Ik zat het net te denken. Eensch. J is net uit die ellende gekomen met een kaarsrecht gebit, maar het heeft serieuze knaken gekost.
Kijk naar prijs + onderhoudsgeschiedenis + leeftijd. Het prijsverschil moet natuurlijk groot genoeg zijn om een eventuele beurt op te vangen als het horloge al 5-10 jaar loopt zonder onderhoud.
Anders ben je beter met nieuw. Ik heb geen flauw benul hoeveel IWC afschrijft, maar het zal niet niks zijn. Oh… En koop de verkoper.
Overigens vind ik de Mark XIV beter dan de moderne, omdat die nog met RAF style wijzers te vinden is, in plaats van de Duitse Flieger style wijzers op de Mark XVIII en voorwaarts.
Aangezien de petit prince oorspronkelijk als Mark … horloge leefde, vind ik dat hij 36 of 38mm moet zijn en met de Britse wijzers, anders had je ook een Big Pilot (de RLM / Duitse lijn van IWC) kunnen kopen.
Ik heb deze Mark VIII Petit Prince vorige maand via HF gekocht en hij bevalt prima. Lug to lug is fors maar hij draagt erg prettig op mijn platte pols (17.5 mm).
Bij een AD kon ik korting krijgen op een MarkVIII met een zwarte dial maar die had wel al behoorlijk wat krasjes van het passen. Het horloge dat ik via HF heb gekocht zag er beter uit en ik was een stuk goedkoper uit. Ook nog eens meer dan 5 jaar garantie dus een prima koop lijkt me.
Prachtig horloge de Petit Prince…Ik reageer puur vanuit gevoel: als het om een memorabel horloge gaat, dan zou ik voor de volle experience gaan en het horloge bij de IWC boutique in Rotterdam passen op leren fauteuils onder het genot van een drankje passen en als het mij bevalt kopen…
Ook puur obv gevoel: voor mij persoonlijk is een memorabele gebeurtenis een geboorte, huwelijk, afstuderen, promotie, verhuizen etc …
En zou je dan afdingen? In de ambiance die je beschrijft, detoneert dat misschien een betje.
Snap ik en op zichzelf mee eens, maar een beugel is best een groot ding. Ik vind het positief dat ik het doe en het is een hele investering, niet zozeer qua als als wel omdat ik er twee jaar aan vast zit. Althans, de beugel zit vast aan mij.
Heb je enig idee of die kleur ook ‘officieel’ veranderd is, dus of IWC bewust een kleurwijziging heeft doorgevoerd en of die misschien ook een andere naam heeft?
Afdwingen op prijzen gebeurt imo vooral in het hoger segment en niet met instap-Seiko’s. Ik heb er absoluut geen moeite mee om ook bij dit soort luxe zaken netjes om korting te vragen, zolang het momentum er is en het gesprek niet wordt overheerst door prijzen.
Wat je tweede zin betreft, wat is dan een situatie waarin jij niet wilt beginnen over korting? Is toch altijd fijn om korting te krijgen of zijn er situaties waarin dat voor jou niet prettig voelt?