Petit Prince, maar nieuw of tweedehands?

Gewoon een dagje Rotterdam van maken en gaan passen bij de IWC boutique.

Dan kun je daarna beslissen om nieuw, dan wel pre-owned aan te schaffen.

1 like

De xx is alleen wel beter, die loopt netjes door terwijl de xviii stilstaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zou zo’n mk xii, xv of xvi zoeken :wink:.

Hier dan een onderbouwde mening:

Toch is Tim voor mij daarmee wel een referentie geworden. Omdat hij consistent is in zijn inschatting. Ik heb nu een horloge op het oog waarvan hij geen inschatting geeft. Alleen “for the man with the big forearm”. En dat zorgt er toch voor dat ik eerst wil passen voor ik hem koop. Want als Tim dat zegt

Nee ik bedoel echt instap-Seiko’s. Met de wetenschap dat de marges minder zijn en de dealers het geld van de hoge volumes moeten hebben, kan ik mij niet voorstellen dat mensen daarop afdwingen. Zoals eerder ook aangegeven, als het momentum er is, vaak op het moment dat je vraagt om wat het kost. Naar mijn inschatting moet 5-8% wel mogelijk, soweiso bij showroommodellen

1 like

De marge voor een AD op een Seiko is hoger dan de marge op een IWC.

Die ambiance is ook marketing. Gewoon afdingen, ze respecteren je dan juist meer.

1 like

Verzin een story: Ik heb een mooie aanbieding gezien voor een zo goed als nieuwe, koop liever bij jullie een helemaal nieuwe, maar als het prijsverschil te groot is ga ik toch voor die aanbieding
etc etc. Ga even ergens koffie drinken en denk erover na
 Je l*lt maar wat. 10% krijg je altijd.

1 like

Dat hebben ze nooit eerder gehoord

Maakt niet uit, gaat meer om jezelf kracht te geven. :rofl:

1 like

17.5 mm? Dan heb je wel hele smalle polsen! :grin: :grin:

1 like

Typo
 :sweat_smile:

De mijne zijn 16 cm. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met zo’n IWC van 40 mm.

Die gaat heel groot ogen

1 like

Heb je al verschillende IWC’s gepast? Ik ging een aantal jaar terug ook voor de petit prince, maar ben uiteindelijk toch geĂ«indigd met een Portugieser 7-days.
Als je hem om de pols ziet weet je pas wat je wilt kopen is mijn ervaring.
Als je precies weet wat je wilt kun je ook een aantal dealers bellen met de vraag wat die moet gaan kosten, heb ik met de speedmaster ook gedaan en er werd zonder blikken of blozen zo 10-15% korting gegeven telefonisch.

Succes met de aankoop, mooi traject en vaak de start van een leuke hobby😄

Dat zal minder worden nu er nog maar een paar spelers overblijven als AD voor Omega.

Ik heb zelf polsen van 17.5 cm. Mijn grootste horloge is 37 mm, dat vind ik een mooi maatje voor mijn pols. Belangrijk is natuurlijk ook de L2L maat. Ik wil graag al jarenlang een Rolex Sub kopen (40 mm) maar ik heb hem geprobeerd en kwam tot de conclusie dat het gewoon te groot is voor mijn pols. Voelt niet goed aan de pols. En zo zijn er meer horloges die ik geweldig mooi vind maar gewoon te groot.

Was afgelopen april, dus opzich nog vrij recent.
Bij een nieuwe IWC zijn die kortingspercentages ook goed haalbaar.

Per 31-12-2022 zijn er 12 Omega AD’s afgevallen en wat overblijft zijn 2 particuliere juweliers + SC + Gassan.
Dus op de NL markt is wel wat veranderd sinds een maand.