Photoshop (Tues)day. Wat is jullie mooiste photo(shop) van jullie horloge?

http://www.ekdahl.org/kurs/archiving_photo_images.htm

1 like

Insgelijks.

Gooi hier even weer wat leven in. Voor de giechel m’n Alpinist een ander kleurtje gegeven. Blauw is ook wel leuk!

9 likes

@Ayrin

Knap!
Hoe heb je dit gedaan?
Mag in PS termen.

1 like

Dankje! Gebruik Engelse termen als je dat niet erg vindt. Channel Mixer layer/laag aangemaakt en deze omgekeerd. Vervolgens in diezelfde laag de wijzerplaat van het horloge geselecteerd en verwijderd zodat latere kleur aanpassingen alleen op de wijzerplaat plaatsvinden (en dus achtergrond, m’n hand etc niet verkleuren). Daarna in de Properties/Eigenschappen van de Channel Mixer naar Masks/Maskers (via 1 van de 2 knoppen bovenin dat menu) en dan middels de Color Range knop nauwkeurig de kleuren selecteren die je wilt gaan aanpassen en nog je kleur selectie specificeren. Je kunt vervolgens in de Channel Mixer zelf de hoeveelheden Rood, Groen en Blauw in je afbeelding aanpassen, en daarmee de nadruk leggen op de kleur welke jij fijn vindt. Sorry als ik niet te volgen ben, amateur photoshoppert hier. Ik gebruik overigens Photoshop CS6 voor Mac. Fijne avond!

2 likes

Duidelijk :+1:
Thnx!

Herinner je deze nog ?

Een photoshop-mod

Photoshop filters mag je enigzins erbij gebruiken om een effect op te bouwen, maar het mag nooit het hoofdbestandeel van je shopwerk zijn. En dat zeg ik als vieze photoshopverslaafde.

3 likes

Uit de oude doos:

15 jaar oud, met m’n eerste digitale camera en net gekochte eerste Breitling :stuck_out_tongue:

2 likes

Oeh… aardappelsticks

1 like

Dat heet frites of patat.

Doe mij maar een aardappelsticks dumet :grin:

1 like

Zin in friet nu en de snackcorner is 3 minuten dicht. Thanks Candide.

2 likes

Na 2 jaar maar eens een photoshop erin gooien. een app op mijn telefoon geprobeerd :blush:

2 likes

Gewoon weer verwijderen die app :joy::joy:

4 likes

:joy::joy::joy::joy::camera_flash:Ja hé :grin:

2 likes