Misschien. Blijft een leuk en speciaal projecthorloge voor een schappelijk bedrag.
Absoluut. Het enige wat ik niet trek is die afwerking van die wijzers. Verschilt per exemplaar maar de meeste (die ik gezien heb) hebben stevige rafels. Foto uit laatste advertentie.
Zeker, maar de cult-vraag moeten we over een jaar of tien/twintig jaar maar beantwoorden. Is net zoiets als de ‘toekomstige klassieker’-vraag.
Klopt. Deze instant patina kreeg je zonder meerprijs. De een noemt het karakter, de ander kan er niet mee leven. Ik heb er op dit prijsniveau geen moeite mee.
haha
gratis extra stukjes wijzer
Tijd zal leren hoe de waardering is op lange termijn. Ikzelf krijg de kriebels ( géén positieve) van de kroon aan de verkeerde kant, dit toont IMHO zelfs bij de mooiste klok als ware het Doutzen Kroes met de neus ondersteboven. (Wie kan dit photoshoppen? )__
De kroon op links heeft een historische en functionele oorsprong, maar of je het mooi vindt is weer wat anders. Probeer eens de kroon op rechts en je hebt na een halve dag filet américain op je pols. Je eigen dan welteverstaan.
Trouwens, ik pruim die Doutzen ook met de neus verkeerdom gemonteerd.
Ja moet wel lukken dacht ik zo…
Kroon op links is prima en eens iets anders. Die van mij staat nu op een Hirsch Heritage met titanium gesp. Heerlijk!
Groeten van nummer #49
Groeten van #51!
Hoe dan ook… het was een heel gaaf project… 'k kreeg me daar in een keer een oplage van 52 horloges voor mijn kiezen… een 43 mm titanium kast uit 3 delen… (Bezel, kast en achterwand), Waterdicht, en een sandwich wijzerplaat… allemaal dingen die ik uit heb moeten puzzelen… tel daar bij op het maken van de tekeningen voor de wijzerplaten om ze te laten Etsen… dat was ook een flinke pokke klus… maar… ik ben er nog steeds trots op… en ik heb heel veel geleerd van dit project…
de kroon links… ja… da’s een leuke… 'k was bezig met het uitwerken van de kast, toen Teun van Heerebeek me belde… "Wat zijn de gevolgen als we het uurwerk andersom in de kast zetten?.. met de kroon links?.. “… Eh… Nou Teun… 't uurwerkje loopt in alle standen… dus. het enige gevolg is dat de secondenwijzer op 12 uur komt te zitten”…
-“dus dat heeft verder geen technische gevolgen?”
“Nee… dat kan gewoon”
-“nou… dan moeten we dat maar doen… dan hebben we in plaats van het geijkte driehoekje de secondenwijzer bovenin de wijzerplaat”
"Dat lijkt me een gaaf idee Teun!, dan doen we dat!.. "
en de rest… zoals jullie gemerkt hebben… is geschiedenis…
Kun je niet een keer een kopie daarvan maken??
Tjeee man kom eens meer op dit forum, dat nummer bestaat niet voor de Piloot 1
Ik kom maar tot #123 op Ide’s droomkaart!
De rest staat op de achterkant.
Laat ons hongerige forumgenoten niet langer in ondraaglijke spanning en vertel welke versnaperingen achter dat nummer schuilgaan!
Culthorloge, ik denk het niet.
Het is wel een speciaal ding.
Lijkt zo te zijn weggelopen uit een werkplaats.
Ik vind dat grove design juist wel mooi.
Grt.