om af te dingen.
Maar wat moet je dan zeggen? 'Ik koop em, met aftrek van de afschrijving?
Nee natuurlijk niet.
Nondedju een goed plan. Kende dat model niet maar dat is wel een mooier maatje inderdaad.
Ja?
Ikzelf ga voor de koop altijd op onderzoek uit en probeer een verhaal te maken. Bij mijn laatste Seiko Astron bijvoorbeeld : als ik hem in Japan bestel is ie 25% goedkoper etc. Zo’n verhaal is net zo goed om mezelf te overtuigen als de AD. Scheelt tovh 10%. Als het echt serieus wordt, neem ik mijn vrouw mee. Die komt uit India en haalt ze schaamteloos het bloed onder de nagels vandaan Aan de andere kant, de verkoper moet er ook wat aan verdienen natuurlijk.
Ik was eens aan het stuntvliegen met een instructeur. Ik zeg 'Wat moeten ze hier op de grond van denken?! Toen zei die instructeur 'Met de grond hebben we niks te maken!!
Bevestiging van wat jij zegt van de website van de belastingdienst. Graag gedaan.
Die heb ik niet nodig ik weet dat ik het juist heb. Maar toch bedankt.
Ik zou zonder twijfel voor de Mark XVIII gaan.
De mark XX vind ik persoonlijk geen vooruitgang en ook het blauw van de wijzerplaat is niet meer wat het geweest is.
Met een beetje geluk vind je nog een nieuwe XVIII.
De blauwe Mark XX is trouwens ook geen “le petit prince” meer gezien de afbeelding op de caseback er niet meer is.
Ik zat het net te denken. Eensch. J is net uit die ellende gekomen met een kaarsrecht gebit, maar het heeft serieuze knaken gekost.
Kijk naar prijs + onderhoudsgeschiedenis + leeftijd. Het prijsverschil moet natuurlijk groot genoeg zijn om een eventuele beurt op te vangen als het horloge al 5-10 jaar loopt zonder onderhoud.
Anders ben je beter met nieuw. Ik heb geen flauw benul hoeveel IWC afschrijft, maar het zal niet niks zijn. Oh… En koop de verkoper.