Photoshop (Tues)day. Wat is jullie mooiste photo(shop) van jullie horloge?

fotoshop is toch net als nep-horloges?

Nee, die heb ik al verkocht

Hommage-foto’s

1 like

Tsssss, ben d’r niet echt naar op zoek maar ik vind ze sympathiek.
Heb vermoeden dat de zwaar zijn en als een ‘klots’ aan de pols hangen.
Heel heel lang geleden een om gehad bij de heer Basting(k?), toen de enige importeur van Mido in ik meen Wijk bij Duurstede…
Ik vond hem toen te groot.
Maar we zijn intussen 15 of meer jaar verder, en ik heb hem sindsdien niet meer gezien irl.

Misschien as zaterdag???

Sorry, maar ik kan hier echt niks van maken…

1 like

Ik ook niet (meer)
:no_mouth:
Eigenlijk zou ik er wel een willen.
Misschien dat ik zaterdag op de rikketik een tegen kom en koop.

Nou ja, dat dus eigenlijk. :expressionless:

Ohhh, je bedoeld de Mido? Wellicht dat ze die daar wel hebben liggen… is een prachtig horloge!

1 like

Ik doe 99% van m’n edits in Lightroom. Gebruik Photoshop eigenlijk alleen wanneer ik elementen wil toevoegen zoals het logootje hier.

2 likes

Gr. Marc

1 like

Puur natuur zonder LR

2 likes

Lightroom is wat dat betreft echt een topprogramma. Wanneer je een camera met goede sensor hebt kun je alles verbeteren met LR.

zeker een mooi programma, maar ik verdwaal wel in de mogelijkheden om eerlijk te zijn

schaduwen, contrast, hoogtinten, ik klooi een beetje en dan zie ik wel wat het effect is, er zit niet echt een gestructureerd idee achter in mijn geval

maar aan de hand van mijn fotoleermeester @malus65 zal ik naast fotografie in algemene zin, ook LR op termijn wel onder de knie krijgen denk ik :wink:

1 like

Beste is om foto’s te maken en te laten opslaan als .raw ( of een dergelijke variant daarop ) geen .jpg ofzo. Die ‘raw’ bestanden zijn veel beter te bewerken zonder kwaliteitsverlies. Altijd op de hoogst mogelijk formaat schieten en dan kun je heerlijk knoeien met licht , hooglicht , shaduw ect. Zonder op kwaliteit in te leveren.

Werkt perfect.

vanzelfsprekend :slight_smile:

1 like

Het beste is eigenlijk om het allebei te doen. Voor RAW bestanden ben je afhankelijk van externe ondersteuning voor het ‘ontwikkelen’ ervan, en voor jpeg niet. Zou toch jammer zijn als je in 2050 een hele bak aan RAWs hebt waar je niks meer mee kunt :wink:

als je klaar bent in LR exporteer je ze gewoon lekker als JPEG dus dan is er niks aan de hand :wink:

1 like

Precies. Ik behandel RAWs zo’n beetje als de filmrolletjes van vroeger: in Lightroom ‘ontwikkel’ je ze (tijdens welk proces je in het analoge tijdperk ook allerlei keuzes maakte, alleen waren ze vaak wat minder heftig dan de tegenwoordig populaire edits/filters) en dan ‘druk je ze af’ als jpeg. ‘In het fotoalbum plakken’ wordt dan op FB/HF/instagram posten of zo. En zo is alles anders, maar toch hetzelfde.

Sluit ik me helemaal bij aan.

In feite is RAW je digitale negatief, zoals je zegt, maar voor toekomstbestendige opslag moet je eigenlijk converteren naar .DNG Dit is, voorzover nu bekend, het meest toekomstbestendige beeldformaat. Jpeg is dat zeker niet, hoe algemeen het nu ook is.

1 like

kijk, weer wat geleerd