Piaget Gouverneur

Beste horlogefanaten,

Ik heb sindskort uit een erfenis een nagelnieuwe Piaget Gouverneur Platina met 9P uurwerk in bezit. De klok zit zelfs nog in verpakking (heb ik voorzichtig opengepulkt om de inhoud te bewonderen). Alle boekjes zijn er, een taxatierapport van de verkoop (waarde 21.000 gulden). Kroko-lederen band, platina kast en gesp. Ik ben al een tijd aan 't speuren op 't web, maar kan geen info vinden over specifiek dit horloge. Voordat ik contact opneem met een juwelier graag bevindingen: iemand bekend met dit horloge? Hoe uniek is het in z’n soort en wat betekent het voor de waarde dat het om een onaangetast exemplaar gaat?

Mijn dank is alvast zeer groot!!!

Zo’n erfenis wil ik ook wel hebben!

Omdat er een 9P uurwerk inzit zal het wel een dress-horloge zijn, en die zijn iets minder in de mode, maar voor mensen die zoeken naar een platina horloge is dat misschien een minder belangrijk criterium. Het lijkt me niet een simpel te verkopen horloge (als dat je bedoeling is) omdat de markt ervoor klein is. Het moet nog steeds (hoe oud is het?) een grote waarde hebben. Bedenk wel dat een taxatierapport (verzekeringswaarde) een ander soort waarde vertegenwoordigd dan de verkoopwaarde.

EDIT: Als je PIAGET GOUVERNEUR in Google typt vind je heel veel hits,
http://www.google.co.uk/images?um=1&hl=en&biw=920&bih=572&tbs=isch%3A1&sa=1&q=piaget+gouverneur&btnG=Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Hier staat er één voor € 4900,- te koop.

wel een ander caliber, maar ook in platina en gelimiteerd. Geeft je een idee over de waarde.

Thanks!

Ben al dagen aan 't Googlen, dat betreffende horloge haalt 't niet bij wat ik heb inderdaad, zodoende!

Plaats eens een foto dan.

Wordt aan gewerkt!!!

ben ook wel razend schieuwnierig geworden.:)o::sunglasses:

Het duurde even, maar hierbij dan eindelijk de foto’s. Foto’s van verpakking etc laat ik even achterwege.

Let me know!

zien ik nu een kloddert vet zitten bij het bandje?
Is het bandje nu zo mooi rondom de kast gemaakt en zie ik vet zitten??

verder is mn kennis te beperkt om iets over het klokje te zeggen!

in elk geval veel draag en kijk plezier!

langejaap Schreef:

zien ik nu een kloddert vet zitten bij het
bandje?
Is het bandje nu zo mooi rondom de kast gemaakt
en zie ik vet zitten??

Ik denk dat het beschadigingen zijn van het bandje. Het lijkt alsof iemand met een keukenmesje aan de gang is geweest om het ‘net te grote’ bandje tussen de lugs te wurmen.
Het lijkt me vreemd voor een merk als Piaget om een horloge zo af te leveren. Maar misschien heb ik het mis, ik hoop het maar! Verder kan ik er ook niets over zeggen.

Hallo Kaatje,

Zie deze link: http://piaget.watchprosite.com/show-forumpost/fi-881/pi-3645306/ti-585301/s--3/. Hier wordt een horloge omschreven dat veel lijkt op dat van jouw.
Het horloge dat op dit forum (Piaget forum) besproken wordt is een gouden uitvoering met doorkijk venster. Wanneer jouw horloge echt is zou het gaan om een speciale uitvoering hiervan. De enige manier om achter de echtheid te komen is door het te laten beoordelen door een kenner. Ik zou niet naar de juwelier om de hoek gaan maar naar bv een juwelier die Piaget verkoopt. Het aanschouwen van het uurwerk zal veel duidelijk maken. Succes!

groet,
Niels

tjvreeken Schreef:

langejaap Schreef:

bandje?
Is het bandje nu zo mooi rondom de kast
gemaakt
en zie ik vet zitten??

Ik denk dat het beschadigingen zijn van het
bandje. Het lijkt alsof iemand met een keukenmesje
aan de gang is geweest om het 'net te grote’
bandje tussen de lugs te wurmen.
Het lijkt me vreemd voor een merk als Piaget om
een horloge zo af te leveren. Maar misschien heb
ik het mis, ik hoop het maar! Verder kan ik er ook
niets over zeggen.

Op foto 4 en 5 meen ik een dotje vet te zien zitten aan de band. In de eerste instantie dacht ik ook: die band is er met een bankschroef ingeperst. Het denken aan vet zou kunnen verklaren dat de band idd te breed is en daarom stroef draaide/boog en dat daarom vet tussen band en lug gedaan is.

Maar wat jij zegt:piaget geeft geen klokken weg op deze manier, daar sluit ik me bij aan.

mn enge vermoeden is dan ook dat bandje en of klok beide wellicht replica zijn??

een originele band past toch op een originele klok,…ik hoop dat het niet waar is maar voor mij,onkundige, ziet dit er niet overtuigend uit.

ik kan er finaal naast zitten, ik ga snel de volgende reactie bekijken.

gr jaap

Lieve allemaal,

Er is absoluut geen twijfel aan de echtheid, hij is in 1996 getaxeerd door Bonebakker, heb alle papieren en certificaten. Dotjes vet???

Thanks voor de link, daar heb ik wat aan!

Kan iemand de nummers lezen die achterop staan?

Serienummer:

Het zijn geen dotjes vet of beschadigingen, 't is de reflectie op de foto, heb helaas geen hi-tech-camera… :frowning: Het horloge is echt nog helemaal nieuw en nooit gedragen.

langejaap Schreef:

tjvreeken Schreef:

langejaap Schreef:

bandje?
Is het bandje nu zo mooi rondom de kast
gemaakt
en zie ik vet zitten??

Ik denk dat het beschadigingen zijn van het
bandje. Het lijkt alsof iemand met een
keukenmesje
aan de gang is geweest om het 'net te grote’
bandje tussen de lugs te wurmen.
Het lijkt me vreemd voor een merk als Piaget om
een horloge zo af te leveren. Maar misschien
heb
ik het mis, ik hoop het maar! Verder kan ik er
ook
niets over zeggen.

Op foto 4 en 5 meen ik een dotje vet te zien
zitten aan de band. In de eerste instantie dacht
ik ook: die band is er met een bankschroef
ingeperst. Het denken aan vet zou kunnen verklaren
dat de band idd te breed is en daarom stroef
draaide/boog en dat daarom vet tussen band en lug
gedaan is.

Maar wat jij zegt:piaget geeft geen klokken weg op
deze manier, daar sluit ik me bij aan.

mn enge vermoeden is dan ook dat bandje en of klok
beide wellicht replica zijn??

een originele band past toch op een originele
klok,…ik hoop dat het niet waar is maar voor
mij,onkundige, ziet dit er niet overtuigend uit.

ik kan er finaal naast zitten, ik ga snel de
volgende reactie bekijken.

gr jaap

Kaatje Schreef:

Lieve allemaal,

… Dotjes vet???..

Sorry als ik op de door jouw geplaatste foto`s deze plekjes aanzie voor dotjes vet/vaseline/smeer.oid!

wat zou het dan zijn. ik denk geen weerspiegeling.

gr Jaap

Schiet mij maar lek, ik heb nou al drie keer foto’s gemaakt met verschillende toestellen van 't horloge en ik krijg 'm er niet scherp op, misschien zijn 't geesten :slight_smile: In ‘real life’ is er niets te zien op het bandje.

wellicht WAS het aanwezig op het bandje. Das nl ook nog een mogelijkheid. Als je hem een paar keer vast hebt gehad is het er uiteraard wel vanaf denk.

Maar dat er wat ZAT…daar ben je het denk nu wel mee eens:)o

En jou leek schieten…das ook niks.

gr Jaap

Ondanks mijn zeer beperkte kennis,zit ik met een aantal vragen omtrent het horloge. Het achterdeksel is afgewerkt op een manier die je meestal bij staal of alu tegenkomt. Hoewel platina andere eigenschappen heeft dan goud (het is o.a. harder), blijf ik de "goedkoop"uitziende afwerking een beetje misplaats.

Voor de zekerheid: zowel op de kast (eventueel binnenkant achterdeksel) als op de gesp zou een platina merkje (950) te vinden moeten zijn.

Voor de liefhebbers nog een op het net (veilingsite) gevonden foto van het horloge:

Verder een erg mooi horloge. Ik heb geen enkele reden om aan het verhaal erachter te twijfelen. Mocht ik als koper bij dit horloge betrokken zijn, zou ik eerst meer research doen. Met name het uurwerk zou uitsluitsel kunnen geven.