Petit Prince, maar nieuw of tweedehands?

Geen idee, maar hij is qua stijl wel vergelijkbaar vind ik.

1 like

Zeker, alleen ik weet niet precies wat ik het is, maar ik vind het niet mooi.

De ene Sub is natuurlijk niet de andere. Een 14060 haalt de 39mm amper, en draagt ook zo, terwijl een 114060 draagt als een 42mm, en zelfs groter draagt dan de huidige 124060 Sub41 die zogenaamd groter zou zijn. Meten is weten.

2 likes

Ik heb de 14060 geprobeerd maar vond hem helaas niet prettig dragen. Dus als dat al de kleinste is dan hoef ik verder niet te “meten om te weten”. Ook heb ik trouwens onlangs een Tudor 75090 geprobeerd en die draagt stukken fijner. Maar die heeft weer een datum en dat vind ik niet mooi op een sub. Zo jammer dat Rolex geen 36 mm uitvoering van de sub heeft gemaakt. Waarom trouwens niet? Ze maken zoveel modellen in 36 mm behalve een sub. Zou een mooie unisex duiker kunnen zijn.

Inmiddels ben ik wat verder in mijn omzwervingen. Die Mark XX vind ik te groot. De Pilot’s Watch 36 mm vind ik niet mooi. IK ben er nu achter waardoor dat komt. Het komt door die lichtblauwe cirkel op de wijzerplaat (tussen de cijfers en de minutenstreepjes in).

Wat ik zou willen, is een Mark XV met een blauwe wijzerplaat. Maar volgens mij bestaat die niet. Klopt dat? Ik zou dan een Mark XV met een zwarte wijzerplaat kunnen kopen maar ik heb dat blauw altijd mooier gevonden.

Daarom vraag ik me af wat wijsheid is: een horloge dat ik te groot vind (de Mark XX), kopen, lijkt me een slecht idee. Een horloge te kopen dat ik niet zo moi vind (de Pilot’s Watch 36 mm) lijkt me ook geen goed idee. Een Mark XV met een zwarte wijzerplaat (als er geen blauwe bestaat) lijkt me dan nog het best, omdat ik anders bezig blijf

Mocht iemand weten of er nog een kleinere Mark in de pijplijn zit bij IWC dan hor ik het heel graag.

1 like

PS Wat ik niet mooi vind aan die lichtblauwe cirkel is dat ik vind dat die de wijzerplaat een beetje stijf/tuttig maakt.

(Kun je posts hier eigenlijk redigeren? Die optie zie ik nergens.)