Phoenix.bas

Mijn Ginault Ocean Rover verkocht aan @Phoenix.bas , erg vlotte communicatie en snelle transactie.
Aanrader als koper! :+1:

1 like

Thanks, erg vriendelijk! Wie weet tot in de toekomst :wink:

1 like

Vanochtend heeft @Phoenix.bas een horloge van me overgenomen.
Netjes op tijd, het horloge bekeken en betaald. Helemaal top !!!

1 like

In de afgelopen week een horloge van @Phoenix.bas overgenomen. Hele fijne transactie. Zeer snelle communicatie, directe reactie, heel meelevend. Vanwege afstand verzekerd verzonden. Snel verstuurd, en erggoed en stevig verpakt. Horloge ook conform beschrijving. Ben er erg blij mee. Dank nogmaals Bas voor deze transactie. Kan het iedereen aanbevelen om met Bas een deal te doen!

1 like

Van Bas @Phoenix.bas nam ik een bandje over. Duidelijke communicatie, prima deal. Aanrader wat mij betreft.

1 like

Leuke ruil gedaan met Bas. Alles zoals het hoort, met een leuk extraatje in de doos! Doe graag weer zaken met Bas. :+1:t3:

1 like

Horloge overgenomen van @Phoenix.bas. Snel gereageerd, vlotte communicatie. Hij kwam hem zelf brengen, nog even gezellig gepraat. Helemaal tevreden!

1 like

Vorige week een horloge gekocht van Bas, bij hem thuis afgesproken. Was zeer gezellig, lekkere koffie, leuke huisdieren en een mooie deal. Horloge was exact zoals omschreven zeker een aanrader om zaken mee te doen!

2 likes

Bas heeft een horloge overgenomen van mij en de deal ging smooth. Hij blij, ik blij. Toppertje!

1 like

Mijn Zealande strap verkocht aan Bas. We kwamen er snel uit qua prijs, en het afgesproken bedrag stond binnen no-time op de rekening. Kortom: een aanrader!

Bas, bedankt voor het vertrouwen!

2 likes

@Phoenix.bas heeft mijn prachtige Grand Seiko overgenomen. Prettige, vlotte en gezellige communicatie en de betaling was ook direct geregeld.

Erg leuk dat het horloge bij Bas is terechtgekomen die er ontzettend veel plezier aan beleefd. Zo hoort het op HF. :+1:

3 likes

Afgelopen week de Sinn 556 jubiläum (u kent m wel) overgenomen van @Phoenix.bas, goede communicatie en prettige gast om zaken mee te doen. Om aan te raden.
Tnx Bas, ben er blij mee!

1 like

Vorige week mijn goudkleurige Bulova Super Seville aan Bas verkocht. hem een zeer nette mazzelprijs (550 euro) gegeven omdat ik iets anders had gekocht en bij verkoop de wetenschap had dat hij binnen het forum zou blijven.
Enkele foto’s gestuurd en tot een deal gekomen. Geld was snel overgemaakt door Bas.
Meteen de dag er op het horloge op de post gedaan.

Een dag later kreeg ik van Bas een berichtje dat hij vond dat het horloge niet mooi genoeg was naar zijn maatstaven. Er waren enkele deukjes op de lugs die hij vanuit zijn, door hem zelf benoemde autisme, te storend vond om het horloge te gaan dragen. Zelf was ik van mening dat het horloge er netjes uit zag. Ik heb ook nog nooit eerder het commentaar gekregen dat ik horloges niet adequaat beschreef, getuige mijn referenties hier op HF. Ik wist niet goed hoe deze situatie op te lossen, dus aan Bas gevraagd wat hij zelf voorstelde om deze situatie op te lossen.
Uiteindelijk tot een oplossing gekomen in de vorm van 50 euro terugbetalen op de door Bas betaalde prijs. Zelfs Autisme heeft een prijs.

Voor mij was het daar mee opgelost en ik had dit ook niet in een beoordeling hier neer willen zetten.

echter werd ik net geappt door iemand van HF die middels PB contact had gehad met Bas over de Bulova. Bas had hem de mazzelprijs geboden van 750 euro. Normaal heb ik er absoluut geen problemen mee dat iemand winst maakt op gekochte horloges. Ook al is dit via het HF. Ik kies er zelf voor om een lage prijs te hanteren.
Echter heb ik van deze hele situatie wel een ontzettend vieze smaak gekregen.
tevens werd ik ook gewezen op de marktplaats advertentie waarop mijn beschadigde Bulova voor 900 euro werd aangeboden. Toen sloeg ik helemaal stijl achterover.

Dit alles resulteert voor mij in het feit dat ik nooit meer zaken met Bas zal doen.

Aan @Phoenix.bas rest mij alleen te zeggen: ‘Geniet er van in goede gezondheid jongen!’

48 likes

Dit was mijn reactie na de verkoop van mijn IWC.

Een paar dagen na de persoonlijke overdracht krijg ik van Bas te horen dat het driehoekje op 12 uur scheef staat. Tsjaah wat nu?
Nou, nog helemaal niks, mij was het niet opgevallen en ik zag het nog steeds niet???
Op het horloge zat nog garantie dus als je denkt dat er iets mis mee is ga er dan mee naar een AD en laat me horen wat hij ervan zegt. Verder niks meer van gehoord en de IWC was iets later ook alweer verkocht. Eind goed, al goed!!!

Tot ik het bericht van Willem lees, en ik zou willen van niet, maar ik zie toch wel wat overeenkomsten tussen zijn en mijn verhaal.

16 likes

@willemC goed dat u het volledige verhaal op schrift! Ik heb u meerdere opties aangeboden! Hem terug te kopen voor hetzelfde bedrag, de winst/verlies te delen of deel te retouren. Waarbij ik al aan gaf hem niet meer te gaan dragen. U heeft zelf voor deze optie gekozen. Ik had al aangegeven hem niet meer te gaan dragen… Erg jammer en zet onterecht dit! De mensen op het forum zullen u wel eerder geloven, gezien u langer lid bent en dit nooit heeft meegemaakt. Liefst zou ik de gesprekken volledig openbaar maken. Weet niet of de moderators deze gesprekken kunnen lezen, maar dan zouden zei genoeg weten. Jammer dat eerlijkheid en vertrouwen hier beschaamd wordt een mijn goede naam te grabbel wordt gegooid. Zorg wordt de hobby van ons allen niet leuker…

1 like

Beste Ben, beetje vreemde reactie. Ik was toen net nieuw op HF een wist gewoon niet hoe ik een garantie ding kon oplossen… Daarbij heb ik die uiteindelijk verkocht omdat ik inderdaad niet kon leven met het scheve hoekje net als nu met de grotere schade dan gemeld. Excuses daarvoor :thinking:

Waar het om gaat is dat eventuele verkopers gewaarschuwd mogen worden dat u achteraf kritischer bent dan op het moment van aankoop en dat daar duidelijke afspraken met u over moeten worden gemaakt.

Deze reactie komt voort omdat ik even hetzelfde gevoel had als Willem, namelijk zal ik Bas, omdat hij ontevreden is, compenseren. Ik heb het toen niet gedaan nadat ik verschillende HF leden om raad gevraagd had en zij het ook niet nodig vonden. Toch vond ik het erg vervelend hoe het gelopen was.
Maar wat als ik het wel gedaan had, en jij het horloge met een flinke winst te koop zou zetten? Dan zou ik me net als @willemC een beetje genaaid voelen, vandaar mijn reactie.

29 likes

Frappant, hier eenzelfde soort “actie”. Horloge verkocht, opgehaald, alles prima, 2-3 dagen later dat er iets van een doos en boekje ontbreekt. Bij evt. verkoop drukt dit de prijs, etc. Etc.
Verder zo gelaten, foto’s waren duidelijk en bij het ophalen ook niet over gehoord.

:point_up_2:
Dus dit.

27 likes

Bandjes gekocht van Bas. Aardige gast en prima contact vooraf. Kortom, fijne deal. Dank Bas!

2 likes

Inmiddels al weer 2 weken geleden, maar toch even een heads-up voor Bas. Mooie Corrigia 24mm band van hem overgenomen. Zeer prettige communicatie met Bas en snel en de band werd keurig verzonden. Top!

2 likes