Even een vrijdagmiddag NA’tje omdat ik hiermee wel in mijn nopjes ben.
Vandaag ontving een pakketje uit Rotterdam, van ene @PeterLC.
Ik had al een tijdje mijn ogen open voor een leuke Pie Pan, maar op de een of andere manier zijn ze altijd óf te duur, óf te versleten. Totdat ik op een gegeven moment op MP keek en er weer eens zo’n geweldige advertentie opdook met foto’s gemaakt vanachter matglas. Maar de verkoper leek oprecht een ouwe kerel en dat is vaak een goed teken in de jacht naar vintage horloges.
De gebruikelijke lowball-biedingen waren al gedaan, dus het leek me wijs om maar eens gewoon ouderwets te bellen. Ja hoor: senior citizen die hem back-in-'68 van zijn eerste salaris had gekocht en hem 45 jaar had gedragen voordat hij in een lade verdween. 'Onderhoud? Wat bedoelt u?'
De prijs liet gelukkig nog wel ruimte voor een beurt, dus ik heb de gok genomen en geld overgemaakt.
And I wasn’t disappointed. Juiste kroon erop, fixoflex, ongepolijst, licht gekrast, subtiele champagnekleurige tropical wijzerplaat en wanhopig toe aan een beurt.
Toen heb ik contact opgenomen met @PeterLC. Die zag het wel zitten, dus is hij op de post naar Rotterdam gegaan. Peter stuurde voortdurend updates van de status, voorzien van mooie foto’s van de binnenkant. Heel prettig, Peter is een aanrader.
Van de week eindelijk bericht dat hij klaar was en vanmiddag stond daar ineens de postbode voor de deur met een pakketje. In de tussentijd had ik ruim de tijd om een bandje te scoren, dus die kon er meteen op. Moeilijk om om foto’s vast te leggen. In het echt is hij veel mooier.